מרכז אדמה מארח בחוה"מ פסח 21-24 באפריל 2019
אמנים יוצרים וקהל מכל תחומי הביטוי האמנותי.
שלושה ימים בהם נפגש לרקוד, לחפש, לבדוק, לשאול,
להופיע, להתנסות, ללמוד ולנוע.

הרשמה מוקדמת ב- 15% הנחה

עד ה- 10 באפריל!

שלושת ימי הפסטיבל יאפשרו לכל אישה ואיש
לגעת בתנועה, צבע, צליל, בניה, מילה,
וביחד ניצור מרחב המאמץ אליו את חוקיות הוואבי סאבי.

אמנים יוצרים מקום 
יום ראשון, 21-22/4/19
פסטיבל פסח אדמה יתקיים ב- 24-21 באפריל 2019 חוה"מ את הפסטיבל יפתח פרוייקט 5X5 שיפגיש אמנים מתחומים מגוונים ל-48 שעות של יצירה.


משתתפי הפרוייקט יעבירו כיתות אמן שונות כדי להרחיב את הגבולות היצירתיים ולבסוף יציגו את עבודותיהם בפסטיבל.
בימים ראשון ושני 21-22/4 יהפוך מרכז אדמה למרחב יצירה לאמנים/יוצרים/סטודנטים ב- פרוייקט 5X5 מתוך התכוונות ליצירה שתצמח ב48 שעות.

החל מערב ה- 22/4 עד ה-24/4 בלילה, יוצגו עבודות אלו במקביל לשיעורים שיועברו לאורך שלושת ימי הפסטיבל שיפתחו ויאפשרו לכל איש ואישה לגעת בתנועה, בצבע, בצליל, בבניה, במילה, וביחד ליצור מרחב המאמץ אליו את חוקיות הוואבי סאבי, מתוך ראיית המציאות כפי שהיא בתוכנו אנו, ואנו בתוך שדרות.

קול קורא

פרויקט 5X5 | יומיים של יצירה
5 קבוצות | 5 יוצרים

ליוצרים/ות ואמנים/ות מכל התחומים לפרויקט 48 שעות של יצירה בין תחומית

"כל הדברים אינם שלמים.
כל הדברים כולל העולם עצמו,
נמצאים במצב תמידי אינסופי של היווצרות או התכלות…"
(וואבי סאבי/לאונרד קורן)

בחוה"מ פסח יתקיים ב"מרכז אדמה" פסטיבל "וואבי סאבי". מרכז 'אדמה' הינו בית למחול ויצירה שעבר לפני כ-3 שנים ממצפה רמון לשדרות. וואבי סאבי הינה גישה אסתטית יפנית המתרכזת בקבלת הארעיות וחוסר השלמות.

את הפסטיבל יפתח פרויקט 5X5. פרויקט זה הוא פלטפורמה למפגש יצירה שאורכו 48 שעות המפגישים אמנים יוצרים מכל הארץ וכל תחומי האמנות. במהלך היומיים נצלול לתהליך יצירה משותף בהשפעת מהות הוואבי סאבי, נעמיק את העבודה המשותפת ונשאב השראה דרך כיתות אמן מתחומים שונים. התוצרים יוצגו עם פתיחת הפסטיבל לקהל הרחב.

אנו רוצים להאמין כי יציאה מאזור הנוחות ומהשגרה היומיומית לאזור המהווה שוליים גיאוגרפים, תרבותיים ופוליטיים, מאפשרים ערעור ובחינה מחדש של הגבולות היצירתיים. כניסה למרחב זה הינה הזדמנות לחשיבה על יצירה משותפת אל מול יצירה אינדיבידואלית.
פרוייקט 5X5 יתקיים בין התאריכים 21-23/4.
בזמן הפרויקט ואחריו יתקיים פסטיבל "וואבי סאבי" שתכניו ייפתחו למשתתפי הפרויקט. אנו מחפשים אמנים צעירים וסקרנים המעוניינים להתנסות בחממה היוצרת.
למשתתפים בפרויקט יינתנו כל התנאים הדרושים ליצירה.

