בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

  • מסלול ריפוי בתנועה
  • מסלול כוריאוגרפיה ותנועה

מסלול ריפוי בתנועה

ליאת דרור & ניר בן גל \ שדרות אדמה

תכנית דו שנתית

המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללת ספיר \ המכללה האקדמית ספיר

פרטים על הקורס: 054-5294246

להרשמה: https://www.sapir.ac.il/content/6518

מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 077-9802802 שלוחה 2

infost@sapir.ac.il

מזכירות כללית: 077-9802353

רכזת הקורס הגב' אביבה דוידיאן avivd@sapir.ac.il

לימודי ריפוי בתנועה, תכנית דו שנתית, בית הספר אדמה בשיתוף מכללת ספיר.

ריפוי הוא תנועה. תנועה בשאיפה למצוא מנוחה. תנועה מחוללת תמורה, משחררת כאב ומגבירה עונג. ריפוי הוא לנוע לאיזון, תוך התבוננות במידע הצף ועולה ברמות הוויה שונות; תנועת הגוף מנהיגה את הקצב ואת התכנים המבקשים מודעות. הריפוי נובע מתוך הגוף, תוך העלאת מידע, התבוננות, הכרה בו ושחרור. ריפוי בתנועה הוא מציאת המקום הנכון עבורנו במרחב, והסכמה לביטוי עצמי של היצירה הנובעת מחומרי גופנו, חיינו ומכלול הדברים שמעסיקים ומסקרנים אותנו. ריפוי עוסק בחיבור כלל החלקים המרכיבים אותנו כאורגניזם המתקיים בתוך תנועה מתמדת, מקיים בעצמו תנועה כזו, ושואף להיותנו בריאים ומאושרים (אושר מלשון אישור לקיומנו).

"טיפול הוא ניסיון לתקן בעיה הפוגעת בבריאותו או תפקודו של האדם. על פי רוב הטיפול מתבצע בעקבות תהליך האבחנה" (מתוך ויקיפדיה). זו היא אחת ההגדרות הנפוצות היום לריפוי. המילה מתחברת לטיפול, לבעיה, לתרפיה. גישה זו יכולה להיות מכשילה, ומעצם הגדרתה היא מנציחה את אשר נתפס בפנינו כחולי. היכולת להתרפא היא יכולת מופלאה, ויש משהו קסום במילה עצמה. היכולת להתרפא לא חייבת להיות מחוברת אל חולי, אלא לדרך עמוקה להגיע להבנה. אותה הבנה בה מתקיימת תבונה המאפשרת לנו יצירת חיים חיוניים, מלאים ושקטים. הריפוי הוא מעין תבלין שאנו מניחים בתוך שגרת יומנו. הוא שם במרחק נגיעה, ואנו יכולות להטמיע אותו מתוך הכרה ומודעות.

תנועה וריקוד הן אמצעי, וכל מה שחי מתנועע. לעיתים בנראה ותמיד בבלתי נראה, מתקיימת בנו כל העת תנועה מעודנת. דרך אותה תנועה אנו יכולות להתוודע אל רחשי הלב, אל התחושות הפיזיות, אל תפיסת העולם, אל המחשבות הבוראות את עולמנו. הריקוד מאפשר לעולם המילולי לנוח לרגע, וכך להכיר את טבענו מתוך ראשיתו. את האיכות, הקצב, אחיזת השרירים, הרפייתם, את תובנת הקואורדינציה המחברת בין הפיזי, לרגשי, למנטאלי.

במהלכו של הקורס נרקוד את אשר המילים אינן יכולות להגיד, ונכיר את הדרך לדברם מתוך חיבור ברור אל הגוף. נתבונן בגוף כבית, על חוזקותיו וחולשותיו. נתבונן בחיבורה של התודעה לאנרגיה הזורמת בנו, נתבונן ביכולתנו לנווט בתוך חוסר מנוחה וחוסר וודאות, בתוך האפל ובתוך המואר.

 

שנה ראשונה

סמסטר א' – התנסות במרחבי התנועה, השקטת התודעה

סמסטר ב' – התנסות במרחב האישי בתוך מערכים מובנים

בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר   – תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".

 

שנה שניה

סמסטר א' – חקירה אישית ובניית מערכי עבודה

סמסטר ב' – התנסות פרקטית בהעברת תכנים

בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".

