בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

מסלול כוריאוגרפיה ותנועה

בית הספר אדמה

מסלול כוראוגרפיה ותנועה

ליאת דרור & ניר בן גל

לימודי תעודה 3 שנים, עם אופציה להשלמת תואר ראשון במכללת ספיר


0545294246 פרטים והרשמה

אז למה להגיע לבית הספר של אדמה למסלול כוריאוגרפיה ותנועה

מתלבטים/מתלבטות איפה ואיך לרקוד, תוהות ותוהים מה אני אקבל ועד כמה אני אשתכלל ואתקדם, איפה הכי כדאי לי. ב"אדמה" אנו קצת משנים את נקודת המבט. עכשיו יותר מתמיד המפגש בין האמנות, בין ההתבטאות למציאות הגיע כמו אל הקצה. ההבנה -כי ההתפתחות האישית מחויבת להתפתחות החברתית   והאנושית -נהייתה מוחשית.

מה זה אומר?

*להגיע ללמוד בפריפריה, בשדרות. לתרום ולהיות חלק מקהילה שמאמינה שאיכות וצמיחה אינם נחלת המרכז בלבד.

* עבודה פיזית שעיקרה מציאת 'המרכז' האישי שבנו, דרך תנועה טבעית, בריאה, עבודת רצפה ועבודה במרחב, דרך אתגרים תנועתיים   המביאים להבנה אנטומית כמו גם שכלולה והעצמתה של יכולתנו הפיזית.

*מורים ומורות שמביאות מידע רב מתחום המחול והפרפורמנס מכיוונים שונים וטווחי תנועה רחבים, המתקשרים עם עולם האקרובטיקה, אומנויות לחימה, תיאטרון, מדיטציה, מצלמה.

* נקודת המבט משתנה כשאנו רוקדים ללא מראות, מתוך הסתכלות פנימה, כשאנו חווים את השהייה לפני ואחרי המצלמה, כשאנו מבינים שלתת זה לקבל, כשאנו חוקרים את מהות הפנים והחוץ, האורבני והטבע, כשאנו לומדים את מהות הפרפורמנס על הביצוע והדיוק ובמקביל את החופש ליצור , מתוודעים  אל האינטואיטיבי  חסר הגבולות ובמקביל אל המידע כיצד לבנות ולעגן כוריאוגרפיה.

אנו לומדים דרך הרגליים שאין ניגודים כי אם מלא אפשרויות שעלינו ללמוד לבחור בתוכן.

אז… בואו לרקוד מתוך שמחה ואהבה,

מערכת השעות מסלול כוריאוגרפיה

בואו לרקוד מתוך שמחה ואהבה, בואו לשאול שאלות ולבדוק האם אנחנו רק רקדנים או שאנחנו גם בני ובנות אדם? אינטליגנטים, יוצרים, רוקדים, נעים, בואו נחליף "טכניקה " חונקת ומגבילה ב" מיומנות " פותחת ומאפשרת, נשתכלל גופנית , נלמד את רוחב המנעד התנועתי , הרגשי, ואת רוחבו של הלב, נתנסה בלמידה המכוונת אל הפרפורמנס הבמה ומיומנות התוצר לבין שיעורים ולמידה המכוונים אל העצמת הנפש,  שאלת החזק והחלש, הרעש והשקט, הכוח והרכות, חד משמעיות ובלבול, איסוף ופיזור, כל אלו כאשר הם  מתקיימים זה לצד, הם מיצרים הוויה, מיצרים הווה.

תאריך תחילת הלימודים: 25/10/2020

חופשת סמסטר: פברואר 2021

תאריך סיום משוער: 20/6/2021

מקום הלימודים: שדרות אדמה

רח' הפלמ"ח 11 שדרות (8 דקות הליכה מתחנת הרכבת בשדרות).

השלמת לימודים לתואר ראשון בשיתוף מסלול תרבות יצירה והפקה במכללת ספיר

במקביל ללימודים בבית הספר של אדמה ישנה האפשרות להשלים לימודים לתואר ראשון במחלקה לתרבות – יצירה והפקה, במכללת ספיר

תלמידי התכנית המשולבת יזכו להכשרה מקצועית בכוראוגרפיה ותנועה במרכז "אדמה" בשדרות. תלמידים שעמדו בכל דרישות הלימודים במרכז "אדמה", ושזכאים לתעודה בכוראוגרפיה ותנועה,

יזכו בפטור בגובה 30 נ"ז מקורסי בחירה עיוניים בלימודי התואר הראשון בתרבות – יצירה והפקה.

