פסטיבל
פסח
אדמה
2020

בשלושת הימים של הפסטיבל נאפשר
לחושים לשוטט בין היצירות, הסדנאות,
המופעים, כיתות האומן, המפגשים
והאנשים שעושים את הפסטיבל

  • כניסה לכל הפסטיבל – 297 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום א') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה למופע בודד/סדנה – 60 ₪

אסתר רדא | מופע בכורה של "אדמה" | הרוקמות | מופעי מחול מגיאורגיה | איטליה | שנגחאי ואתיופיה
גל ניסמן ואריאל קשת -פול טראנק | בזאר ציון | מחול שלם | אתי אברג'יל | חביבה פדיה | כוריאוגרפיה ותנועה | אוכל מקומי ואווירה טובה

כל היום
  • אמנות פלסטית עם האמנית אתי אברג'יל

      לכל אורך היום ניצור ביחד עם האמנית אתי אברג'יל  קיר שהוא מייצג שהוא פסל שהוא יצירה מקומית שהוא גדר- הכל מכלים ישנים שמצאנו זרוקים ברחוב.

      הקהל מתבקש להביא כלים: סירים בקבוקים מעניינים, קערות ישנות, מיכלים עגולים שמהם ניצור ביחד את הפסל הסביבתי באדמה.

  • בזאר ציון- בגדים, כלים, דיסקים, ספרים. הכל ממוחזר

      בזאר ציון הוקם לפני כ- 18 שנים על-ידי נעמיקה ציון, חברת הקיבוץ העירוני מגוון בשדרות. זהו פרויקט קיימות רחב היקף המבקש לקדם ערכים חברתיים, כלכליים, סביבתיים ואקולוגיים. מטרתו לחשוף את המבקרים לחשיבות של חיים מקיימים ואחריות סביבתית, בדגש על צמצום הצריכה, חיסכון במשאבים, מיחזור ושימוש חוזר. הבזאר פועל בהתנדבות יומיים בשבוע בחדר האוכל של הקיבוץ העירוני ופתוח לכלל הציבור המגיע משדרות, יישובי האזור ומכל רחבי הארץ. בפסח אדמה יפעל הבזאר בכל שלושת ימי הפסטיבל

      אמנות פלסטית עם האמנית אתי אברג'יל -לכל אורך היום ניצור ביחד קיר שהוא מייצג / פסל / יצירה מקומית / גדר. הקהל מתבקש להביא כלים: סירים, בקבוקים מעניינים, קערות ישנות, מיכלים עגולים. מכל אלה ניצור ביחד פסל סביבתי

15:00-16:30
  • יוגה עם רותם פרג בסטודיו הקטן

      סדנה | האטה יוגה | רותם פרג

      האיחוד בין השמש לירח בהוויתנו. תנוחות ונשימות מסייעות להשקטת התודעה והתבוננות בנשימה ובהשפעותיה על הגוף והנפש. אסאנה יכולה להיות תנוחה שכלית, נפשית או רגשית. אפשר גם ללמוד מן התנוחה "לקח טוב לחיים". אם תנוחתנו הרגשית והנפשית בחיים היא יציבה ונעימה, החיים יזרמו להם בניחותא.

      /מתוך סוטרות היוגה של פטנג'לי, סוואמי ונקטסאננדה.

      רותם פרג חזרה לדרך היוגה בשנת 2016, את הכשרת המורים עברה בהודו אצל סורינדר סיינג וכיום מלמדת האטה יוגה ומתרגלת בשיטת איינגר.

  • Decoding Motion עם יפתח ורדי באולם

      סדנה  | Decoding Motion | יפתח ורדי

      פרויקט DECODING MOTION

      פרויקט מחקר ופיתוח אינטליגנציה תנועתית באמצעות עבודה הלקוחה מעולם אומנויות הלחימה ומחול עכשווי. בסדנה נחקור כיצד נוכל לפתח בעצמנו את האינטליגנציה התנועתית באמצעות תרגילים שונים וניעזר בטכניקות שונות ותרגילים מעולמות אלה. נשלב טכניקות ושיטות שונות לתנועה בעבודת רצפה ואקרובטיקה רכה.

  • סדנת מחול עם רוני שפירה בסטודיו הקטן

      סדנה | 'תור' |  רוני שפירה

      סדנת מחול – בסדנה למד לעבוד ולהתנועע עם עיקרון מנחה המקושר ל "אינסוף"  ובתוכו הריק ולהניע את הגוף ב 3 מצבים – בודד, זוגי וקבוצתי.

  • סדנת תנועה עם איתמר ברוך בסטודיו הגדול

      סדנה | "עד הסוף" | איתמר ברוך

      "מה זה אומר לעשות משהו עד הסוף? ללכת על משהו עד הסוף? מה יש בסוף שאליו אנחנו רוצים להגיע? מה מפחיד אותנו בסוף כשאנחנו נמנעים מלהגיע אליו?