 

לכולנו יש גוף ולגוף שלנו יש ידע עצום: הזרמת דם לכל חלקי הגוף, הצמחת שיער, עיכול מזון וגידול תינוק ברחם. הגוף יודע גם לרפא ולתקן את עצמו כשיש לו בעיה. השימוש בגוף ובתנועתו הטבעית ככלי לריפוי, עובר דרך הכרת הגוף והתיידדות עם יכולתו. הריפוי בתנועה עובר דרך ההרפיה והשקטת התודעה (מדיטציה), וכפועל יוצא למידת הקשבה לגוף, לתנועה, לעצמינו ולסובבים אותנו. דרכי הלמידה מקבלות חשיבות ומשמעות זהה לתוכן הנלמד, מתוך ידיעה כי הדרך בה אנו לומדים תשפיע ישירות על הדרך בה נפעל כפרטיים בתוך החברה בה אנו חיים. הבסיס ללמידה היא התנועה האנושית. הלמידה כוללת את חקירת התנועה הטבעית הקיימת בכל אחד ואחת מאתנו, מה מניע אותה, מה כוחה, מה החיבור שלה לאופן חשיבתנו ותפיסת עולמנו, ומה יכולתה הבסיסית להעניק לנו בריאות, חוסן ועוצמה פיזית ונפשית.

בתוך טווח זה נעה הבחירה האישית של כל אחת ואחד מהלומדים והלומדות, בין שכלולה והעצמתה של התנועה אל עולם האמנות, ובין הרצון להעמיק את החוויה האישית של השקטת התודעה ולמידת הקואורדינציה העדינה בין המנטלי / הפיזי /הרגשי / הרוחני. הבנה חדשה ועמוקה של הנשימה, התוודעות אל המינון  המעודן בין להתערב ולשלוט, לבין להרפות ולאפשר, על מנת שההוצאה לפועל תתאפשר ללא קריסות, שחיקה ופציעות, ותשכלל את היכולת לרפא בתנועה.

  • עבודה אישית ופנימית של הכרת הגוף והיכולת השונה מאדם לאדם, מאשה לאשה
  • הכשרה לאנשי מקצוע: מורים \ פסיכולוגים \ אמנים \ עובדים סוציאלים \ רופאים
  • יצירת זהות אישית ומקצועית בריאה ומבריאה
  • הקניית מיומנות נוספת התומכת בעבודה קיימת ומעשירה אותה
  • הקניית ידע עיוני ואישי והתנסות מעשית בתהליכי ריפוי ולמידה של יחידים וקבוצות

שעות

9:00-16:00

פתיחת הקורס

25/10/2020

חופשת סמסטר

פברואר 2021

סיום משוער

20/6/2021

שעות לימוד

224 שעות לימוד אקדמיות, 28 מפגשים

9:00 – 9:30

חימום עצמי בסטודיו

9:30 – 11:45 

לנוע למקום הנכון /Sense-sessions עם תמר לוין

תרגול גופני המכוון פנימה לתוך מערכות הגוף; מערכת העיכול, הלב, המוח, מערכת השלד והשרירים ומערכת היחסים ביניהן, באמצעות הקשבה, נשימה, מגע, קול והתמסרות לתנועה. התנועה זורמת באופן טבעי דרך גופנו המיימי ובאמצעות אימפרוביזציות וקונסטלציות במרחב, אנו מקדישים זמן ותשומת לב למערכות אלו ולתפקידן, ומשכללים את יכולות החישה הפנימיות שלנו, במטרה להעניק רווחה ונחת לתוכנו פנימה.

כל מערכת וייחודה המשמעותי, כל מערכת נענית בהקשבה לצרכיה. זהו דיאלוג עם מערכת החישה הפנימית לטובת שחרור וקבלה של אינפורמציה הנמצאת בנו בתאי גופנו. ביכולתו של הגוף כתוצאה מהתרגול להגמיש, לחזק, לרווח ולעורר מנעד רחב ועשיר של תחושות חדשות, יצירתיות, יצריות, ותובנות גופניות ורגשיות.
כל תרגול הוא הצעה להיכנס למסע פנימי לתוך גופנו המופלא, לגלות מחוזות חדשים או לשוב למקומות ישנים על מנת לרפא, להתפתח ולנוע ללא מאמץ למקום הנכון עבורנו. ייחודה של עבודה זו היא בשכלול הקשר עם תחושותינו הפנימיות והתמסרות לתנועה הנובעת מהן, ללא שיפוט או הוראה חיצונית.

