בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

מסלול כוריאוגרפיה ותנועה

בית הספר אדמה

מסלול כוראוגרפיה ותנועה

ליאת דרור & ניר בן גל

054-5294246   פרטים והרשמה

אז למה להגיע לבית הספר של אדמה למסלול כוריאוגרפיה ותנועה

מתלבטים/מתלבטות איפה ואיך לרקוד, תוהות ותוהים מה אני אקבל ועד כמה אני אשתכלל ואתקדם, איפה הכי כדאי לי. ב"אדמה" אנו קצת משנים את נקודת המבט. עכשיו יותר מתמיד המפגש בין האמנות, בין ההתבטאות למציאות הגיע כמו אל הקצה. ההבנה -כי ההתפתחות האישית מחויבת להתפתחות החברתית   והאנושית -נהייתה מוחשית.

מה זה אומר?

*להגיע ללמוד בפריפריה, בשדרות. לתרום ולהיות חלק מקהילה שמאמינה שאיכות וצמיחה אינם נחלת המרכז בלבד.

* עבודה פיזית שעיקרה מציאת 'המרכז' האישי שבנו, דרך תנועה טבעית, בריאה, עבודת רצפה ועבודה במרחב, דרך אתגרים תנועתיים   המביאים להבנה אנטומית כמו גם שכלולה והעצמתה של יכולתנו הפיזית.

*מורים ומורות שמביאות מידע רב מתחום המחול והפרפורמנס מכיוונים שונים וטווחי תנועה רחבים, המתקשרים עם עולם האקרובטיקה, אומנויות לחימה, תיאטרון, מדיטציה, מצלמה.

* נקודת המבט משתנה כשאנו רוקדים ללא מראות, מתוך הסתכלות פנימה, כשאנו חווים את השהייה לפני ואחרי המצלמה, כשאנו מבינים שלתת זה לקבל, כשאנו חוקרים את מהות הפנים והחוץ, האורבני והטבע, כשאנו לומדים את מהות הפרפורמנס על הביצוע והדיוק ובמקביל את החופש ליצור , מתוודעים  אל האינטואיטיבי  חסר הגבולות ובמקביל אל המידע כיצד לבנות ולעגן כוריאוגרפיה.

אנו לומדים דרך הרגליים שאין ניגודים כי אם מלא אפשרויות שעלינו ללמוד לבחור בתוכן.

אז… בואו לרקוד מתוך שמחה ואהבה,

 

מערכת השעות מסלול כוריאוגרפיה

 

בואו לרקוד מתוך שמחה ואהבה, בואו לשאול שאלות ולבדוק האם אנחנו רק רקדנים או שאנחנו גם בני ובנות אדם? אינטליגנטים, יוצרים, רוקדים, נעים, בואו נחליף "טכניקה " חונקת ומגבילה ב" מיומנות " פותחת ומאפשרת, נשתכלל גופנית, נלמד את רוחב המנעד התנועתי, הרגשי, ואת רוחבו של הלב, נתנסה בלמידה המכוונת אל הפרפורמנס הבמה ומיומנות התוצר לבין שיעורים ולמידה המכוונים אל העצמת הנפש,  שאלת החזק והחלש, הרעש והשקט, הכוח והרכות, חד משמעיות ובלבול, איסוף ופיזור, כל אלו כאשר הם  מתקיימים זה לצד, הם מיצרים הוויה, מיצרים הווה.

 

תאריך תחילת הלימודים: 10/10/2021

חופשת סמסטר: 7.1.2022 – 13.2.2022

תאריך סיום השנה : 3/6/2022

מקום הלימודים: שדרות אדמה

רח' הפלמ"ח 11 שדרות (8 דקות הליכה מתחנת הרכבת בשדרות).