      בסדנה נשאל את השאלות האלה דרך הגוף שלנו, בתנועה ובמשחק.

      ניעזר בבמה כמנוף לחקירה עצמית עוצמתית. איך זה ייגמר? תלוי בכם…"

      הסדנה בהשראת המופע "גמר" של איתמר ברוך, שיוצג בפסטיבל.

15:00-18:00
  • מתחם הרוקמות- נשים אתיופיות במפגשי רקמה. הקהל מוזמן להצטרף לרקמה

      סדנה| נשים אתיופיות במפגשי רקמה

      סדנת הרקמה נועדה לאפשר לכם המבקרים לטעום מעט מקסם הצבעוניות של הרקמה האתיופית. בנוסף להתנסות ברקמה, תוכלו אף לרכוש תכשיטים ייחודיים, בתי מזוזה רקומים, לוחות שנה מעוצבים, סלים קלועים, ועוד חפצי נוי מגוונים – כולם מעשי ידי ה"רוקמות". קבוצת הרוקמות כוללת כיום 14 נשים יוצאות אתיופיה, 5 מתנדבות/ים שהתאהבו בצבעוניות המרהיבה של הרקמה האתיופית ובחבורה המיוחדת של ה"רוקמות".

      חברות הקבוצה מתמחות במלאכת הרקמה האתיופית המסורתית. יצירותיהן מתאפיינות בניגודי צבעים עזים ובשילובי צורות עתירות דמיון, העומדים לא פעם בניגוד לאיפוק של הרוקמות עצמן. כך, באמצעות החוטים הצבעוניים, יוצרות הרוקמות עולם עשיר ונועז של מחשבות ודימויים,  שצריך רק לפקוח עיניים כדי לראותו מציץ אלינו מבעד לשגרת היום-יום. קבוצת ה"רוקמות" קמה במטרה להרחיב את האפשרויות התעסוקתיות של חברות הקבוצה ולהוות קבוצה קהילתית תומכת בנוסף לשימור האומנויות האתיופיות המסורתיות.

16:45-17:45
  • רצף מופעי מחול - "משנים את החלל" תנועה במרחב אדמה - מופעי בכורה

      רצף המופעים מזמין את הקהל לעבור בין החללים- כל קטע 'יקרא' לקהל לנוע- לזוז ולעבור בין המרחבים (מהרחבה החיצונית, לפנימית עד לאולם הגדול)

      "משנים את החלל"- תנועה במרחב אדמה| מופעי בכורה:

      גל פלדמן ורקדנים בחצר הקדמית

      עבודת מחול העבודה מתעסקת בחיפוש אחר חיבורים שונים בין גופים. כל גוף מביא ייחודיות ומורכבות. השוני שקיים בפנים והחוץ של כל אחת יוצרת חיבור. חיבור יכול להיות אורגני ונעים ובאותה נשימה נקודת המפגש יכולה לתת מקום לחוסר.

      ליווי אמנותי: ניר בן גל

       

      לורן שהרבני במה קדמית

      אנשים, גופים. DNA. מולקולות. בקטריות. אנשים. איך אנחנו משפיעים אחד על השניה? במשיכה, בדחיפה. בנשימה, בהרפיה. מערכות יחסים של משתתפים מרובים, ברכות ובגסות. באחדות. כולנו שוחים באותה הביצה. מציאות נבראת דרך עיניים של אחד. מילים אלו קיימות כי את\ה קורא\ת אותן.

  • מופע מחול בכורה מגיאורגיה Circe Platform - Georgia בסטודיו הגדול

      מופע|בכורה מגיאורגיה

      'Brain Bank 111'

      מאת:  Circe Platform – Georgia בסטודיו הגדול

      בימוי: מאקה קילדזה Maka Kiladze

      כוריאוגרפיה וביצוע: נטיה צ'יקווידזה Natia Chikvaidze

      מוסיקה: אנושקה צ'קיידזה Anushka Chkheidze

      הופק במסגרת Circe Platform

      בנק המוח 111- מופע מחול עכשווי

      האם נוכל לבצע שינויים והשפעות רק בקנה מידה פלנטרי, או שאנו יכולים לחשוב ולתקשר עם הקוסמוס והיקום כולו? או שמא זהו רעיון  האגדות והמיתוסים הקדומים האלה? מה ההבדל בין המציאות למיסטיקה? איפה הקו הדק בין חלום למציאות? מדוע אנו מחפשים נסים אם איננו מאמינים בכך? ואם אנו מאמינים …

      המוח שלנו מורכב מאמונות ו- DNA, סוד ה- DNA שלנו נמצא עמוק באלף-בית הקדום.