12:15 – 13:45

הביתה – בין גופי לעצמי עם ד"ר אורנה אוריין

הקורס מבוסס על מודל 7 האינטליגנציות של גארדנר. בקורס ניישם אופני למידה פעילים וחווייתיים שונים: עבודה עם הגוף, יצירה בחומרים, מדיטציה ודמיון מודרך. נעבוד על פיתוח מיומנויות של התנסות בחשיבה רב – כיוונית, ראיית דברים מנקודות ראות שונות ומגוונות, ערעור על נורמות "מובנות מאליהן", שהייה בהוויה של אי ודאות ומצבי עמימות והקשבה וביטוי של ה"אני הפנימי" תוך השהיית השיפוט, הפחתת תלות בהערכת הסביבה, פיתוח אישיות אוטונומית, פיתוח לגיטימציה לשונות, הסתגלות למצבים רבים ומשתנים ומודעות לתקשורת בין אישית ותוך אישית.

14:30 – 16:00

"אי עשיה" עם ליאת דרור

כשאנו חשים כי קיים בנו 'מרפא' לנפש, נראה כי הכל מונח במקומו בשלום. מה מאפשר ל'מרפא' להיות בשגרת חיינו מתוך נכונות ונוכחות, לא כזה המחכה לקיצון על מנת להגיע, אלא זה השוהה בנשימה, במרווח, באורך הרוח ושוויון הנפש, אלו יבואו ויחלפו כמו הרוח, כך משתנה הרוח שבנו, כשנתחיל לחוש בה באותה ודאות, נאמן את עצמנו לפתוח ולסגור, לעלות ולהוריד, לווסת את הטמפרטורה ולאזן בין היובש לרטיבות.
כמו בביתנו הפיזי כך בביתנו הגופני. ריפוי הינו פרקטי כמו גם מנטלי, רגשי ורוחני. הקואורדינציה המעודנת המאפשרת לכפות הרגליים להלך כאן בעולם, לייצר ולברוא, ולהלך הרוח להיוותר שקט וממוקד, היא זו המביאה את כלל יכולותינו לכלל ביטוי, היא זו הממקמת את ה'מרפא' עמוק בתוכנו.

*יתכנו שינויים במערכת

מקום הלימודים:

שדרות אדמה, בהנהלתם של ליאת דרור וניר בן גל.

אדמה היא בית ללהקת המחול שהינה מעבדה לחקירה תנועתית לתפיסת העולם הייחודית לאדמה. תנועה זו היא תוצר של מפגש בין התודעה לאגן כמרכז הכובד בגוף האנושי.

זהו חיפוש של הבנת העוצמה כהתאמת הכוח הנכון לפעולה ויצירה לקהילה, לתושבות ותושבי המקום ולמבקרים ומבקרות מרחבי העולם. המקום מטפח אמנים ואמניות מקומיים,

מושך אליו וקורא לאמנים ויוצרות, אנשי רוח ונשות מעשה בכל תחומי האמנות הריפוי והתנועה מכל העולם.

אנו מאמינים כי עבודה עדינה המחברת אמנות \ ריפוי \ קהילה \ תנועה, יכולה להצמיח תרבות המבוססת על כלכלה מקומית מקיימת,

תרבות שאינה משויכת לזרם אחד או אחר אלא מאפשרת לזרימה ההרמונית להיות נוכחת וליצור מרחב של יצירה, שלום קבלה והתבטאות.

מרכז המחול שדרות אדמה הוקם על ידי עיריית שדרות כחלק מתוכנית ראש העיר אלון דוידי לקדם תיירות, תרבות ואמנות בעיר.

רח' הפלמ"ח 11 שדרות (8 דקות הליכה מתחנת הרכבת בשדרות)

 

 

שנה א'

סמסטר א' – התנסות במרחבי התנועה, השקטת התודעה
סמסטר ב' – התנסות במרחב האישי בתוך מערכים מובנים בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".

שנה ב'

סמסטר א' – חקירה אישית ובניית מערכי עבודה
סמסטר ב' – התנסות פרקטית בהעברת תכנים
בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".