התכנית המשולבת תיפתח בשנת הלימודים תש"ף (אוקטובר 2019).

תכנית לימודים מלאה תארך שלוש שנים באופן הבא: קורסי החובה העיוניים לתואר ראשון בספיר ירוכזו ביום לימודים אחד בשבוע – יום שלישי למשך שני סמסטרים בשנה (לא כולל לימודים לקבלת "פטור" באנגלית לתלמידים שלא קיבלו פטור מאנגלית בבחינות המיון), ולימודי התעודה במרכז "אדמה" יתפרשו על פני שלושה ימים נוספים-  שני ,רביעי וחמישי. בשנה השנייה ירוכזו הלימודים לתואר ראשון בספיר ביום וחצי בשבוע, ולימודי התעודה במרכז "אדמה" יתפרשו על פני יומיים וחצי נוספים. בשנה השלישית יתפרשו לימודי התואר הראשון בספיר על פני שלושה ימים בשבוע, ובמקביל ישלימו שנת הכשרה מקצועית (פרקטיקום) במסגרת לימודי כוריאוגרפיה ותנועה במרכז "אדמה". בסיום שלושת השנים תינתן תעודה מטעם מכללת ספיר: בוגר בית הספר של אדמה במסלול כוריאוגרפיה ותנועה

המחלקה לתרבות – יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר הוסמכה על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל (מל"ג) להעניק תואר ראשון (BA) בתרבות, יצירה והפקה לתלמידים שמילאו אחר כל הדרישות האקדמיות.

 

להעצים את הקרקע עליה אתה פועל

מקום. בואו נפנה מקום למקום, כל התנועות ביקום נדרשות למקום ואילו המקום, למה הוא נדרש? מקום הוא נקודה במרחב או איזור, נקודה מתרחבת לאיזור, איזור מקומי נקודת המוצא של התנועה היא מקום.  מקום הוא גם שמו של אלוהים, הוא היא הם נמצא בכל מקום, כמה מקום יש סך הכל בעולם?, איך מתפנה בתוכנו מקום? מנין נובעת התחושה של העדר מקום?, לאן נעלם המקום?, לכמה מקום אנחנו זקוקים? האם אנחנו מעזים לקחת מקום ? ומהי הסכנה הגלובלית כשאנחנו מוותרים על מקומנו? מאבק הוא תמיד על מקום. כשאני על מקומי, אני בשלום. כשיש מקום יש תנועה, תנועה היא ביטוי לשינוי, שינוי הוא התפתחות . זוהי הזמנה ללימוד שהוא תהליך חקירה ,התפתחות וריפוי עצמי. דרך הרחבת המקום הפנימי ומציאת המקום הנכון לנו במרחב, זוהי הזמנה לחבור לתהליך למידה של ריפוי דרך תנועה, של ריווח פנימי לטובת רווחה יומיומית של  יצירת "ארגז כלים" לתמיכה אישית, קהילתית, תרבותית וסביבתית . זוהי הזמנה לקחת מקום בתנועה. לעורר את הסקרנות הפועמת בנו. לשכלל את היכולת לחוש את גופנו ואת המרחב. להניע את מערכות היחסים שלנו עם עצמנו, עם אחרים, עם המקום.

 

תנועת התודעה

כאן במרכז התנועה בשדרות פתחנו פרק חדש ששמו באופן מקיף הינו "תנועת התודעה" ההווה, הנוכחות , מחברים אותנו אל התנועה המחזורית בה השלם וחוסר השלמות נוכחים כל העת זה לצד זו, האפל והמואר משתנים

כל העת על תנועת המעגל מתוך אמונה שדווקא כאשר דבר אינו משתלט על דבר, מעלים או מדכא, מתחילה לצמוח מיומנות פרקטית, של עשיה ויצירה השאלה שעולה לעיתים קרובות הינה- האם אנחנו רוצים שינוי?