קליק להרשמה

[הרשמה לפרויקט כלולה בדמי רישום של 50 ₪]

הבטן הרכה Sense-sessions
יום רביעי 24/4/19
"תחושות בטן" -חקירה אישית של הקשר בין מערכת העיכול לאינטואיציה ולתחושות הפנימיות. למה הבטן? הבטן היא תנועה. גלים של הזנה. היכל של טרנספורמציה. מיקרוקוסמוס ביולוגי שנמצא איתנו ביחסי גומלין ובהתפתחות משותפת. מרכז תקשורת מרכזי בגוף. אחד הצינורות הראשיים בגופנו הוא צינור הקרביים. הוא המקור לרבים מהאיברים הפנימיים המצויים בגופנו. צינור בעל שני פתחים שהם שערים אינטימיים ומשפיעים בגופנו. מה נכנס, מה יוצא, תחושת מלאות לצד תחושת ריקנות.

נקשיב, ניגע, נפיק קולות אשר מניעים את גוף המים שאנו ומשפיעים על מערכות הגוף השונות, ננוע בעקבותיהם, נכתוב וננוח בתוך גלי התנועה המתקיימים בנו ללא מאמץ. נשיב את ההקשבה והאמון לתחושות בטננו. נצלול לתוכנו פנימה, סקרנים לגלות מה נמצא שם.
מה נקבל בסדנה? נלמד להפיק קולות אשר מיטיבים עם מערכת העיכול ושאר מערכות גופנו.
ביכולתו של הגוף כתוצאה מהתרגול להגמיש, לחזק, לרווח, לעורר מנעד רחב ועשיר של תחושות חדשות, יצירתיות, יצריות ותובנות גופניות ורגשיות. זהו תרגול אשר מציע אופן ייחודי ומקורי להנעת גופכם החכם. השבת האוטונומיה לעצמנו, לגופנו, לתנועתו ולתחושות בטננו.

הסדנה מועברת על ידי תמר לוין – רקדנית ומפתחת, מטפלת בקונסטלציה מערכתית, משפחתית, מורה לתנועה, חוקרת B.dance בוגרת האקדמיה למחול sense-sessions דרכי תנועה סומטיות,
וביה"ס לקונסטלציה מערכתית.

"פראים"
כוריאוגרפיה: ליאת דרור & ניר בן גל
פס קול: יונתן מגון
רקדנים: אריאל הולין, דיקלה ריזבסקי, גלעד גורל, טל רביב

יום שלישי 23/4/19
"האינטימיות שלי עם אמא שלי הייתה תמיד ביחס לבדים. לא זוכרת שום דבר אחר.

תחושת השותפות הראשונה ביני לבין אמא הייתה קשורה לבדים. כל מהותה של הנשיות שמעולם לא דוברה, גולמה בפיסות בד. יום אחד במטבח הקטנטן, על שולחן הפורמייקה הייתה מונחת קלחת עם מים רותחים ובתוכה קופסת פח. זה היווה עבור אימי טקס. אני הפכתי מילדה לנערה. טקס חניכה. עם סכין קהה, פתחה אמא את מכסה קופסת הפח. על שולחן הפורמייקה היו מסודרות 3 פיסות של בד לבן, מקופלות בקפידה. אמא בחשה עם הסכין את הנוזל האדום-צהוב שלאט לאט נמס עד לרכות הרצויה, ליפפה אותו סביב הסכין, הורתה לי להניח כף רגל על הכסא ולהרים את שרוול המכנס, וכך ללא הזהרה חשתי בנוזל הדביק והחם נמרח לאורכה של רגלי. אמא, לקחה פיסת בד הדביקה ומתחה על קידמת השוק, שלא ישארו נקודות אוויר, אמרה בעודה מעבירה את כפות ידיה בדריכות על גבי הבד, ו.. הכאב החד פילח, אמא הראתה לי את הבד ספוג השעווה, הכל נתלש, לא נשארה על הרגל אף שערה, אמרה בגאווה."