בית הספר אדמה

מסלול כוראוגרפיה ותנועה

ליאת דרור & ניר בן גל

לימודי תעודה 3 שנים, עם אופציה להשלמת תואר ראשון במכללת ספיר

יום פתוח ראשון 7.6.2020 בשעה 15:30
0545294246 פרטים והרשמה

בואו לרקוד מתוך שמחה ואהבה, בואו לשאול שאלות ולבדוק האם אנחנו רק רקדנים או שאנחנו גם בני ובנות אדם? אינטליגנטים, יוצרים, רוקדים, נעים, בואו נחליף "טכניקה " חונקת ומגבילה ב" מיומנות " פותחת ומאפשרת, נשתכלל גופנית , נלמד את רוחב המנעד התנועתי , הרגשי, ואת רוחבו של הלב, נתנסה בלמידה המכוונת אל הפרפורמנס הבמה ומיומנות התוצר לבין שיעורים ולמידה המכוונים אל העצמת הנפש,  שאלת החזק והחלש, הרעש והשקט, הכוח והרכות, חד משמעיות ובלבול, איסוף ופיזור, כל אלו כאשר הם  מתקיימים זה לצד, הם מיצרים הוויה, מיצרים הווה.

 

בית הספר של אדמה ומסלול כוריאוגרפיה ותנועה מניח את הדגש על הראייה הפריפריאלית, אותה יכולת לראות את התמונה הרחבה, זו המאפשרת למיומנויות השונות להתחבר. טכניקה במיטבה מול הרפיה, התבוננות מול הוצאה לפועל, פרפורמנס ברמה גבוהה מול השקטת התודעה. דרכי הלמידה מקבלות חשיבות ומשמעות זהה לתוכן הנלמד, מתוך ידיעה כי הדרך בה אנו לומדים תשפיע ישירות על הדרך בה נפעל כפרטיים בתוך החברה בה אנו חיים. הבסיס ללמידה הינו התנועה האנושית. הלמידה כוללת את חקירת התנועה הטבעית הקיימת בכל אחד ואחת מאתנו; מה מניע אותה, מה כוחה, מה החיבור שלה לאופן חשיבתנו ותפיסת עולמנו, ומה יכולתה הבסיסית להעניק לנו בריאות, חוסן ועוצמה פיזית ונפשית. בתוך טווח זה נעה הבחירה האישית של כל אחת ואחד מהלומדים, אל שיכלול והעצמה של התנועה אל עולם האמנות, הפרפורמנס והחשיפה, לבין הרצון להעמיק את החוויה האישית של השקטת התודעה ולמידת הקואורדינציה העדינה בין המנטאלי / הפיזי / הרגשי / הרוחני. הבנה חדשה ועמוקה של הנשימה, התוודעות אל המינון המעודן בין להתערב ולשלוט, לבין להרפות ולאפשר, על מנת שההוצאה לפועל תתאפשר ללא קריסות, שחיקה, פציעות. ללא ספק הדבר נכון לעולם ממנו באנו- עולם התנועה, המחול, והריקוד,  ונכון לכל העולמות השונים והאחרים.

  • – לימודי טכניקות תנועה מגוונות ברמה גבוהה \ שכלול היכולת הגופנית כרקדן מבצע
  • – שכלול היכולת כאמן יוצר/כוריאוגרף. למידה של אופן השימוש בטכנולוגיה ככלי המשרת את האמן
  • – עבודה במרחב הציבורי ובטבע \השתלבות במערך החברתי תרבותי באיזור שדרות ועוטף עזה
  • – תהליכי ריפוי, הכרת העצמי והשקטת התודעה

 

תאריך תחילת הלימודים: 25/10/2020

חופשת סמסטר: פברואר 2021

תאריך סיום משוער: 20/6/2021

מקום הלימודים: שדרות אדמה

רח' הפלמ"ח 11 שדרות (8 דקות הליכה מתחנת הרכבת בשדרות).

 

השלמת לימודים לתואר ראשון בשיתוף מסלול תרבות יצירה והפקה במכללת ספיר

במקביל ללימודים בבית הספר של אדמה ישנה האפשרות להשלים לימודים לתואר ראשון במחלקה לתרבות – יצירה והפקה, במכללת ספיר

תלמידי התכנית המשולבת יזכו להכשרה מקצועית בכוראוגרפיה ותנועה במרכז "אדמה" בשדרות. תלמידים שעמדו בכל דרישות הלימודים במרכז "אדמה", ושזכאים לתעודה בכוראוגרפיה ותנועה,

יזכו בפטור בגובה 30 נ"ז מקורסי בחירה עיוניים בלימודי התואר הראשון בתרבות – יצירה והפקה. 