      האלף-בית עצמו הוא תשתית בהתפתחות העמים והוא מקושר לשאלות קוסמיות רבום על היקום. זה כמו שרשרת שעוברת מדור לדור ומעידה שאנחנו חלק מהקוסמוס, אנחנו ילדי השמש והירח, שכונו אבותינו. אחת מהאותיות האלפבית מהשפה הגאורגית – אסומטווארולי מתחיל ב- ANI, בעל המשמעות הנומרולוגית 1, יש לו את המשמעות של הירח. האלף-בית מסתיים ב- J (Jvari / cross) שיש לו את המשמעות הנומרולוגית 800. ידיעה קוסמית זו של האלף-בית Asomtavruli, ככל הנראה, קשורה לציוויליזציה השומרית. זוראב קפיאנידזה והרופא למדעים היסטוריים טיימורז מיבוחואני, מעידים במחקרים על מקבילות שומריות- גיאורגיאות  רבות.

18:00-19:30
  • הבונה, טקס הקפה האתיופי במתחם הרוקמות

      סדנה| "בונה" טקס הקפה האתיופי

      "בּוּנָה" הוא כינוי לקפה באתיופיה. 'בונה' הוא גם שמו של טקס שתיית הקפה המסורתי בחברה האתיופית. לטקס שתיית הבונה חשיבות חברתית גבוהה. טקס הבונה הוא חלק אינטגרלי מחיי היומיום החברתיים והתרבותיים של האתיופים. הזמנה להשתתפות בטקס שכזה נחשבת לסממן של חברות וכבוד, והוא דוגמה מצוינת למנהגי האירוח האתיופיים. קיום הטקס הוא כמעט בגדר חובה כשאורחים מגיעים, לא חשוב באיזו שעה של היום מדובר. אם התמזל מזלכם וערכו בפניכם טקס שכזה, אל תמהרו ובתמורה לאירוח, תנו כבוד בחזרה וקחו את הזמן.

  • תנועה דוקומנטרית עם ניר בן גל בסטודיו הגדול

      תנועה דוקומנטרית עם ניר בן גל

      סדנת כוריאוגרפיה תיעודית – יש לבוא לסדנא עם טלפון נייד או מצלמה

      כשהייתי סטודנט צעיר למחול אחת המשימות שלנו הייתה לצפות בקטעי וידאו של מחולות מאת כוריאוגרפים כמו ירי קיליין, טוויילה טארפ ואחרים וללמוד כוריאוגרפיות ישנות שלהם. כשנהייתי יוצר וכוריאוגרף בעצמי  וחיפשתי את השפה האישית התנועתית שלי הבנתי שההשפעה הגדולה עלי לא הגיעה מכוריאוגרפים דגולים אלא מהרחוב, מהאנשים סביבי ,ממזג האוויר והמצב הביטחוני שמשפיע על השפה התנועתית שלנו. פיתחתי מתכונת ללמידת חומרים מ"הרחוב" דבר שמעיף את המנעד התנועתי שלנו למקומות שלא צפינו או תכננו מראש.

      נצא לשטח ונצלם בנייד שלנו אנשים בפעולות היום יום שלהם: מדברים, רבים, מנקים, מבשלים. לאחר מכן נחזור לסטודיו, נצפה בצילומים שצילמנו ונתייחס לצילום כאל "כוריאוגרפיה" שאותה נלמד אחד לאחד מהצילום. לאחר שנדע את ה"חומר" נתחיל ללוש אותו ולהפוך אותו לשלנו.

  • Decoding Motion עם יפתח ורדי באולם

      סדנה | Decoding Motion | יפתח ורדי

      פרויקט DECODING MOTION

      פרויקט מחקר ופיתוח אינטליגנציה תנועתית באמצעות עבודה הלקוחה מעולם אומנויות הלחימה ומחול עכשווי. בסדנה נחקור כיצד נוכל לפתח בעצמנו את האינטליגנציה התנועתית באמצעות תרגילים שונים וניעזר בטכניקות שונות ותרגילים מעולמות אלה. נשלב טכניקות ושיטות שונות לתנועה בעבודת רצפה ואקרובטיקה רכה.

  • לרקוד את עצמי - סדנה עם דניאלה כסיף בסטודיו הקטן

      סדנה |'בין הקווים' | דניאלה כסיף

      דניאלה כסיף: "בסדנא נתנסה בתבניות תנועה שאני חוקרת, ככלי להביא את עצמנו אל תוך החומרים. נופיע את עצמנו אחד לשני וננסה להפנות את המבט פנימה, אל אותם מקומות נסתרים בהם אנו עוצרים את עצמנו מלהתבטא. נבדוק האם אפשר אחרת". בסדנה ניצור מהחומרים התנועתיים שיש לנו, את "הכוראוגרפיה שלנו".

      "האימפרוביזציה אפשרה לי מרחב של חקירה עם גוף אחר באלתור והבנה עמוקה על שימוש במשקל הגוף, ממנה אני שואבת הרבה מהעבודה שלי".