 

להעצים את הקרקע עליה אתה פועל

מקום. בואו נפנה מקום למקום, כל התנועות ביקום נדרשות למקום ואילו המקום, למה הוא נדרש? מקום הוא נקודה במרחב או איזור, נקודה מתרחבת לאיזור, איזור מקומי נקודת המוצא של התנועה היא מקום.  מקום הוא גם שמו של אלוהים, הוא היא הם נמצא בכל מקום, כמה מקום יש סך הכל בעולם?, איך מתפנה בתוכנו מקום? מנין נובעת התחושה של העדר מקום?, לאן נעלם המקום?, לכמה מקום אנחנו זקוקים? האם אנחנו מעזים לקחת מקום ? ומהי הסכנה הגלובלית כשאנחנו מוותרים על מקומנו? מאבק הוא תמיד על מקום. כשאני על מקומי, אני בשלום. כשיש מקום יש תנועה, תנועה היא ביטוי לשינוי, שינוי הוא התפתחות . זוהי הזמנה ללימוד שהוא תהליך חקירה ,התפתחות וריפוי עצמי. דרך הרחבת המקום הפנימי ומציאת המקום הנכון לנו במרחב, זוהי הזמנה לחבור לתהליך למידה של ריפוי דרך תנועה, של ריווח פנימי לטובת רווחה יומיומית של  יצירת "ארגז כלים" לתמיכה אישית, קהילתית, תרבותית וסביבתית . זוהי הזמנה לקחת מקום בתנועה. לעורר את הסקרנות הפועמת בנו. לשכלל את היכולת לחוש את גופנו ואת המרחב. להניע את מערכות היחסים שלנו עם עצמנו, עם אחרים, עם המקום.

 

תנועת התודעה

כאן במרכז התנועה בשדרות פתחנו פרק חדש ששמו באופן מקיף הינו "תנועת התודעה" ההווה, הנוכחות , מחברים אותנו אל התנועה המחזורית בה השלם וחוסר השלמות נוכחים כל העת זה לצד זו, האפל והמואר משתנים

כל העת על תנועת המעגל מתוך אמונה שדווקא כאשר דבר אינו משתלט על דבר, מעלים או מדכא, מתחילה לצמוח מיומנות פרקטית, של עשיה ויצירה השאלה שעולה לעיתים קרובות הינה- האם אנחנו רוצים שינוי?

איך אנו מבחינים בין הדדיות להשתלטות, האם אנו גמישים מספיק כדי ללמוד, להכיר ולפעול עם מה שיש לנו , לעיתים, בתוכו פחות מיומנות?, מהות החיים הינה זרימה, זרימה הינה אנרגיה, אותה אנרגיה שאינה נראית

אך נוכחת באופן ממשי בהווייתנו, תנועת התודעה מאפשרת לנו להתוודע אל התנועה הבלתי נראית , להתוודע אל התנועה הספונטנית, האינטואיטיבית, הפראית , ממש כמו זו המזוככת, המדויקת, הנוכחת, לשכלל את זרימת התנועה לכדי שלם על סך כל חלקינו. הבסיס לשיטה היא תפיסת עולם הטרוגנית, זו המאמינה שדווקא השוני מביא את השפע והרווחה. לעיתים אנו נצמדים לדומה , מתוך תחושת שייכות וזהות, האחר הדומה לנו מעניק לנו את ההשתקפות כך שבפניו אנו רואים את עצמנו. אלא שכל אחד ואחת מאתנו אינו בעל זהות אחת. יש בנו מרחב של 'אני' , היכולת לאפשר לעצמנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני בתוכנו, היא יכולתנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני במרחב סבבנו. בגוף הפיזי, במחשבה, בנפש קיימות איכויות שונות, לעיתים זו החזקה, כמו משתלטת, היא זו הנותנת את הטון ובאופן מסוים יוצרת את מי שאנחנו, מתוך הסכמה לראות ולגעת באותן איכויות נסתרות, אלו שבצל, אנו יכולים לפתוח פתח להדדיות. להרחיב את המבט ולראות , אני עץ אחד, יחיד ומיוחד ועדיין קיים יער מסביבי. תנועת התודעה נוגעת הן בהתבוננות והן בכוח המתפרץ , הן בחמלה והן בעוצמה, אנו נותנים לעצמנו את האופציה לשכוח ולאפשר כמו גם לזכור ולדייק, לא כדברים ניגודיים, אלא כאיכויות משלימות. זהו תרגול שאינו מונע מהתנגדות, מרצון לגבור על משהו, אלא תרגול המעניק לנו את היכולת לפעול עם הכוח המניע בתוכנו.