איך אנו מבחינים בין הדדיות להשתלטות, האם אנו גמישים מספיק כדי ללמוד, להכיר ולפעול עם מה שיש לנו , לעיתים, בתוכו פחות מיומנות?, מהות החיים הינה זרימה, זרימה הינה אנרגיה, אותה אנרגיה שאינה נראית

אך נוכחת באופן ממשי בהווייתנו, תנועת התודעה מאפשרת לנו להתוודע אל התנועה הבלתי נראית , להתוודע אל התנועה הספונטנית, האינטואיטיבית, הפראית , ממש כמו זו המזוככת, המדויקת, הנוכחת, לשכלל את זרימת התנועה לכדי שלם על סך כל חלקינו. הבסיס לשיטה היא תפיסת עולם הטרוגנית, זו המאמינה שדווקא השוני מביא את השפע והרווחה. לעיתים אנו נצמדים לדומה , מתוך תחושת שייכות וזהות, האחר הדומה לנו מעניק לנו את ההשתקפות כך שבפניו אנו רואים את עצמנו. אלא שכל אחד ואחת מאתנו אינו בעל זהות אחת. יש בנו מרחב של 'אני' , היכולת לאפשר לעצמנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני בתוכנו, היא יכולתנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני במרחב סבבנו. בגוף הפיזי, במחשבה, בנפש קיימות איכויות שונות, לעיתים זו החזקה, כמו משתלטת, היא זו הנותנת את הטון ובאופן מסוים יוצרת את מי שאנחנו, מתוך הסכמה לראות ולגעת באותן איכויות נסתרות, אלו שבצל, אנו יכולים לפתוח פתח להדדיות. להרחיב את המבט ולראות , אני עץ אחד, יחיד ומיוחד ועדיין קיים יער מסביבי. תנועת התודעה נוגעת הן בהתבוננות והן בכוח המתפרץ , הן בחמלה והן בעוצמה, אנו נותנים לעצמנו את האופציה לשכוח ולאפשר כמו גם לזכור ולדייק, לא כדברים ניגודיים, אלא כאיכויות משלימות. זהו תרגול שאינו מונע מהתנגדות, מרצון לגבור על משהו, אלא תרגול המעניק לנו את היכולת לפעול עם הכוח המניע בתוכנו.

שיטת האימון תהיה מובלת ע"י צוות, שיתוף הפעולה ובניית ההדדיות בין המורים מהווה מפתח ללמידה.

אופיר יודלביץ 

סכנה פרופורמטיבית

לתת לדברים לעבור דרך הגוף שלנו למטה אל האדמה. להעביר רעיונות כוריאוגרפים מהראש דרך הגוף אל רצפת המחול, לתת למטלה תנועתית לעבור דרך הגוף שלנו, לקפוץ לסלטה ולהתגבר על הפחד, לתת לפחד גם לרדת דרך הרגליים למזרון. הצצה למגוון פרקטיקות גופניות  אקרבוטיקה רכה, טכניקת ריליס, עמידות ידיים, אימפרוביזציה, וריקוד בחוץ.

החל ללמוד קפוארה בגיל חמש עשרה ובמשך עשר שנים לימד קפוארה ואקרובטיקה. למד בסדנה להכשרת רקדנים בחיפה . עבד כרקדן עצמאי עם כוריאוגרפים שונים ביניהם יסמין גודר , ארקדי זיידס , יוסי ברג ועודד גרף , איריס ארז ואחרים. יצר את ׳גרביטאס׳ – יצירה איתה הוא ממשיך לסייר בין היתר בגרמניה, דנמרק, איטליה, רומניה, הונגריה, קוריאה, הונג קונג ואנגליה. היצירה זכתה במקום הראשון בתחרות הכוראוגרפיה הבינלאומית של מחול שלם 2016. יצר את Far & Middle יחד עם הכוראוגרף הסיני יאנג צ'אן בהפקת פסטיבל יולידאנס באמסטרדם, הולנד. יצר גם את CONCRETE שעלתה בפסטיבל בת ים

ואת 'על אמת' שעלתה בשבוע המחול הבינלאומי של מחול שלם. בימים אלה הוא לומד פילוסופיה ותולדות האמנות באוניברסיטה הפתוחה.

נגן וידאו

קרן זוהר 

Flying Low

עבודת רצפה פיזית, דינאמית וחכמה המתרכזת ביחסים עם הריצפה ובדפוסי תנועה פשוטים תוך למידת פראזות בהם יורדים ועולים מהרצפה. לשחרר אנרגיה בגוף ולהשתמש במומנטום ובכוח ספירלי, תרגול עירנות, מהירות וקצב, ושימוש, בתנועה הטבעית של התכנסות והתרחבות.