20:15
  • להקת אדמה בבכורה עולמית עם "חגורה שחורה"

      כוריאוגרפיה: ליאת דרור

      תאורה: קובי פלומניק

      רקדנים: דקלה רז'בסקי, טל רביב, עירד בן גל, אורן רוסו

      חגורה שחורה היא עבודת מחול חדשה הנמצאת בתהליכי יצירה והתגבשות.

      העבודה מתהווה בימים אלו בסטודיו שלנו בשדרות, ושמה נלקח הישר מ"המבצע" האחרון בעזה.

      כולנו מודעים לכך שאין זה "המבצע" הצבאי האחרון, ויש הרבה מ"מצבינו" הבטחוני בשדרות, בעבודת המחול של ליאת דרור. חגורה שחורה מסמלת את המיומנות הגבוהה ביותר באומנויות הלחימה, כאשר אנחנו לא מדברים על ניצחון או כניעה אלא על הסכמה להתמודד עם האחר, שלעיתים נתפס כ"אוייב" אך למעשה הוא ההשתקפות שלנו.

      "אנו רוצים להיות בודדים פחות, אוהבים יותר. חלקנו מאמינים באלוהות כדת וחלקנו באלוהות כפשטות קיומית. כשאנו יכולים להיות אחד עם עצמנו, אחד עם האחר, אחד עם היקום, אנחנו שקטים, מוצאים שלווה. בין הדת לסמי הטבע, מה יעניק מנוחה לאותה תודעה, מה ינקה את אותו ערפל כמו מגב על שימשת המכונית ביום סערה. מה מאפשר לנו 'להיות', לדומם את המנוע מבלי להתקיף, מבלי לברוח, לעבור בשערי הדלת, להמיס את האימה, להתבונן במציאות כפי שהינה; כמו אותו עץ קפה על צלעו של הר, בין גזעו האיתן לשחור בלי סוכר".

      'חגורה שחורה' הינה עבודת מחול שנוצרה בסטודיו אדמה בשדרות לאחר המבצע הצבאי האחרון בעזה, ומכאן שמה".

      / ליאת דרור, יוצרת המופע.

      "המבחן האחרון באמנויות לחימה הינו שלב "החגורה השחורה". זהו מבחן המעיד על יכולות ומיומנות, אלו שנרכשו לאורך שנות האימון, אלא שלמעשה אין זה השלב הסופי כי אם התחלה. זוהי תחילת הדרך של הבנת הכוח ויכולתינו לפעול עימו בערנות, מודעות, בכבוד. במהות אמנות הלחימה, התכלית איננה התוצאה הסופית אלא הדרך עצמה. העבודה עם עצמך עכשיו, ברגע הזה. לעשות שימוש נבון במהות איתה הגענו אל העולם, להתודע אליה ולהוציאה מהכוח אל הפועל, כמו באמנויות אחרות כמו ריקוד, שירה, פיסול. ביצוע חוזר של טכניקה או אימון שעשינו כבר אלפי פעמים, בסבלנות ובצינעה.

      האתגר האמיתי במבחן 'החגורה השחורה' אינו ניצחון או הכנעה, אלא ההסכמה להתמודדות עם האחר, מתוך הבנה כי בו משתקף האני. הקרב הזה הוא עם עצמי, לא עם האחר. עליי להתמודד קודם כל עם האדם שאני, כאן ועכשיו. ללמוד את עצמאותי ועוצמתי, את יכולתי לנווט בדרך מתוך ערות, להתנער מהאשליה או החלום ולהתבונן בעיניים פקוחות ושקטות במציאות הקוראת."

21:15
  • מופע ושיחה, מפגש עם אסתר רדא ברחבה האחורית

      מופע ושיחה- מפגש עם אסתר רדא

      אסתר רדא, מהמוזיקאיות המדוברות ועטורות השבחים של התקופה האחרונה, תעלה מופע מיוחד לכבוד פסטיבל פסח אדמה. מפגש שיחה ושירה, בו מספרת אסתר על ילדותה, שורשיה, השראתה ודרכה האמנותית והחברתית.
      השמועה על הכישרון המוזיקלי של אסתר רדא פרצה את גבולות ישראל כמעט במקביל לפריצה שלה בארץ, והקריירה הבינלאומית צברה תאוצה במהירות עם יציאת אלבומה הראשון. רדא משלבת השפעות של סול, אתיו-ג'אז, פאנק וגרוב אתיופי בלתי מתפשר, ומבצעת שירים באמהרית, אנגלית ועברית. הקול הנדיר, הקצב והגרוב שיצוקים בה באופן טבעי ולא מתאמץ, עם ניצוצות הדיווה שפורצים מתוך נוכחות כנה ואמיתית על הבמה, שובים את הקהל בכל מקום אליו היא מגיעה. המופע נרקם במיוחד עבור הפסטיבל.