שיטת האימון תהיה מובלת ע"י צוות, שיתוף הפעולה ובניית ההדדיות בין המורים מהווה מפתח ללמידה.

רותם תש"ח

טכניקה

פרופורמנס

ארבעה מפגשים עם רותם תש״ח באדמה אוקטובר 2021

 

שיעור טכניקה משולב

שיעור של טכניקות מעורבות המשלב מחול עכשווי עם יוגה, אקרובטיקה ועבודת רצפה. השיעור יתחיל מחימום

הכולל נשימה, אסאנות יוגיות, וטכניקת שליבת גוף ייחודית עם דגש על חימום וחיזוק מפרקי כף היד, המרפקים וחגורת הכתפיים כדיי להכין אותם לשאת את משקל הגוף.

בהמשך נתרגל גילגולים, עמידות ידיים וגלגלונים שונים, כמו גם חיבורים שימושיים ביניהם לבין אלמנטים מוכרים ממחול כגון פירואטים, החלקות אל הרצפה, נפילות וקפיצות.

בחלק האחרון של השיעור נתרגל משפטים תנועתיים הכוללים את האלמנטים שתורגלו במהלך  השיעור.

 

מפגש פרפורמנס

הרבה פעמים כשאנחנו מאלתרים, נעים או רוקדים אנחנו שואפים לחוות, ולהראות את 'הטוב' ו'היפה' ועל ידי כך אנחנו גם מנסים להסוות את החולשות הגופניות,

להעלים את כישלונות וגמגומי הגוף, ולהחביא את הצדדים הפחות נורמטיביים או את העוצמות הפחות אטרקטיביות של הווייתנו.

על ידי תרגול קול, תנועה והבעה מאולתרים כוונת הסדנה היא לאפשר התיידדות עם והתענגות על כל קשת ההוויה שלנו, כדיי שנוכל ביתר שאת לתרגל יופי,

ומצד שני גם לגלות את אותם צדדים בנו שאנחנו רגילים להסתיר. זאת מתוך הנחה שעוצמותנו

הן כבני אדם והן כפרפורמרים מתממשות ברגע שבו אנחנו מאפשרים לכל הצדדים שבנו להיות.

קרן זוהר 

Flying Low

אימפרוביזציה

עבודת רצפה פיזית, דינאמית וחכמה המתרכזת ביחסים עם הריצפה ובדפוסי תנועה פשוטים תוך למידת פראזות בהם יורדים ועולים מהרצפה. לשחרר אנרגיה בגוף

ולהשתמש במומנטום ובכוח ספירלי, תרגול עירנות, מהירות וקצב, ושימוש, בתנועה הטבעית של התכנסות והתרחבות.

מורה, רקדנית ויוצרת מלמדת טכניקה שנקראת   Flying  Low זוהי עבודת רצפה פיזית, דינאמית וחכמה מפורסמת ומוכרת מאוד באירופה ונתפס התרגול חיוני מאוד לאנשי תנועה

בשל יכולתה להעשיר ולשכלל טכניקות תנועה מסוגים שונים. השיטה מתאימה לאנשים עם רקע פיזי מטכניקות שונות, ומתחומים שונים  והיא הומצאה ופותחה ע"י דוד זנברנו, 

השיטה מתרכזת ביחסים עם הריצפה, ובדפוסי תנועה פשוטים תוך למידות פראזות שונות בהם יורדים ועולים מהרצפה.

מלמדת לשחרר אנרגיה בגוף ולהשתמש במומנטום ובכוח ספירלי,

מתרגלת עירנות, מהירת וקצב, שימוש יעיל ופונקציונלי בשלד ושימוש בתנועה הטבעית של התכנסות והתרחבות.

נבו רומנו

טכניקה

למידת רצפים

הקניית בסיס טכני. פיתוח ושכלול של התנועה. יצירת מרחב של מודעות והקשבה אל הגוף.