מורה, רקדנית ויוצרת מלמדת טכניקה שנקראת   Flying  Low זוהי עבודת רצפה פיזית, דינאמית וחכמה מפורסמת ומוכרת מאוד באירופה ונתפס התרגול חיוני מאוד לאנשי תנועה בשל יכולתה להעשיר ולשכלל טכניקות תנועה מסוגים שונים. השיטה מתאימה לאנשים עם רקע פיזי מטכניקות שונות, ומתחומים שונים  והיא הומצאה ופותחה ע"י דוד זנברנו,  השיטה מתרכזת ביחסים עם הריצפה, ובדפוסי תנועה פשוטים תוך למידות פראזות שונות בהם יורדים ועולים מהרצפה. מלמדת לשחרר אנרגיה בגוף ולהשתמש במומנטום ובכוח ספירלי, מתרגלת עירנות, מהירת וקצב, שימוש יעיל ופונקציונלי בשלד ושימוש בתנועה הטבעית של התכנסות והתרחבות.

רוני גו' שניידר

תנועה ומצלמה

"קולנוע ומחול"- כשאני מספרת שזה מה שלמדתי בדרך כלל קשה לעשות את החיבור. ברושם הראשוני נדמה שאין קשר.

אבל אם מסתכלים עוד קצת פנימה אפילו במילה עצמה- קול-נוע- נראה שהקשר נמצא עוד בגרעין.

התנועה היא כאן ועכשיו. כל הזמן קוראת ונעלמת וממשיכה. החיבור הזה מביא איתו בעיני מתנות לשני הצדדים. 

אני רואה את החיבור ביניהם גם באופן היצירה והעבודה עצמה, וגם בתוצרים עצמם. 

כשאנחנו מביאים את התנועה לקולנוע אנחנו מקבלים התבוננות, נשימה, הוויה ונוכחות, ריקוד משותף. 

כשאנחנו מביאים את הקולנוע למחול אנחנו מקבלים פרטנר, הנגשה, זוויות שונות, מסגרת, ועוד שכבות שונות של מקצבים וריקודים.

המחול יוצא החוצה אל המציאות, ולא נשאר לבדו בסטודיו. והקולנוע מצליח להיות גם חסר שליטה.

נבו רומנו

מופע עצמי \ אימפרוקומפו

הקניית בסיס טכני. פיתוח ושכלול של התנועה. יצירת מרחב של מודעות והקשבה אל הגוף.

 שיעורי הטכניקה והרפרטואר ,נועדו  לבנות את מיומנותו של הגוף הפיזי  כמו גם את יכולתו המנטאלית של הסטודנט כך שיוכל לרכוש את הכלים הדרושים לרקוד ולהופיע על במה

 
מופע עצמי – שנה ב' סמסטר א'
הקורס עוסק בפיתוח וגיבוש השפה הבימתית האישית של כל סטודנט. מטרת השיעור היא לחשוף את
מנעד האיכויות של כל משתתף ולהפוך אותן לזמינות בעבורו. באמצעות תרגילי אימפרוביזציה נלמד להכיר בכוחות שמניעים אותנו ולהתבונן בבחירות שלנו. במהלך הקורס יבנה כל סטודנט סולו-דיוקן המורכב מהחומרים שהתגלו והתגבשו במהלכו.

אימפרו/קומפו – שנה א' סמסטר א'
בקורס נלמד לשלב בין חומר תנועתי מובנה ומוגדר לבין המשחקיות של האימפרוביזציה.
נעסוק בפיתוח היכולות הטכניות אל מול נוכחות בימתית, וניצור בטווח שבין אלתור חופשי לבין שינון ולמידת קומבינציות עכשוויות. 
נחבר את היכולת האישית שלנו להתבטא אל העבודה הקבוצתית וההקשבה לאנסמבל.

אמן, יוצר, למד בבית הספר החזותי בירושלים ובבית הספר של אדמה ,כאמן, אני עושה שימוש בגוף הנע. אני תופס תנועה כמגרש המשחקים של התודעה, שהגוף הוא כלי האימון הראשוני שלה. אני מעמיד במרכז הבמה את שולי הגוף, את המחתרות הגופניות, המבוכה והמידור הגופניים.