"פראים " הינה עבודה כוריאוגרפית המחפשת את התנועה המעגלית, שאינה אוחזת בדבר. הכאב שלנו הינו פרטי, הוא סוגר עלינו ואותנו, התנועה המעגלית, המפרקית מאפשרת לנו לשחרר בכל רגע נתון. אין לנו דרך להגיע לחמלה מבלי להרפות, לוותר. לעיתים אנו נאחזים, איננו מוותרים, אנו מאיצים אל נקודת הגמר. האם היא קיימת? האם היא באמת מאפשרת לנו להתעצם ללא כאב, האם הכאב הכרחי?
לנו, כבני אנוש ולאנושות כולה.

על קו המעגל יכולות להתקיים בנו הן התנועה הדוחפת קדימה והן זו המוותרת, שתיהן יכולות להתקיים במלואן, זו לצד זו. כמו זריחת החמה עם יום ושקיעתה לעת ערב. אותה תנועה היוצרת צמיחה ששורשיה עמוקים ושקטים ועוצמתה אינה פוגעת בי ובמידה זהה גם לא באחר. תנועה מחזורית.
תנועה נושמת. תנועה מנחמת.

במחול פראים העיסוק בשיער ובמריטת השיער כמטאפורה לפראיות, לחופש בניגוד לכניעה לתכתיבים של אופנה או לחץ חברתי תרבותי. מריטת השיער כאקט של אסתטיקה כואבת ולא נעימה המלווה בתחושה של גועל מהטבעי. מתי ולמה אנו מורידות שיער בבית השחי ומגלחות את הרגליים מתי כגברים אנחנו מגלחים את שיער הפנים ואיך זה מתחבר לתרבות שלנו, לדת שלנו ולסביבה החברתית בה אנו חיים, האם יש לנו בחירה?

המשמעות הסמלית של השיער כמקור כח ושפע, בעיקר מבחינת גברים שמתמודדים במהלך חייהם עם פחד מהתקרחות ונשירת שיער. בהקשר הזה הרגשתי שדווקא "קרחת" יותר מעניינת אותי מ"שיער". עלתה לי דמותו של שמשון הגיבור (המתואר גם כמי שנשא את שערי עזה על כתפיו – כלומר יש לו גם קשר ישיר למקום בו אנו עובדים), שכשאיבד את שיער ראשו איבד גם מכוחו וחיוניותו.

פס הקול נוצר על ידי יהונתן מגון והוא מפגיש בין המקצב המערבי לאינסופיות, אולי המדברית, של המזרח, מאפשר ליצור את יציבותו של השורש אל מול תנועתו האינסופית של הענף ברוח, אותה הרוח היכולה להתגלם כהוריקן המנפץ ועוקר או כרוח קרירה המבשרת את סופו של השרב.
אותה הרוח בין ההרס להקלה, כך הרוח האנושית, כך התנועה האנושית
.

Ziya Azazi- Turkey LECTURE:

יום רביעי, 24/4/19
LECTURE: Dervish whirling as an Artistic Tool, aims at demonstrating how whirling becomes an artistic instrument based on repetitions, variations, and progression; by looking at the accessible examples throughout the history. The presentation is 2 hours long and includes short live performance, images and videos of my various performances that examine the Sufism.
LIVE PERFORMANCE: Dervish in Progress
WORKSHOP: whirling workshop This workshop is 3 hours long, learning whirling and understand to take pleasure out of it takes time. We will give the basic practical information and ability to spin.
Participant Information: Anybody who is willing can attend this workshop, in any age and with any professional background, including professional dancers, choreographers, as well as people with no prior dance experience. However, it is very useful for the instructor to receive the name, date of birth, profession, health conditions, information beforehand. The instructors will be paying individual attention to each person, considering his or her limits, knowledge and interests.

 

סדנת אקרו למתחילים.