 שיעורי הטכניקה והרפרטואר ,נועדו  לבנות את מיומנותו של הגוף הפיזי  כמו גם את יכולתו המנטאלית של הסטודנט

כך שיוכל לרכוש את הכלים הדרושים לרקוד ולהופיע על במה. '

הקורס עוסק בפיתוח וגיבוש השפה הבימתית האישית של כל סטודנט. מטרת השיעור היא לחשוף את
מנעד האיכויות של כל משתתף ולהפוך אותן לזמינות בעבורו. באמצעות תרגילי אימפרוביזציה נלמד להכיר בכוחות שמניעים אותנו
ולהתבונן בבחירות שלנו. במהלך הקורס יבנה כל סטודנט סולו-דיוקן המורכב מהחומרים שהתגלו והתגבשו במהלכו.
בקורס נלמד לשלב בין חומר תנועתי מובנה ומוגדר לבין המשחקיות של האימפרוביזציה.
נעסוק בפיתוח היכולות הטכניות אל מול נוכחות בימתית, וניצור בטווח שבין אלתור חופשי לבין שינון ולמידת קומבינציות עכשוויות. 
נחבר את היכולת האישית שלנו להתבטא אל העבודה הקבוצתית וההקשבה לאנסמבל.

אמן, יוצר, למד בבית הספר החזותי בירושלים ובבית הספר של אדמה ,כאמן,

אני עושה שימוש בגוף הנע. אני תופס תנועה כמגרש המשחקים של התודעה, שהגוף הוא כלי האימון הראשוני שלה.

אני מעמיד במרכז הבמה את שולי הגוף, את המחתרות הגופניות, המבוכה והמידור הגופניים.

מיכל ארזי 

אקרובטיקה

בתנועה עם פרטנר נשלב מיומנויות מאמנויות לחימה, יוגה, תרפיה ומחול. דרך משחקים פיזיים ותרגילים טכניים עם פרטנר נלמד רצפים תנועתיים,

נגדיל את טווחי התנועה, נלמד לחלוק משקל בהרמות, קפיצות, הישענות ועוד. נלמד להקשיב זה לזה, להוביל וגם להיות מובלים.

נלמד להשתמש במומנטום ונחקור מעברים אקרובטיים בדואטים ובקבוצות קטנות.

בוגרת בהצטינות בטכניון חיפה אדריכלות נוף, מתמחה בהוראת יוגה מטעם מכון וינגייט ישראל – הנהלת אורית סנגופטה,

בוגרת לימודי תרפיה בתנועה באקדמיה למחול ברוטרדם הולנד ,למדה בבודפסט עם פריי פאוסט, יוגה באמסטרדם עם טרזה קאלאדם,

מורה מתמחה בהוראת מיומנויות הקרקס: אקרובטיקה אווירית, חבל, טיסו וטרפז.

מלמדת תנועת התודעה ואקרובטיקה במרכז אדמה בשדרות ובמסלול כוריאוגרפיה ותנועה 

 

אליק ניב

תנועה ורסטילית

למידה מתרחשת מעשייה, הרגשה, ידיעה ותקשורת עם אחרים, חוויות אשר נשארות בזיכרון שלנו בצורה גופנית, רגשית ורוחנית,

וממזגות את ההתפתחות הקוגניטיבית שלנו לישות שלמה ומלוכדת״.

המחקר שבו אני עוסק משלב דיספלינות שונות ( אומניות לחימה, אקרובטיקה בסיסית, פרטנרינג , עבודת רצפה, בלט

שילוב שמקנה חופש מירבי בשפה התנועתית שיש ברשותנו

אליק למד מחול בסדנא של קיבוץ געתון .לאחר לימודיו רקד בלהקות מוזה תחת יוסי תמים, רטיגו ודה דה דאנס ביצירה של רמי לוי.

ב2005 עבר לגרמניה ורקד בשטאץ תיאטר אולדנבורג בין היתר ביצירה של ״קלאב גיא ורוני״ וסוזנה לינקה. בברלין עבד עם להקתו של ניר דה וולף ״טוטל ברוטל״ ותאטרון הקומי.