מיכל ארזי 

Partnering

בתנועה עם פרטנר נשלב מיומנויות מאמנויות לחימה, יוגה, תרפיה ומחול. דרך משחקים פיזיים ותרגילים טכניים עם פרטנר נלמד רצפים תנועתיים, נגדיל את טווחי התנועה, נלמד לחלוק משקל בהרמות, קפיצות, הישענות ועוד. נלמד להקשיב זה לזה, להוביל וגם להיות מובלים. נלמד להשתמש במומנטום ונחקור מעברים אקרובטיים בדואטים ובקבוצות קטנות.

בוגרת בהצטינות בטכניון חיפה אדריכלות נוף, מתמחה בהוראת יוגה מטעם מכון וינגייט ישראל – הנהלת אורית סנגופטה, בוגרת לימודי תרפיה בתנועה באקדמיה למחול ברוטרדם הולנד ,למדה בבודפסט עם פריי פאוסט, יוגה באמסטרדם עם טרזה קאלאדם, מורה מתמחה בהוראת מיומנויות הקרקס: אקרובטיקה אווירית, חבל, טיסו וטרפז.

מלמדת תנועת התודעה במרכז אדמה בשדרות ובמסלול כוריאוגרפיה ותנועה במכללת ספיר

 

שחר משה

תנועה ומצלמה

מחול הוא גוף הנוכח במציאות זמן חלל, קולנוע הוא עין מתעדת שבכוחה לפרק את המרחב ואת רצף הזמן. קולנוע מחול מתקיים על הגבול הדק שבין שני אלה, בין הרגעי לנצחי ומייצר עולם\זמן חדש.

בקולנוע מחול, האובייקט המצלמה והחלל מתפרקים ומתחברים מחדש בראי התנועה, העיקרון המנחה את העבודה

הוא שאין גורם פסיבי בתהליך היצירה. כל דבר הנוגע ביצירה מממש את פוטנציאל התנועה שלו לחלוטין, פיזית ורוחית.

שאלות שעולות בתהליך יצירה שכזה: איך החלל ה"דומם" משתתף ביצירת מתווה התנועה של האובייקט? איך נוצר קשר תנועתי

בין המצלם למצולם ולמצלמה? האם חיבור בין תנועתם של החלל, הצלם, והרקדן מייצרים תנועה רביעית?

כיוצרת אני יוצאת מנקודת הנחה שבכוחו של המחול לנטרל דפוסי מחשבה ורבליים, לגשת אל הרגש באופן בלתי אמצעי ולעורר חוויה פיזית ממש אצל הצופה. דבר שכזה קיים גם קולנוע דרך המבע הקולנועי, התאורה, זווית הצילום, המוסיקה,  אך בכוחו של המחול הקולנועי לעקוף את מגבלות הצורה ולקיים גשר ישיר בין הצופה ללב שלו. קולנוע עוקף שכל.

לקולנוע מחול יש יכולת להיות נוכח ממש כמו צפיה חיה, להיות רוחני ממש כמו תפילה שיוצאת ממעמקי הנפש ולהיות טרנספורמטיבי ומשנה חיים ממש כמו שירה, מדיטציה ורוח סערה. בכוחו ובשליחותו של קולנוע זה הוא ליצוק מהויות חדשות במקום שבו הוא נוצר ולהפיח רוח חיים גם במקומות טעונים פוליטית, חברתית ואישית.

 

ד"ר אורנה אוריין

הביתה – בין גופי לעצמי 

בקורס ניישם אופני למידה פעילים וחווייתיים שונים: עבודה עם הגוף, יצירה בחומרים, מדיטציה ודמיון מודרך. נעבוד על פיתוח מיומנויות של התנסות בחשיבה רב – כיוונית, ראיית דברים מנקודות ראות שונות ומגוונות, ערעור על נורמות "מובנות מאליהן"

 ד"ר אורנה אוריין הינה אמנית, סופרת ומרצה לחינוך יצירתי בסמינר הקיבוצים ולאמנות עכשווית במכללת ספיר. כמו כן, עוסקת בהנחיית סדנאות בשילוב אומנויות לאוכלוסיות שונות.

אמא לשלושה ומתגוררת בקיבוץ ברור-חיל, אשר נמצא בעוטף עזה.