יום רביעי, 24/4/19
אקרו היא פעילות השואבת השראה מעולמות הקרקס והיוגה. התרגול מתבצע בקבוצות של לפחות שני אנשים, היוצרים יחדיו מעין ריקוד באוויר. בסדנה נלמד תנוחות ומעברים ראשונים באוויר, וכן יסודות כלליים לתרגול בטוח ומובן. אין צורך בניסיון מוקדם או בהגעה עם בן זוג.

אלעד שדה גר בנטף עם אשתי והקטנצ'יק, ומלמד אקרו במגוון רמות, בעיקר בתל אביב.
מעבר לכך – מוזמנים לבוא ולראות.

 

יום רביעי 24/4/19
שדרות, בכורה לפסטיבל פסח אדמה.

קונקריט (בעברית כפל משמעויות- בטון ומוחשי) הוא פרוייקט מתמשך של עבודות לחללים עירוניים של היוצר אופיר יודלביץ. המהדורה הראשונה של הפרוייקט עלתה בבכורה בטיילת בת-ים כחלק מפסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון רחוב 2017. הפרוייקט שואב השראה מתרבויות נגד כמו פאנק, פארקור וסקייטבורד שבפעולות שלהם מנכסות לעצמן מחדש את החלל האורבני. הרקדנים בקונקריט משתעשעים עם מבנים, מדרגות ומעקות, ומחפשים לעשות מהם פארק שעשועים עכשווי בו התרסקות וכשלון הם גם אפשרות. נצא לסיור פרפורמטיבי במהלכו ניצפה בריקודים קטנים הפזורים בשכונה מסביב למרכז 'אדמה'.
אופיר יודלביץ הוא כוריאוגרף בעמותת הכוריאוגרפים, רקדן ואקרובט. אופיר בא מרקע של קפוארה אותה תירגל ולימד עשר שנים לפני שפנה ללמוד מחול עכשווי בסדנה להכשרת רקדנים בחיפה. לאחר סיום הלימודים עבד כרקדן עצמאי עם יוצרים רבים ביניהם יסמין גודר, ארקדי זיידס, איריס ארז ועוד. לאחר מכן פנה ליצור עבודות משלו שהועלו בפסטיבלים שונים ביניהם זירת מחול, פסטיבל בת-ים הבינלאומי לתיאטרון רחוב, שבוע המחול הבינלאומי של מחול שלם, חשיפה בינלאומית ועוד. יצירותיו הועלו במדינות רבות ביניהן גרמניה, הולנד, דנמרק, איטליה, ליטא, הונג קונג וקוריאה.
היצירות של אופיר מתאפיינות בגישה משחקית ומחקרית במחוזות של סכנה פיזית.

 

יום רביעי 24/4/19
אילו עקבות משאיר המחול? מה נותר מהתנועה בחלל? איך נראה הבזק הזיכרון שנצרב בלב הצופים? ריקוד הוא אמנות החולף. ציור הוא אמנות ההנצחה. מה קורה במפגש בין החולף לבין הנצחי? Zazua הוא שדה מחקר יצירתי של חוויית הרגע החולף, המחבר תנועה ורישום, תחת ניהולו האמנותי של צייר הפעולה איתן דור-שב, בשיתוף גלעד גורל מלהקת המחול ״אדמה״, המוסיקאי ניר יונסי וקבוצת אמנים. במסגרת הפסטיבל הם יפתחו מתחם ניסיוני של סדנאות פתוחות, המזמין אותך לקחת חלק פעיל בהתגלות שמחוללת על הדף. תהיו רקדנים, תהיו ציירים, תהיו מוסיקאים, תהיו משוררים של תנועה… תתכוננו להתלכלך בצבע, ובואו למתוח גבולות של רגעי יצירה. צלמים ואמני וידיאו מוזמנים לקחת חלק פעיל בחווייה.