כל היום
  • אמנות פלסטית עם האמנית אתי אברג'יל

      לכל אורך היום ניצור ביחד עם האמנית אתי אברג'יל  קיר שהוא מייצג שהוא פסל שהוא יצירה מקומית שהוא גדר- הכל מכלים ישנים שמצאנו זרוקים ברחוב.

      הקהל מתבקש להביא כלים: סירים בקבוקים מעניינים, קערות ישנות, מיכלים עגולים שמהם ניצור ביחד את הפסל הסביבתי באדמה.

  • בזאר ציון- בגדים, כלים, דיסקים, ספרים, הכל ממוחזר

      בזאר ציון הוקם לפני כ- 18 שנים על-ידי נעמיקה ציון, חברת הקיבוץ העירוני מגוון בשדרות. זהו פרויקט קיימות רחב היקף המבקש לקדם ערכים חברתיים, כלכליים, סביבתיים ואקולוגיים. מטרתו לחשוף את המבקרים לחשיבות של חיים מקיימים ואחריות סביבתית, בדגש על צמצום הצריכה, חיסכון במשאבים, מיחזור ושימוש חוזר. הבזאר פועל בהתנדבות יומיים בשבוע בחדר האוכל של הקיבוץ העירוני ופתוח לכלל הציבור המגיע משדרות, יישובי האזור ומכל רחבי הארץ. בפסח אדמה יפעל הבזאר בכל שלושת ימי הפסטיבל.

15:00-16:30
  • מחול חברתי עם עירד בן גל בסטודיו הגדול

      סדנה | 'מחול חברתי' | עירד בן גל

      "אנחנו ילדי התקופה. התקופה היא פוליטית" \ ויסלבה שימבורסקה

      כשאני חושב על אמנות, קשה לי להפריד אותה מהפוליטיקה. אני מרגיש שהשאלות כיצד, איפה ומול מי אני עושה את האומנות שלי, הן שאלות פוליטיות, שאלות חברתיות. אני מאמין שלאמנות יש כוח רב להשפיע על הסדר החברתי, ואני מאוד אוהב לרקוד ולהופיע. אני בניסיון מתמיד לשלב בין השניים.

      בסדנת 'מחול חברתי' נתנסה ביצירת מחול שמתכתב עם המציאות החברתית בארץ ובעולם, ננסה לבחון כיצד בעזרת ריקוד ופרפורמנס ניתן להתעסק בנושאים חברתיים ופוליטיים.

  • לרקוד חופשי - אתיופי עם הרוקמות במתחם הרוקמות

      נשים אתיופיות שמות מוזיקה מ"הבית " ורוקדות לעצמן ריקודים מסורתיים שמתערבבים עם תנועת הריקוד עכשוויות-  הקהל מוזמן להצטרף לשמחת המחול, ולחוש את הטעם המסורתי דרך המוזיקה , המקצב והגרוב האתיופי- שמגיע משורשים וסיפורים תרבותיים עתיקים.

  • סכנה פרפורמטיבית עם אופיר יודלביץ ברחבה האחורית

      סדנה| 'סכנה פרפורמטיבית' / 'תביאו סניקרס' עם אופיר יודלביץ

      בשנים האחרונות אופיר יצר סדרת הופעות למרחבים ציבוריים בשם CONCRETE.

      היצירה שואבת השראה מתת-תרבויות מרדניות כמו פארקור, פאנק רוק וסקייטבורד.

      הסדנה תתבסס על מספר קטעים מתוך קונקריט #2 שנוצרו ב-2019 לשכונת ניר עם, בה ממוקם מרכז שדרות אדמה. נתנסה במספר רגעים מתוך היצירה ומשם נצא לאלתור מונחה ברחבי השכונה. לא לשכוח להביא סניקרס.

  • סדנה בטכניקת Flying low עם קרן זוהר באולם

      סדנה |Flying Low עם קרן זוהר

      טכניקת הרצפה Flying Low מוכרת ונחשבת כתרגול חיוני לאנשי תנועה בעולם כ-20 שנה. השיטה מתמקדת ביחסים של הגוף עם הרצפה ומלמדת לנצל דפוסי תנועה פשוטים ואורגנים בגוף כמו נשימה, מהירות ומשקל. הטכניקה מלמדת לשחרר אנרגיה בגוף ולהשתמש במומנטום ככוח ספירלי. הטכניקה מתרגלת ערנות, מהירת וקצב, שימוש יעיל ופונקציונלי בשלד ושימוש בתנועה טבעית של התכנסות והתרחבות.

      הפראזות השונות בהם עולים ויורדים מהרצפה מסייעות לשמור על מצב עירני ומרוכז תוך שיפור הקשר בין החושים לחלל כולו. **השיטה מתאימה לאנשים עם רקע תנועתי ויודעת להעשיר ולשכלל טכניקות תנועה מגוונות.