התכנית המשולבת תיפתח בשנת הלימודים תש"ף (אוקטובר 2019).

תכנית לימודים מלאה תארך שלוש שנים באופן הבא: קורסי החובה העיוניים לתואר ראשון בספיר ירוכזו ביום לימודים אחד בשבוע – יום שלישי למשך שני סמסטרים בשנה (לא כולל לימודים לקבלת "פטור" באנגלית לתלמידים שלא קיבלו פטור מאנגלית בבחינות המיון), ולימודי התעודה במרכז "אדמה" יתפרשו על פני שלושה ימים נוספים-  שני ,רביעי וחמישי. בשנה השנייה ירוכזו הלימודים לתואר ראשון בספיר ביום וחצי בשבוע, ולימודי התעודה במרכז "אדמה" יתפרשו על פני יומיים וחצי נוספים. בשנה השלישית יתפרשו לימודי התואר הראשון בספיר על פני שלושה ימים בשבוע, ובמקביל ישלימו שנת הכשרה מקצועית (פרקטיקום) במסגרת לימודי כוריאוגרפיה ותנועה במרכז "אדמה". בסיום שלושת השנים תינתן תעודה מטעם מכללת ספיר: בוגר בית הספר של אדמה במסלול כוריאוגרפיה ותנועה

המחלקה לתרבות – יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר הוסמכה על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל (מל"ג) להעניק תואר ראשון (BA) בתרבות, יצירה והפקה לתלמידים שמילאו אחר כל הדרישות האקדמיות.

 

להעצים את הקרקע עליה אתה פועל

מקום. בואו נפנה מקום למקום, כל התנועות ביקום נדרשות למקום ואילו המקום, למה הוא נדרש? מקום הוא נקודה במרחב או איזור, נקודה מתרחבת לאיזור, איזור מקומי נקודת המוצא של התנועה היא מקום.  מקום הוא גם שמו של אלוהים, הוא היא הם נמצא בכל מקום, כמה מקום יש סך הכל בעולם?, איך מתפנה בתוכנו מקום? מנין נובעת התחושה של העדר מקום?, לאן נעלם המקום?, לכמה מקום אנחנו זקוקים? האם אנחנו מעזים לקחת מקום ? ומהי הסכנה הגלובלית כשאנחנו מוותרים על מקומנו? מאבק הוא תמיד על מקום. כשאני על מקומי, אני בשלום. כשיש מקום יש תנועה, תנועה היא ביטוי לשינוי, שינוי הוא התפתחות . זוהי הזמנה ללימוד שהוא תהליך חקירה ,התפתחות וריפוי עצמי. דרך הרחבת המקום הפנימי ומציאת המקום הנכון לנו במרחב, זוהי הזמנה לחבור לתהליך למידה של ריפוי דרך תנועה, של ריווח פנימי לטובת רווחה יומיומית של  יצירת "ארגז כלים" לתמיכה אישית, קהילתית, תרבותית וסביבתית . זוהי הזמנה לקחת מקום בתנועה. לעורר את הסקרנות הפועמת בנו. לשכלל את היכולת לחוש את גופנו ואת המרחב. להניע את מערכות היחסים שלנו עם עצמנו, עם אחרים, עם המקום.

 

תנועת התודעה

כאן במרכז התנועה בשדרות פתחנו פרק חדש ששמו באופן מקיף הינו "תנועת התודעה" ההווה, הנוכחות , מחברים אותנו אל התנועה המחזורית בה השלם וחוסר השלמות נוכחים כל העת זה לצד זו, האפל והמואר משתנים

כל העת על תנועת המעגל מתוך אמונה שדווקא כאשר דבר אינו משתלט על דבר, מעלים או מדכא, מתחילה לצמוח מיומנות פרקטית, של עשיה ויצירה השאלה שעולה לעיתים קרובות הינה- האם אנחנו רוצים שינוי?