בשנים האחרונות פיתחה את סדנת הדגל: ‘התעצמות נשית’ – סדנה חוויתית המייצרת שינוי רגשי – תודעתי ומחשבתי בנשים. הסדנה משלבת כלים מהאמנות הפלסטית, תנועה, מוזיקה ודרמה. המשתתפות בסדנה רוכשות כלים מעשיים להרגעה פנימית במצבי לחץ, בביטוי אישי, להבנת העצמי וכן, ליצירת מרחב חדש לשינוי

תמר לוין

לנוע למקום הנכון /Sense-sessions

תרגול גופני המכוון פנימה לתוך מערכות הגוף; מערכת העיכול, הלב, המוח, מערכת השלד והשרירים ומערכת היחסים ביניהן, באמצעות הקשבה, נשימה, מגע, קול והתמסרות לתנועה.

תמר לוין מטפלת בקונסטלציה מערכתית, משפחתית, מורה לתנועה, חוקרת sense-sessions דרכי תנועה סומטיות, רקדנית ומפתחת B.dance בוגרת האקדמיה למחול וביה"ס לקונסטלציה מערכתית של ישי גסטר,  לאורך השנים עברתי מסע מרתק בין עולמות תנועה שונים: קראטה, מחול מודרני, בלט קלאסי, קומפוזיציה ואימפרוביזציה, יוגה, ריקוד מערב אפריקאי, מדיטציות קול ותנועה, טאי צ’י וצ’י קונג, קונטיניום, פילאטיס וקונסטלציה מערכתית. אני מאמינה בחיים. בנהר החיים הזורם והשופע. אני מאמינה כי כל אחת ואחד מאיתנו הם חלק ממערכת רבת חכמה ועוצמתית אשר תומכת, מחזקת ומרפאה את עצמה. החל ממערכת גופנו, למשפחתנו, לחברה, לסביבה וליקום כולו. מערכת שהיא כולה תנועה וחיבור. החיבור מתקיים גם בתוך הניתוק. בתוך התנועה שוכנת גם העצירה. מוזמנים להצטרף, לקחת זמן לעצמכם, להשקיע בכם.

דניאלה כסיף

תנועה ומצלמה

חזון הוא מראה שנגלה אל מולי, אך לא בהכרח אל מול עיני הגשמיות, אלא בדמיוני. בעיניי רוחי.

אם כך ניתן להניח כי לרוח יש עיניים. עיניים הרואות מעבר למציאות הפיזית, גשמית, חומרית.
לעומת המחול שכל כולו הוא חומר פיזי; גוף בחלל וזמן מסויימים, הקולנוע יכול להיות מומצא ודמיוני לחלוטין.

בחיבור בין השניים אני מוצאת ערך רב, כאשר הקולנוע יכול לחשוף עולמות פנימיים של רוח הנמצאת מאחורי התנועה,

המחול יכול להביא לקולנוע איזו אמת ואותנטיות הנובעת מהעבודה עם הגוף כחומר פיזי- פשוט ומורכב,

כל יכול ומוגבל, הנמצא בתנועה פנימית אינסופית של הנפש החיה בתוכו.

בחזוני אני רואה יצירה של גוף, שעל ידי העברתה אל המסך היא מקבלת משמעויות נוספות וחיים חדשים,

אפשרות להעמיק אל הפנים ולהתרחב אל מחוץ לסטודיו.

האפשרות ליצור ולהתבטא דרך חיבור של מדיומים מגדילה את החופש שלנו כיוצרים

על ידי כך שהיא מפגישה אותנו עם גבולותיו של הדמיון ואינסופיותה של המציאות.

 

אליק ניב

תנועה ורסטילית

למידה מתרחשת מעשייה, הרגשה, ידיעה ותקשורת עם אחרים, חוויות אשר נשארות בזיכרון שלנו בצורה גופנית, רגשית ורוחנית, וממזגות את ההתפתחות הקוגניטיבית שלנו לישות שלמה ומלוכדת״. המחקר שבו אני עוסק משלב דיספלינות שונות ( אומניות לחימה, אקרובטיקה בסיסית, פרטנרינג , עבודת רצפה, בלטשילוב שמקנה חופש מירבי בשפה התנועתית שיש ברשותנו