וידיאו מפרפורמנס “הבל״ של Zazua מפסטיבל מחול אדמה, מאי 2018: 

 

יום רביעי 24/4/19
מופע מיוחד שנבנה לפסטיבל פסח אדמה על ידי סטודנטים במסלול כוריאוגרפיה ותנועה במרכז אדמה. במופע קטעי וידאו שצולמו בשדרות ובמרחב עוטף עזה, בעקבות מפגשים עם תושבים וחברים ושחזור דקומנטרי של הצילום לכלל תנועה אותנטית ומופע מחול משולב.

יוצרים ומבצעים: גל עמר, יגל בסוק, לורן שהרבני, גל פלדמן, רבקה אלבה, עמיחי בן אברהם.
הנחיה: ניר בן גל. פרוייקט וידאו: תמוז בינשטוק

יום רביעי 24/4/19
‘Mucirque’ is a multi-disciplinary project that combines contemporary circus with live music.

The circus artist, Sophia Oltmanns (Germany), combines club-juggling with modern dance and acrobatics. The musician, Juliano Abramovay (Brazil/Italy), is specialized in world music and guitar.

Together, they develop a language that interweaves juggling and guitar, creating a unique mixture of music, circus, dance, acrobatics and physical theatre.

The result is a story of convergence, transgression, rejection, reconciliation and power games. Fast and slow moments alternate on this family -friendly show that connect music lovers with circus fans.

 

יום שלישי 23/4/19
קראטה – אומנות הלחימה הידועה בשם "היד הפתוחה".

בשיעור נלמד כמה תנועות בסיסיות של קרטה. ארבעת העקרונות של כל אומנות לחימה יפנית הם: שליטה-עצמית, סובלנות, כבוד והרמוניה.

במהלך השיעור נייסד את עקרונות אלה לקראטה שלכם, על מנת שישאר קרוב לדרך ייעודו ובכך התנועות יהיו עם כוונה ולא סתמיות.

אדם הורוויץ – דאן 2, סטודנט בבית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר.

יום רביעי 24/4/19
Compagnie TAMADIA – Burkina Faso Afrika KOUNFETAGA Solo Dance piece Choreographer / Dancer: Aguibou Bougobali SANOU

Music Design – Cheick Tidiane Seck, Claire Northey, Alif Naaba, Aguibou Bougobali SANOU Costum Design: Deneth PIUMAKSHI Kounfetaga is Laureate of Visa pour la création of French Institute of Paris in 2014, Co-produced by ATTAKKALARI centre for Movements Arts with the support of Prince Claus Fund for Culture and Developpement Snopsys – Kounfetaga means wandering in Bambara, Dioula and Mandinka. It is a word, wich very quickly becomes a feeling, then a character. Based on a simple question:
"What is the worst thing that happened to you in your life?" From there, the choreographer draws on his own experience choreographic frame and relies on the painful experience of the death of a 4-year-old kid due to the choice of doctor to continue a strike for pay rise instead to focus on the healing of the patient. Kounfetaga is also a reflection on the human being condition and a wink to the victims of the disasters (Lampedusa island, tsunami, Fukushima, tragic accident etc). Kounfetaga operates the devastating impulses that can lead us during some difficult moments in our lives. While telling his story with his body, he heals, grieves and ask: What is the worst thing that happened to you in your life?  Special Thank you to National Dance Centre of Paris – Pantin and all those who agreed to give their voice for the interviews.

יום שלישי 23/4/19
שעה על המרפסת החדשה במרכז אדמה. שעה של כתיבה, צפייה והקשבה. נצפה בשמיים ונצא לכתיבה על הכוכבים שסביבנו, על המטאוריטים שפגעו בנו ועל השמשות שאנחנו.

להב טימור – בן קיבוץ סעד, במאי ויוצר תיאטרון, מרכז את מגמות התיאטרון והאמנויות בבית החינוך שער הנגב, מרצה בסמינר הקיבוצים, מנחה תיאטרון קהילתי וחובב מילים ושמיים.