15:00-18:00
  • מתחם הרוקמות נשים אתיופיות במפגשי רקמה

      סדנה| נשים אתיופיות במפגשי רקמה

      ה"רוקמות" הן נשים יוצאות אתיופיה, תושבות שדרות. הנשים יוצרות יחד אמנות מסורתית עם סיפור וטעם אישי, המתבטאת ברקמה אתיופית מרהיבה ואותנטית בעבודת יד. הרוקמות הוא חלום להקמה של עסק חברתי המאפשר שימור מסורת של יהודי אתיופיה עם פרנסה בכבוד ותרומה חזרה לקהילה. חברות הקבוצה מתמחות במלאכת הרקמה האתיופית המסורתית. יצירותיהן מתאפיינות בניגודי צבעים עזים ובשילובי צורות עתירות דמיון, העומדות לא פעם בניגוד לאיפוק של הרוקמות עצמן. באמצעות החוטים הצבעוניים, יוצרות הרוקמות עולם עשיר ונועז של מחשבות ודימויים.

16:45-17:45
  • טראפיק: מופע בכורה. מסלול כוריאוגרפיה בסטודיו הגדול

      מופע| 'טרפיק' | מופע בכורה | מסלול כוריאוגרפיה

      יצאנו לצלם בנייד שלנו אנשים במרחב הציבורי  : צועקים, מדברים בטלפון ,עושים בצק , מעשנים, חזרנו לסטודיו ולמדנו את ה"כוראוגרפיה " של מה שצילמנו קראנו לזה כוריאוגרפיה תיעודית והתחלנו לעבד את החומרים לאמירה שלנו לתנועתיות שיצאה מתוך התיעוד ופרצה לה לכיוונים שלה לימדנו ולמדנו  אחד את השני לשנו את התנועות לכדי אמירה שלנו וכמעט ללא שליטה ועם המון  ניסיונות וחקירה של האופציות שנפתחו בפנינו יצרנו את טרפיק  מופע בחמישה חלקים

      רקדנים יוצרים: מיה, אסיה, דותן, עופרי, מעיין, טוהר, בת אל, אדיר, לילך, שקד, אמנון, בועז

      מנחה: ניר בן גל

18:00-19:30
  • סדנא עם היוצרים מגאורגיה בסטודיו הגדול

      סדנא עם יוצרים מגיאורגיה | בסטודיו הגדול

      "אנו הולכים לחקור את הסינתזה של התנועה והצליל, את שורשיה ומשמעויותיה בריקוד המסורתי והעכשווי של גרוזיה. כיצד סינתזה זו משפיעה על ריקוד מסורתי וכיצד היא הופכת לריקוד עכשווי? איך אנו שומרים על שורשים מסורתיים ועדיין ממשיכים להתקיים בעולם העכשווי? נעבוד עם תנועות הריקוד הגאורגיות המסורתיות והשתלבותן ביצירת הריקוד העכשווי…"

  • סדנת תנועה אקרובטית עם אופיר יודלביץ ב-tuko

      סדנת "תנועה אקרובטית" | עם אופיר יודלביץ

      בסדנה קצרה זו נלמד מספר עקרונות תנועתיים שיפתחו בפנינו אפשרויות שונות של התהפכות. נעבוד על מנחים סטטיים כמו עמידת ראש ועמידת ידיים, משם נתקדם לתנועות דינמיות יותר כמו מקקו (היפוך אחורי על הידיים). החומרים התנועתיים והדרך שאופיר מפרק ומלמד אותם נעשים בצורה רכה המתבססת על שחרור והבהרה של כיוונים ולא מתוך שימוש או מחשבה מוגזמת על כוח.

  • שירה אנדלוסית \ פיוטים עם יאיר הראל במרחב הקדמי

      סדנת  "הזמנה לפיוט" | יאיר הראל ואליהו דגמי

      סדנת שירה אנדלוסית מעשית עם יאיר הראל ואליהו דגמי.

      למשך שעה וחצי נהפוך כולנו לאנסמבל קולי. נפגוש שני פיוטים מתוך מסורת "יגל יעקב" – פיוטים שחיברו רבנים מיסטיקנים ממשפחת אבוחצירא לפני כמאתיים שנה בדרום מרוקו. נתחיל במילים וניגע קצת בכוונות ובמשמעות, נמשיך אל עבר המנגינות והמקצבים המיוחדים המושפעים מהמרחב של דרום מרוקו על שפת הסהרה ונמשיך אל עבר ביצוע קולי קבוצתי משותף.