אליק למד מחול בסדנא של קיבוץ געתון .לאחר לימודיו רקד בלהקות מוזה תחת יוסי תמים, רטיגו ודה דה דאנס ביצירה של רמי לוי. ב2005 עבר לגרמניה ורקד בשטאץ תיאטר אולדנבורג בין היתר ביצירה של ״קלאב גיא ורוני״ וסוזנה לינקה. בברלין עבד עם להקתו של ניר דה וולף ״טוטל ברוטל״ ותאטרון הקומי. ב2009 הצטרף ללהקת קונסטנזה מאקראס – דורקי פארק בה שימש כמנהל חזרות. החל מ2013 משמש כרקדן אורח בלהקת שסה וולץ. בנוסף אליק עובד ככריאוגרף עצמאי החל מ2104 וכמורה באקדמיות ותאטראות באירופה ובסדנא למחול בגעתון.

 

עירד בן גל

רפרטואר להקה

תנועה ומצלמה

רפרטואר להקה

לאחר חימום בוקר בסיסי בו נתרגל טכניקה, גמישות, הרפיה וזריזות נלמד רפרטואר מהופעות להקת אדמה

קומבינציות שהן בעצם תרגילים לחזוק ריכוז וקורדינציה עדינה 

נתרגל ונתנסה בעבודת הפרופורמנס ויחסי רקדן – מבצע-  קהל – במה

תנועה ומצלמה

נשתמש במצלמות הפלאפונים שלנו. השימוש בפלאפון ובמצלמות פלאפון מעניקים  כוח לאנשים,  כל אחד יכול לצלם את עצמו ולהעלות לפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק. לא צריך ציוד יקר והרבה כסף כדי להביע את עצמך, אפשר מהבית בעזרת הפלאפון לצלם בצורה טובה ואיכותית. נהפוך את המחול, בעזרת המצלמה, לעממי יותר. ככה שהשכנים משדרות יתקרבו לעשייה שלנו, ואני חושב שהמחול לבדו יכול מעט להלחיץ . השילוב של מצלמה בסטודיו מכניס חיים, עירנות, מוציא את הרקדנים בסטודיו החוצה מעצמם. המצלמה מחייבת לשים לב, היא מתעדת אותנו והיא לא סלחנית – ולכן היא מעוררת. הילדות שמשחקות מחוץ לסטודיו עושות טיקטוק. לרקוד זה כיף, זה משמח, זה לתת מתנה לעצמי ולאחרים, ואני מרגיש שהרבה פעמים עולם המחול לא מייצר שמחה, לא נותן מתנות. אני רוצה בעזרת המצלמה להכניס לסטודיו שמחה ופשטות.

 

להב תימור

תאטרון בתנועה

קורס תיאטרון בתנועה – עבודה על מילים ודיבור כחומר גלם לתנועה וכקרקע להשראה. הקורס מתמקד במיומנויות הקשבה ועובד על טקסטים תיעודיים שהסטודנטים עורכים ויוצרים מתוכם עולם בימתי אישי ואנושי

נולד בקיבוץ סעד. בוגר לימודי בימוי והוראת תיאטרון בתכנית המצוינים במכללת סמינר הקיבוצים. כיום סטודנט לתואר M.A בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. ביים את ההצגות: "אמהות שלוש" יצירה בימתית תעודית מאת להב תימור, (פסטיבל אשה 2018 וצוותא) "בנגזי ברגן בלזן" על פי ספרו של יוסי סוכרי –(תיאטרון ‘לה מאמא’ בניו יורק); "עיין ערך אהבה" מאת דויד גרוסמן (תיאטרון הספריה); "עפר ואפר" מאת הרולד פינטר (תיאטרון יפו); "וולפינאה מומי בלום" מאת נורית זרחי (תיאטרונטו לילדים). ע. במאי: "איש חסיד היה" (בימוי איציק ויינגרטן – ת. חיפה בשיתוף הבימה); "בית ברנרדה אלבה" ו"המלך נוטה למות" (בבימוי רנה ירושלמי, סמינר הקיבוצים ואנסמבל עיתים); בנוסף מרצה במכללת סמינר הקיבוצים בחוג לבימוי והוראת תיאטרון ומרכז את מגמות האמנויות והתיאטרון בבית חינוך שער הנגב בעוטף עזה.

 

מסמך 3
מסמך 1
מסמך 5
שכיבה שחור לבן

בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

כרטיסים | הנחות | אירועים | מוסיקה וספינג' של דניס

נרשמים כאן

Top