 

יום רביעי 24/4/19
אוהד פרץ ולהקת Mama Sotra – שלוש שעות של מסע מוזיקלי-אינדי-אתני-אנרגטי הכולל אירוח של אנשים מעוררי השראה משדרות, שיעלו עם קטעי ספוקן במסרים אנושיים חשובים אותם נעטוף במוסיקה ותנועה, אימפרוביזציה אוירתית בזרימה, למופע מאמא סוטרה המשלב מוסיקה שמאנית עתיקה בעיבוד עכשווי וסוחף.

יום רביעי 24/4/19
מופע מיוחד לפסטיבל עם חומרים מקוריים מקומיים ומלהיבים.

המוסיקה ככלי טיפולי- מועדון שדרוק הוקם לפני 8 שנים והוא מהווה מועדון מוסיקלי לכ- 50 בני נוער.

המועדון כולל ציוד הגברה, כלי נגינה, תשתיות אקוסטיות וציוד לתקליטנות. המועדון מאפשר לבני הנוער ליצור ולהתפתח בתחום המוסיקה, באמצעות התנסות בהרכבים מוסיקליים, לימודי תקליטנות, העשרה של עולם התוכן המוסיקלי והפקת מופעים מוסיקליים בקהילה. היצירה במוסיקה מאפשרת חוויה של הצלחה, מחזקת את הביטחון וההערכה העצמית. ההשתייכות למסגרת קבועה, ביתית, תומכת ומסייעת, מחזירה לנער את האמון במערכות ומעודדת רכישת הרגלים נורמטיביים, שיסייעו לו להשתלב מחדש במסגרת החינוכית עם מחויבות, אחריות, התמדה והתמקצעות.
המפגש החברתי של בני נוער הבאים מרקע חברתי שונה, הופך את המוסיקה לכלי חיבור וגישור בין בני נוער.

במועדון נרכשים כישורים חברתיים כגון: הקשבה, כבוד וסובלנות וכן ערכים של תרומה לקהילה.
שילוב נערים ונערות מנותקים או הנמצאים על סף נשירה מבית הספר, במסגרת קבועה, שתפתח אצלם הרגלים שיאפשרו את השתלבותם במסגרות פורמליות ואמנותיות.

יום שלישי 23/4/19
אנחנו יצורים של הרגל. תנועת הגוף שלנו גם היא מושפעת מהרגלים ותבניות מוכרות ולפעמים אנחנו שוכחים שיש לנו את הזכות לבחור. בסדנה ננסה להתבונן בהרגל ולראות אותו כאפשרות אחת מני רבות. ננסה לזהות את הבחירות שעומדות בפנינו בתוך התנועה הקיימת וננסה לחגוג את שמחת הגילוי.

הסדנא בהנחיית נועה זמיר, יוצרת ומורה למחול, בעלת תואר שני בכוריאוגרפיה ותעודת התמחות בניתוח תנועה ממכללת לאבאן בלונדון. יצירותיה הוצגו בפסטיבלים שונים בארץ ובאירופה. מלמדת ומלווה תהליכי יצירה עם קשת רחבה של אוכלוסיות. מקימה שותפה של פרויקט "מתקשקשים" – סדנאות אלתור בתנועה וצבע.
זזה ומזיזה אנשים מתוך אמונה שתנועה היא כלי לביטוי אישי וליצירת קשר עם העולם, ושבכוחה של תנועה להניע לא רק את הגוף הפיזי.

יום רביעי 24/4/19
תרגול היוגה מהווה מעבדה חיה לבחינת תהליכים גופניים ורגשיים המתרחשים במתח שבין תנועה ועצירה. האסכולה אליה אני משתייכת, כמתרגלת וכמורה, מבוססת על מעברים בין רצפים תנועתיים (ויניאסות) למצבים סטטיים (אסנות) תוך דגש על נשימה הנותנת את הקצב לתנועה.

בסדנה נתמקד באפשרויות הנוצרות בגוף ובתחושות העולות ממנו במצבים השונים בהם התנועה נאלצת להתמודד עם מגבלות שונות שהתנוחה מייצרת או שתכונותיו ויכולותיו של הגוף מגדירים. במפגש של התנועה והמגבלה נחפש את הפוטנציאל ליצירתה של התנועה הבאה ברצף וננסה להבין רגעים אלה כעקרון מארגן של תרגול וקשב, ביוגה בפרט ובחיים בכלל.