איך אנו מבחינים בין הדדיות להשתלטות, האם אנו גמישים מספיק כדי ללמוד, להכיר ולפעול עם מה שיש לנו , לעיתים, בתוכו פחות מיומנות?, מהות החיים הינה זרימה, זרימה הינה אנרגיה, אותה אנרגיה שאינה נראית 

אך נוכחת באופן ממשי בהווייתנו, תנועת התודעה מאפשרת לנו להתוודע אל התנועה הבלתי נראית , להתוודע אל התנועה הספונטנית, האינטואיטיבית, הפראית , ממש כמו זו המזוככת, המדויקת, הנוכחת, לשכלל את זרימת התנועה לכדי שלם על סך כל חלקינו. הבסיס לשיטה היא תפיסת עולם הטרוגנית, זו המאמינה שדווקא השוני מביא את השפע והרווחה. לעיתים אנו נצמדים לדומה , מתוך תחושת שייכות וזהות, האחר הדומה לנו מעניק לנו את ההשתקפות כך שבפניו אנו רואים את עצמנו. אלא שכל אחד ואחת מאתנו אינו בעל זהות אחת. יש בנו מרחב של 'אני' , היכולת לאפשר לעצמנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני בתוכנו, היא יכולתנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני במרחב סבבנו. בגוף הפיזי, במחשבה, בנפש קיימות איכויות שונות, לעיתים זו החזקה, כמו משתלטת, היא זו הנותנת את הטון ובאופן מסוים יוצרת את מי שאנחנו, מתוך הסכמה לראות ולגעת באותן איכויות נסתרות, אלו שבצל, אנו יכולים לפתוח פתח להדדיות. להרחיב את המבט ולראות , אני עץ אחד, יחיד ומיוחד ועדיין קיים יער מסביבי. תנועת התודעה נוגעת הן בהתבוננות והן בכוח המתפרץ , הן בחמלה והן בעוצמה, אנו נותנים לעצמנו את האופציה לשכוח ולאפשר כמו גם לזכור ולדייק, לא כדברים ניגודיים, אלא כאיכויות משלימות. זהו תרגול שאינו מונע מהתנגדות, מרצון לגבור על משהו, אלא תרגול המעניק לנו את היכולת לפעול עם הכוח המניע בתוכנו.

שיטת האימון תהיה מובלת ע"י צוות, שיתוף הפעולה ובניית ההדדיות בין המורים מהווה מפתח ללמידה

אופיר יודלביץ 

סכנה פרופורמטיבית

לתת לדברים לעבור דרך הגוף שלנו למטה אל האדמה. להעביר רעיונות כוריאוגרפים מהראש דרך הגוף אל רצפת המחול, לתת למטלה תנועתית לעבור דרך הגוף שלנו, לקפוץ לסלטה ולהתגבר על הפחד, לתת לפחד גם לרדת דרך הרגליים למזרון. הצצה למגוון פרקטיקות גופניות  אקרבוטיקה רכה, טכניקת ריליס, עמידות ידיים, אימפרוביזציה, וריקוד בחוץ.

החל ללמוד קפוארה בגיל חמש עשרה ובמשך עשר שנים לימד קפוארה ואקרובטיקה. למד בסדנה להכשרת רקדנים בחיפה . עבד כרקדן עצמאי עם כוריאוגרפים שונים ביניהם יסמין גודר , ארקדי זיידס , יוסי ברג ועודד גרף , איריס ארז ואחרים. יצר את ׳גרביטאס׳ – יצירה איתה הוא ממשיך לסייר בין היתר בגרמניה, דנמרק, איטליה, רומניה, הונגריה, קוריאה, הונג קונג ואנגליה. היצירה זכתה במקום הראשון בתחרות הכוראוגרפיה הבינלאומית של מחול שלם 2016. יצר את Far & Middle יחד עם הכוראוגרף הסיני יאנג צ'אן בהפקת פסטיבל יולידאנס באמסטרדם, הולנד. יצר גם את CONCRETE שעלתה בפסטיבל בת ים

ואת 'על אמת' שעלתה בשבוע המחול הבינלאומי של מחול שלם. בימים אלה הוא לומד פילוסופיה ותולדות האמנות באוניברסיטה הפתוחה.

קרן זוהר 

Flying Low

עבודת רצפה פיזית, דינאמית וחכמה המתרכזת ביחסים עם הריצפה ובדפוסי תנועה פשוטים תוך למידת פראזות בהם יורדים ועולים מהרצפה. לשחרר אנרגיה בגוף ולהשתמש במומנטום ובכוח ספירלי, תרגול עירנות, מהירות וקצב, ושימוש, בתנועה הטבעית של התכנסות והתרחבות.