ב2009 הצטרף ללהקת קונסטנזה מאקראס – דורקי פארק בה שימש כמנהל חזרות. החל מ2013 משמש כרקדן אורח בלהקת שסה וולץ.

בנוסף אליק עובד ככריאוגרף עצמאי   וכמורה באקדמיות ותאטראות באירופה ובסדנא למחול בגעתון.

 

עירד בן גל

תנועה ומצלמה

תנועה ומצלמה

נשתמש במצלמות הפלאפונים שלנו. השימוש בפלאפון ובמצלמות פלאפון מעניקים  כוח לאנשים,  כל אחד יכול לצלם את עצמו ולהעלות לפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק.

לא צריך ציוד יקר והרבה כסף כדי להביע את עצמך, אפשר מהבית בעזרת הפלאפון לצלם בצורה טובה ואיכותית. נהפוך את המחול, בעזרת המצלמה, לעממי יותר.

ככה שהשכנים משדרות יתקרבו לעשייה שלנו, ואני חושב שהמחול לבדו יכול מעט להלחיץ . השילוב של מצלמה בסטודיו מכניס חיים, עירנות, מוציא את הרקדנים בסטודיו החוצה מעצמם. המצלמה מחייבת לשים לב, היא מתעדת אותנו והיא לא סלחנית – ולכן היא מעוררת. הילדות שמשחקות מחוץ לסטודיו עושות טיקטוק. לרקוד זה כיף, זה משמח,

זה לתת מתנה לעצמי ולאחרים, ואני מרגיש שהרבה פעמים עולם המחול לא מייצר שמחה, לא נותן מתנות. אני רוצה בעזרת המצלמה להכניס לסטודיו שמחה ופשטות.

 

להב תימור

תאטרון בתנועה

קורס תיאטרון בתנועה – עבודה על מילים ודיבור כחומר גלם לתנועה וכקרקע להשראה. הקורס מתמקד במיומנויות הקשבה

ועובד על טקסטים תיעודיים שהסטודנטים עורכים ויוצרים מתוכם עולם בימתי אישי ואנושי

נולד בקיבוץ סעד. בוגר לימודי בימוי והוראת תיאטרון בתכנית המצוינים במכללת סמינר הקיבוצים. כיום סטודנט לתואר M.A בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב.

ביים את ההצגות: "אמהות שלוש" יצירה בימתית תעודית מאת להב תימור, (פסטיבל אשה 2018 וצוותא) "בנגזי ברגן בלזן" על פי ספרו של יוסי סוכרי –(תיאטרון ‘לה מאמא’ בניו יורק);

"עיין ערך אהבה" מאת דויד גרוסמן (תיאטרון הספריה); "עפר ואפר" מאת הרולד פינטר (תיאטרון יפו); "וולפינאה מומי בלום" מאת נורית זרחי (תיאטרונטו לילדים).

ע. במאי: "איש חסיד היה" (בימוי איציק ויינגרטן – ת. חיפה בשיתוף הבימה); "בית ברנרדה אלבה" ו"המלך נוטה למות" (בבימוי רנה ירושלמי, סמינר הקיבוצים ואנסמבל עיתים);

בנוסף מרצה במכללת סמינר הקיבוצים בחוג לבימוי והוראת תיאטרון ומרכז את מגמות האמנויות והתיאטרון בבית חינוך שער הנגב בעוטף עזה.

 

נעה שדור

טכניקה

תנועה ומצלמה

משחר הקולנוע קיימת התנועה על המסך. במהלך הקורס נתבונן בשימוש בתנועה בקולנוע האילם, מיוזיקלס, וידאו קליפ, וידאו ארט וכמובן – וידאו דאנס.

נבחן סוגיות מעשיות של בימוי למסך כגון קומפוזציה של פריים, שימוש כוריאוגרפי במצלמה ובחירת לוקיישן ונתנסה שלב אחר שלב בחיבור יצירה קצרה.