אביטל ברק היא מורה ליוגה, חוקרת תנועה ופרפורמנס, אוצרת אמנות ודוקטורנטית בבית הספר לתרבות באוניברסיטת תל אביב. מחקרה עוסק בווריאציות של התנגדות במופעי תנועה במרחב הציבורי. מלמדת בסמינר הקיבוצים בחוג לאומנויות התנועה ומשנת 2014 מרכזת את קבוצת חיים ביחד במרכז מינרבה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב.

 

על הפרעות מינוריות ומז׳וריות במרחב הציבורי. 

יום רביעי 24/4/19
נקודת המוצא לשיחה תהייה עבודתו של אופיר יודלביץ קונקריט 2# – שדרות.

נמקם את העבודה במסורת של התערבויות פרפורמטיביות במרחב הציבורי. ננסה להבין מהי בכלל הפרעה במרחב הציבורי בהקשר אסתטי-פוליטי-פרפורמטיבי. למי היא מפריעה ובאיזה אופנים. נשאל מה הם מופעים מינוריים ומופעים מאז׳וריים ונבחן את ההבדל ביניהם בהקשרים מקומיים ואקטואליים.

אביטל ברק היא מורה ליוגה, חוקרת תנועה ופרפורמנס, אוצרת אמנות ודוקטורנטית בבית הספר לתרבות באוניברסיטת תל אביב. מחקרה עוסק בווריאציות של התנגדות במופעי תנועה במרחב הציבורי. היא מלמדת בסמינר הקיבוצים בחוג לאומנויות התנועה ומשנת 2014 מרכזת את קבוצת חיים ביחד במרכז מינרבה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב.
למעבר לעמוד הפייסבוק לחצו כאן

WABI-SABI

יום רביעי 24/4/19
הוואבי סאבי WABI-SABI וביפנית: 侘寂 הוא מושג המייצג תפיסת עולם יפנית אסתטית המקבלת את היות הדברים ברי חלוף, זמניים. האסתטיקה הזו מתוארת לעיתים כיופי טבעי, ארעי שאינו מושלם. שלושת ימי הפסטיבל יאפשרו לכל אישה ואיש לגעת בתנועה, בצבע, בצליל, בבניה, במילה, וביחד לייצר מרחב המאמץ אליו את חוקיות הוואבי סאבי, מתוך ראיית המציאות כפי שהיא בתוכנו אנו, ואנו בתוך שדרות, במרחב עוטף עזה.

"אפשר לכנות את וואבי-סאבי מערכת אסתטית מלאה. מערכת זו משלבת בין עקרון הקיום (מטאפיזיקה), ידע מקודש (רוחניות), רווחה רגשית (הלך רוח), התנהגות (מוסר), וחזותם ומרקמם של דברים (חומריות). מערכת אסתטית היא שימושית יותר ככל שמרכיביה שיטתיים ומוגדרים בבהירות רבה יותר, ככל שהיא מחזיקה כלים מושגיים רבים יותר, וככל שהיא מסתמכת בדרכים רבות יותר על עיקריה."

חוה"מ פסח, 24-21 אפריל 2019

יום ראשון, 21/4

12:00 פרוייקט 5X5 אמנים יוצרים מקום
20:00 " דיסיפלינות מתמוטטות לאיטן" – כיתת אמן עם ניר בן גל
על השילוב והרווח העצום של בלבול, חיפוש והטמעה של תחומי אמנות שונים
כדרך ליצירת מופע שעדיין לא נוצר. עמוק, מרגש וקורע מצחוק!

יום שני, 22/4

לאורך כל היום, פרוייקט 5X5
מרחב יצירה לאמנים / יוצרים / סטודנטים, בפרויקט 5X5
מתוך התכוונות ליצירה שתצמח ב-48 שעות.