מורה, רקדנית ויוצרת מלמדת טכניקה שנקראת   Flying  Low זוהי עבודת רצפה פיזית, דינאמית וחכמה מפורסמת ומוכרת מאוד באירופה ונתפס התרגול חיוני מאוד לאנשי תנועה בשל יכולתה להעשיר ולשכלל טכניקות תנועה מסוגים שונים. השיטה מתאימה לאנשים עם רקע פיזי מטכניקות שונות, ומתחומים שונים  והיא הומצאה ופותחה ע"י דוד זנברנו,  השיטה מתרכזת ביחסים עם הריצפה, ובדפוסי תנועה פשוטים תוך למידות פראזות שונות בהם יורדים ועולים מהרצפה. מלמדת לשחרר אנרגיה בגוף ולהשתמש במומנטום ובכוח ספירלי, מתרגלת עירנות, מהירת וקצב, שימוש יעיל ופונקציונלי בשלד ושימוש בתנועה הטבעית של התכנסות והתרחבות.

נבו רומנו

מודרני אדמה \ רפרטואר

הקניית בסיס טכני. פיתוח ושכלול של התנועה. יצירת מרחב של מודעות והקשבה אל הגוף.

 שיעורי הטכניקה והרפרטואר ,נועדו  לבנות את מיומנותו של הגוף הפיזי  כמו גם את יכולתו המנטאלית של הסטודנט כך שיוכל לרכוש את הכלים הדרושים לרקוד ולהופיע על במה

אמן, יוצר, למד בבית הספר החזותי בירושלים ובבית הספר של אדמה ,כאמן, אני עושה שימוש בגוף הנע. אני תופס תנועה כמגרש המשחקים של התודעה, שהגוף הוא כלי האימון הראשוני שלה. אני מעמיד במרכז הבמה את שולי הגוף, את המחתרות הגופניות, המבוכה והמידור הגופניים.

מיכל ארזי 

Partnering

בתנועה עם פרטנר נשלב מיומנויות מאמנויות לחימה, יוגה, תרפיה ומחול. דרך משחקים פיזיים ותרגילים טכניים עם פרטנר נלמד רצפים תנועתיים, נגדיל את טווחי התנועה, נלמד לחלוק משקל בהרמות, קפיצות, הישענות ועוד. נלמד להקשיב זה לזה, להוביל וגם להיות מובלים. נלמד להשתמש במומנטום ונחקור מעברים אקרובטיים בדואטים ובקבוצות קטנות.

בוגרת בהצטינות בטכניון חיפה אדריכלות נוף, מתמחה בהוראת יוגה מטעם מכון וינגייט ישראל – הנהלת אורית סנגופטה, בוגרת לימודי תרפיה בתנועה באקדמיה למחול ברוטרדם הולנד ,למדה בבודפסט עם פריי פאוסט, יוגה באמסטרדם עם טרזה קאלאדם, מורה מתמחה בהוראת מיומנויות הקרקס: אקרובטיקה אווירית, חבל, טיסו וטרפז.

מלמדת תנועת התודעה במרכז אדמה בשדרות ובמסלול כוריאוגרפיה ותנועה במכללת ספיר

 

ד"ר אורנה אוריין

הביתה – בין גופי לעצמי 

בקורס ניישם אופני למידה פעילים וחווייתיים שונים: עבודה עם הגוף, יצירה בחומרים, מדיטציה ודמיון מודרך. נעבוד על פיתוח מיומנויות של התנסות בחשיבה רב – כיוונית, ראיית דברים מנקודות ראות שונות ומגוונות, ערעור על נורמות "מובנות מאליהן"

 ד"ר אורנה אוריין הינה אמנית, סופרת ומרצה לחינוך יצירתי בסמינר הקיבוצים ולאמנות עכשווית במכללת ספיר. כמו כן, עוסקת בהנחיית סדנאות בשילוב אומנויות לאוכלוסיות שונות.

אמא לשלושה ומתגוררת בקיבוץ ברור-חיל, אשר נמצא בעוטף עזה.