יוצרת עבודות מחול לבמה ולמסך. חיה ופועלת בתל אביב. שדור מתעניינת באופן שבו מרחבים גיאוגרפיים, תרבותיים והיסטוריים מגולמים בגוף הנע של היחיד,

וכן באופן שבו אלו משפיעים על התארגנויות של יחידים כקבוצה. עבודתה מתבססת על מחקר היסטורי, חזותי ותרבותי של גופי ידע קיימים

ועיבוד שלהם מחדש דרך תפיסה עכשווית של גוף, יחסים ותרבות בת-זמננו. בעבודותיה מרבה שדור להציב זה לצד זה דימויים מרובדים,

סגנונות מוזיקליים מגוונים ותנועה המשתרעת בין הקפדה צורנית מדוקדקת לנביעה אותנטית ומתפרצת. כפועל יוצא,

בעבודותיה בולט המתח בין מבניות צורנית מוקפדת לתנועה חופשית ומתחדשת, בין קומפוזיציה פורמליסטית, היפר-ריאליסטית, להבעה רגשית לא-אישית.

תחת פני השטח המאופקים, רוחשת מציאות רווית קונפליקטים, גרוטסקית, המאיימת להתפקע, ובה מקפידה שדור להותיר מרחב פעולה ליחיד המצוי בה,

אפשרות לשינוי. בשנים האחרונות יצרה שדור מספר עבודות לבמה, לצד עבודות וידאו ושיתופי פעולה עם אמנים נוספים. 

 

אוליביה קורט מסה

מיקוד עמוק

חקירה תנועתית

אוליביה  קורט מסה מלמדת עבודת רצפה Partnering וקונקט. היא מציעה כלים שונים לארגון הגוף באופן בו ניתן לבצע דפוסי תנועה מורכבים ללא מאמץ.  

השיעור מוקדש להגברת המודעות הגופנית על מנת להיות מסוגלים לעבוד עם הגבולות האישיים שלנו ולשמור על הגוף.  

נכנסים לחלל בו אנו יכולים לנוח תוך כדי תנועה, ללמוד תוך כדי עשייה ולגלות אפשרויות חדשות.

שרון פרידמן

contact to crieation

SHARON FRIDMAN
PRACTICE INA
INA wants to focus her attention to the territory that her body serves to the other, or to the
space around her. INA has a clear approach to the surface she gives or uses. INA controles and
searchs for freedom in her corporal node. INA is sensible to tact. INA is my Mother and my way
to understand the movements of my body.
As a child, I lived planning our daily movements and fisical needs to be able to advance in space
with another body, to keep control and, on the other hand, to try to be as natural as possible.
My mother, INA, lives with the sindrom Arnold Chiari and needs a reference to be able to
recognize the position of her own body.
We used to walked around our ”Moshava” (village) each time more connected, always planning
the act of every movement.
After years of creating choreographies based on my research of balance and its manipulation,
trying to control my passion for the potential that hides in the connection between bodys, and
developing as an individual my sensibility to gravity and tact, I’m happy to finally give it the name of INA – The sense of Balance.
In the last 10 years I’ve been working on a series of tasks and contact practice in the field of
creation and improvisation. My approach to make choreography based on the FREE FALL (2013)
of the body and ALL the WAYS (2016) it can find, or form, a new base, HASTA DONDE? (2011).
The connection with the balance is a life ritual, ERRITU (2018) and is meant to connect us like a
RIZOMA (2013). Each contact we do build is a STABLE (2015) place for both and can lead to a
new form. This process is my DOSE OF PARADISE (2020).
The focus of this language is placed on the concept of gravity, on digging deeply into this matter,

on discovering its most unexplored aspects. How is my body capable of manipulating the weightof the other?

What are the active centres that allow me to carry out this manipulation? What new forms of movement can I generate from there?
On the other hand, to these questions we must add the energetic expression that shapes the
bodies, because it never goes unnoticed in the creative processes. Movement implies the
transmission of an element with which it has previously been connected… I move as a direct
expression of what happens inside me, not as a tool of expression, I move out of an internal and
irreversible need.

 

2לאתר
6לאתר
קרן בתנועה
לשיעור של ניר

בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

כרטיסים | ניוז לטר | אירועים | אינפורמציה

נרשמים כאן

Top