20:00 ערב פתיחה מיוחד לפסטיבל "גרוטאות יפיפיות" עם רותם בר אור
סולן להקת AnGelcy The – כיתת אמן ומופע אקוסטי מיוחד לפסטיבל
באולם הגדול

יום שלישי, 23/4

13:00 – 12:00 להתבונן פנימה, סדנאות שקטות
יוגה \ מחול חופשי

15:00 – 12:00 סדנאות עומק
Dervish Whirling as an Artistic Tool
3 שעות של סדנת מחול סופי, עם Azazi Ziya במרחב אלטרנטיבי

15:30 – 14:00 סדנאות תנועה במרחב הציבורי
אופיר יודלביץ \ תנועה אפריקאית אותנטית עם Bougobali Aguibou Sanou \ אמנויות לחימה

16:00 פרויקט 5X5
מופע בתזוזה במרחב אדמה והשכונה

16:30 המוסיקה ככלי טיפולי מופע רוק מקומי, פרוייקט "שדרוק"
מוסיקה ונשמה בשכונה

19:00 – 17:00 בין יופי לכיעור
"שמיים" תיאטרון בתנועה עם להב טימור

New Rear דמיון של מחקר אנטומי ואימג’ים עם מור דאמר
במרפסת למעלה, סטודיו גדול
חגית אלמקייס \ אביטל ברק \ נועה

19:15 פרויקט ארבעים ושמונה מופע בתזוזה במרחב אדמה והשכונה

20:00 בכורה עולמית במיוחד לפסטיבל "פראים" ליאת דרור ניר בן גל הלהקה
באולם

21:00 מוזיקה ומרחב לתנועה

22:00 מסיבה אל תוך הלילה בפאב שדרות

יום רביעי, 24/4

15:30 – 12:30  להתבונן פנימה, סדנאות עומק שקטות
sessions-Sense הבטן הרכה עם תמר לוין
בסטודיו הגדול

Dervish Whirling as an Artistic Tool 12:30 – 15:30
3 שעות סדנת מחול סופי עם azazi ziya
באולם אלטרנטיבי

15:30 – 12:30  סדנת תנועה במרחב הציבורי לרקוד עם Gemsch Diane
באולם

19:30 – 14:00 מתחם zazua
Shav-Dor Ethan zazua מפגש בין צבע ציור לריקוד. איתן דור שב במופע משולב בהשתתפות קהל.
אורחים משתתפים: 19:30 \ 17:30 \ 15:30
במרפסת הקידמית

16:00 פרויקט וואבי סאבי שנה שניה, מסלול כוריאוגרפיה ותנועה באדמה
"באסתטיקה" מופע מיוחד לפסטיבל
סטודיו גדול

16:30 מופעי מחול מהעולם Sanou Aguibou Bougobali
Compagnie TAMADI Burkina Faso
על הבמה ברחבה הקדמית

17:00 מופע במרחב הציבורי אופיר יודלביץ במופע מיוחד לפסטיבל
על הבמה ברחבה הקדמית

19:30 – 18:30  הרצאה ומופע המחול הסופי ככלי אמנותי
LECTURE: Dervish whirling as an Artistic Tool ziya azazi
באולם

ziya azazi LIVE PERFORMANCE: Dervish in Progress 19:45
באולם

19:30 – 18:00 סדנאות:
מחול אפריקאי עכשוי עם Aguibou Sanou
אקרויוגה עם מיכל ארזי
ג'אגלינג עם Sophia Oltmanns & Juliano Abramovay

22:00 – 19:00 בכורה עולמית במיוחד לפסטיבל
אוהד פרץ מאמא סוטרה Sutra-Mama אינדי-אתני אנרגטי במופע פורץ גבולות

20:30 מאמא סוטרה מארחים את
Juliano Abramovay & Mucirque’ with Sophia Oltmanns
ברחבה האחורית

לחצו כאן להורדת לוח הזמנים

הרשמה מוקדמת ב- 15% הנחה

עד ה- 10 באפריל!