  • פגישה אינטימית עם חביבה פדיה בסלון

      פגישה אינטימית עם חביבה פדיה

      18:00-19:30  בסלון

      אימפרואמנות – אמנות פלסטית בתנועה. אתי אברג'יל ורקדנים

      אימפרואמנות הוא אירוע השיא של התהליך ( וגם נקודת הסיום )של בניית הפסל הסביבתי אותו יצרה אתי במהלך הפסטיבל . עוד פרטים בהמשך

20:15
  • מופעי בכורה במחול של יוצרים מאדמה

      מופעי בכורה במחול של יוצרים מבית הספר אדמה

      20:15 אולם

      "פרוייקט גמר" | עירד בן גל

      רקדנים יוצרים: עירד בן גל וליאור מור יוסף

      ליווי אמנותי: ליאת דרור

      "בין הקווים" | דניאלה כסיף

      רקדנים יוצרים: יגל בסוק, גל פלדמן, דניאלה כסיף

      ליווי אמנותי: ליאת דרור

      העבודה היא כוריאוגרפיה לבמה, ומבוססת על יצירת סולו שנבנתה במסגרת הלימודים ומורכבת מחומרים של פעולות רפיטטיביות שהולכות, מתפתחות ודועכות. מאוחר יותר נוצרה יצירה קולנועית המבוססת על אותם חומרים תנועתיים, במטרה לחקור את המעבר מהבמה אל המסך בצורה השומרת על החיות של התנועה. בימים אלה חוקרת דיניאלה את אותם חומרים עם הרקדנים היוצרים, בשאלה כיצד אפשר להעביר את אותם חומרים מסולו לדואט ומה המשמעויות החדשות הנוצרות מביצוע של שניים, וכן, להחזיר את החומרים מהמסך אל הבמה ולראות כיצד שומרים על חיות (חיים) על במה, מה שמביא אותנו לעסוק בשאלה מהי אותנטיות בגוף, וכנות להופיע את עצמנו.

  • רוני שפירה \ עירד בן גל \ דניאלה כסיף \ איתמר ברוך \ באולם

      "גמר" – יצירת תיאטרון-מחול בתהליך | איתמר ברוך

      רקדניות יוצרות: לורן שהרבני, שחר משה, איתמר ברוך

      כוריאוגרפיה: איתמר ברוך

      ליווי אמנותי: ליאת דרור

      סוף. הרגע בו הכל נגמר, משהו נגמר. הרגע בו צריך להיפרד ולהמשיך הלאה.

      הסוף נוכח בחיים שלנו בכל רגע, כשנגמר היום, השיעור, המשפט, כשנגמרת התנועה, כשנגמרת הנשיפה. ואיפה הכל נגמר? אני קובע.ת איפה, או שיש סוף ברור ומוחלט? מה עוד הסוף מעורר בי? אני ממהר להגיע אליו? נמנעת ממנו? בפסטיבל נזמין אתכןם להצטרף אל תהליך העבודה שלנו מול שאלות אלו, שלמרבה האירוניה, עוד לא נגמר…

      "תור" | רוני שפירה

      העבודה היא אינטרפרטציה לסרט המחול הקצר שצילמתי.

      "תור" מציג חוויה סובייקטיבי של ממתינים למענה בירוקרטי. היצירה הינה קפקאית, תקועה בתוך לופ אינסופי. שמונה רקדנים המייצגים את החברה הישראלית לקצוותיה המוצאים תקווה ואמונה באדם למרות חוסר האור בקצה המנהרה

21:15
  • כיתת אמן Full Trunk עם גל ניסמן ואריאל קשת ברחבה האחורית

      כיתת אמן Full Trunk | גל ניסמן ואריאל קשת

      21:15 ברחבה האחורית

      כיתת האמן הכי חמה במוזיקה הישראלית! בואו לשמוע על תהליך היצירה של להקת Full Trunk עם תיבול במוזיקה שתגרום לכם לזוז עם גל ניסמן ואריאל קשת.

      בכיתת האמן נדבר על החיים, ההופעות, הרעיון מאחורי היצירה, ננגן ונופיע.

      "אחרי שהאלבום הראשון יצא, התחלנו סיבוב הופעות. באחת ההופעות הראשונות קלטנו בערך 20 איש שעומדים בקדמת הבמה ושרים יחד איתנו את כל המילים. הם ממש ידעו את כל המילים ושרו איתנו. זה בא לנו משום מקום, וזה היה פשוט מטורף. פעם ראשונה שזה קרה. זה היה מוזר וכיף", נזכר בהתרגשות גל ניסמן, סולנה של להקת 'פול טראנק'.

כל היום
  • מתחם קרקרס- ברחבה הקדמית

                 משחקי ג'אגלינג / הליכה על קביים / סלקליין Slackline

  • בזאר ציון- בגדים, כלים, דיסקים, ספרים, הכל ממוחזר

      בזאר ציון הוקם לפני כ- 18 שנים על-ידי נעמיקה ציון, חברת הקיבוץ העירוני מגוון בשדרות. זהו פרויקט קיימות רחב היקף המבקש לקדם ערכים חברתיים, כלכליים, סביבתיים ואקולוגיים. מטרתו לחשוף את המבקרים לחשיבות של חיים מקיימים ואחריות סביבתית, בדגש על צמצום הצריכה, חיסכון במשאבים, מיחזור ושימוש חוזר. הבזאר פועל בהתנדבות יומיים בשבוע בחדר האוכל של הקיבוץ העירוני ופתוח לכלל הציבור המגיע משדרות, יישובי האזור ומכל רחבי הארץ. בפסח אדמה יפעל הבזאר בכל שלושת ימי הפסטיבל.

10:00
  • אנטו: תיאטרון מחול אבשלום פולק באולם

      מופע| 'אנטו' | תיאטרון מחול אבשלום פולק

       10:00 באולם

      כוריאוגרפיה, עיצוב פסקול, חלל ותלבושות: אבשלום פולק, אנדריאה מרטיני | עיצוב תאורה: יואן טיבולי | מנהלת חזרות: מיכל אלמוגי שלמון | משתתפים: צבי פישזון, נגה הרמלין, תומס וולסכוט, מרתה-לואיזה ינקובסקה, מיכל רוטמן, מץ ואן רוסום, נועה הן, אחינועם חי, שחר חנין

      שיתוף פעולה בין אבשלום פולק ולהקתו לבין הכוריאוגרף האיטלקי אנדריאה מרטיני והסופרת דורית רביניאן. פולק ומרטיני לקחו את ״העננה רננה״ של רביניאן, המספר על עננה נון-קונפורמיסטית, שילבו בתבונה את נושא המשיכה האינסופית למסכים בעידן שלנו, ויצרו על הבמה עולם דמיוני מרהיב וצבעוני, במופע קומי ומרגש אשר רוקח יחד מילים, תנועה ומוזיקה.

      ״שפת יצירתם של פולק-מרטיני ב׳אנטו׳ היא אקט של יצירת שפה דרך ריקוד… יש מקום לדמיון, ויש יופי שהוא טהור והוא מדהים, והוא מעבר. אי אפשר להוריד את העיניים מהבמה; כמו אומנות שנוחתת על הבמה ללא תנאי. כמו אומנות מהעתיד, או הילדות של אותו עתיד.״ (אינה שחטוביץ׳)

      "מחול ילדותי למבוגרים. בהחלט. יש דבר כזה. הנה כאן. וזה מצמרר ומופלא ואחיד ומשוגע. כולל מסר בועט אך מעודן נגד שלטון המסכים הטוטאלי, המתקשר לכאן ועכשיו. נכבשתי בזה ואהבתי מאד." (מיכאל רורברגר).

      ״נותרתי נפעמת מאופן החשיבה הבלתי פוסק של פולק להמציא את עצמו מחדש, לשלב בין משחק ומחול, מוזיקה ותפאורה מעוררת מחשבה…״ (יפעת דיסקין)

  • משחקי ג'אגלינג / הליכה על קביים / סלקליין Slackline ברחבה הקדמית
11:00
  • מחול שלם: אמפיבי. מופע מחול, אקרובטיקה, מולטימדיה - לכל המשפחה ברחבה האחורית

      מופע | 'אמפיבי'| מחול, אקרובטיקה, מולטימדיה -לכל המשפחה (מחול שלם)

      11:00 ברחבה האחורית

      יוצרים: רובי אדלמן
      מבצעים: צביקה היזיקיאס ואדם שפירה
      מנהלת חזרות ויוצרת שותפה: לילך אורנשטיין

      תלבושות: תומר הלפרין

      וידאו ארט: רוני משה

      שני יצורים על-זמניים נפגשים בעולם רווי טכנולוגיה בשנת 2020. הם בוחנים את השימושים השונים של מכשירי התקשורת בדרכים מצחיקות ומקוריותכאשר לפתע מתגלות דמויות מפתיעות במכשירים שהם מוצאיםהם מנסים לתקשר עם הדמויות ולחבור אליהן בדרכים יוצאות דופןכאשר בדרך נתקלים בתופעות הלוואי של השימוש באמצעים הטכנולוגים – ההתמכרות למכשירי התקשורתטשטוש הגבולות בין היצורים המתוקים למדיה הדיגיטלית יוצרים מצבים מצחיקים, אך מעוררי דאגה. האם יצליחו לתקשר אי פעם ביניהם באופן ישיר ואנושי?

      מתאים לילדים מגיל 6 ולכל המשפחה.

      אמפיבי עלה בהצלחה בתיאטרון DOCK11 ברלין, בפסטיבל Forbidden for adultsבבולגריה ובפסטיבל הילדים Theater Der Jungen Welt בלייפציג גרמניה. כמו כן השנה מוזמן המופע ל- Iasi Romania International Theatre Festival ברומניה.

12:00
  • כניסה לכל הפסטיבל – 297 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום א') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה למופע בודד/סדנה – 60 ₪
Top