בשנים האחרונות פיתחה את סדנת הדגל: ‘התעצמות נשית’ – סדנה חוויתית המייצרת שינוי רגשי – תודעתי ומחשבתי בנשים. הסדנה משלבת כלים מהאמנות הפלסטית, תנועה, מוזיקה ודרמה. המשתתפות בסדנה רוכשות כלים מעשיים להרגעה פנימית במצבי לחץ, בביטוי אישי, להבנת העצמי וכן, ליצירת מרחב חדש לשינוי

תמר לוין

לנוע למקום הנכון /Sense-sessions

תרגול גופני המכוון פנימה לתוך מערכות הגוף; מערכת העיכול, הלב, המוח, מערכת השלד והשרירים ומערכת היחסים ביניהן, באמצעות הקשבה, נשימה, מגע, קול והתמסרות לתנועה.

תמר לוין מטפלת בקונסטלציה מערכתית, משפחתית, מורה לתנועה, חוקרת sense-sessions דרכי תנועה סומטיות, רקדנית ומפתחת B.dance בוגרת האקדמיה למחול וביה"ס לקונסטלציה מערכתית של ישי גסטר,  לאורך השנים עברתי מסע מרתק בין עולמות תנועה שונים: קראטה, מחול מודרני, בלט קלאסי, קומפוזיציה ואימפרוביזציה, יוגה, ריקוד מערב אפריקאי, מדיטציות קול ותנועה, טאי צ’י וצ’י קונג, קונטיניום, פילאטיס וקונסטלציה מערכתית. אני מאמינה בחיים. בנהר החיים הזורם והשופע. אני מאמינה כי כל אחת ואחד מאיתנו הם חלק ממערכת רבת חכמה ועוצמתית אשר תומכת, מחזקת ומרפאה את עצמה. החל ממערכת גופנו, למשפחתנו, לחברה, לסביבה וליקום כולו. מערכת שהיא כולה תנועה וחיבור. החיבור מתקיים גם בתוך הניתוק. בתוך התנועה שוכנת גם העצירה. מוזמנים להצטרף, לקחת זמן לעצמכם, להשקיע בכם.

שלומי ביטון

מפגשי כוראוגרפיה 

הסטודנטים יחשפו לשיטת העבודה של שלומי ביטון , הכוללת חימום ואימון הגוף, תרגול איכויות תנועתיות מגוונות, כמו גם תרגול איכויות הבעתיות/התנהגותיות עם דגש על נרטיב פנימי תוך כדי תנועה – ואלו כהכנה ליצירת קומבינציה מקורית אישית של כל סטודנט וסטודנטית

שלומי ביטון  אמן מופע רב תחומי. מנהל אומנותי, כוריאוגרף, רקדן, כותב, מלחין, שר, מעצב סאונד, משחק, ועוד. יצר עשרות יצירות לפסטיבלים, ללהקות ומרכזי תרבות – בארץ ובחו״ל. זכה בשלל פרסים ראשונים בתחרויות בינלאומיות לכוריאוגרפיה, כמו גם שני פרסי שר/שרת התרבות למחול, ומענקים מתוכניות שהות אמן. מנחה בתוכניות חינוכיות בארץ ובחו״ל,  מלווה אומנותית יוצרים צעירים, מעביר סדנאות יצירה, רפרטואר ולימוד שפת הריקוד הייחודית שלו. ביצירותיו ביטון חוקר את שילוב האומנויות, סיפור סיפורים והעברת מסרים. אלו לכדי יצירת שפה בימתית מקורית, שהמרכיבים בה כולם פרי עטו

תמוז בינשטוק

אינטנסיב צילום וידאו

התאמת חומר תנועתי קיים (משיעורי בניה וכוריאוגרפית בהנחיית ניר בן גל) לוידאו צילום מחוץ לסטודיו, זווית צילום אחת, ללא תנועת מצלמה, one take (ללא עריכה) תפישה יצירת הדימוי מיקום הגוף והתנועה מול המצלמה  הגוף בתנועה מול מצלמה ניחת, מחולל ומניע את ההתרחשות ויוצר את הדימוי המצולם.

אמנית בינתחומית, עם ניסיון רב בשיתופי פעולה עם יוצרים מתחומי המדיה, האמנות הפלסטית והבמה. (בינהם: קרן לוי, דניאל לנדאו, ז'אנה איוואנובה, ג'ניפר פטרסון ועוד). עבודותיה הוצגו באירועים ברחבי העולם (פסטיבל מלבורן – אוסטרליה, קונסטהאל  גוטנברג – שוודיה, המוזיאון לאמנות באוטרכט – הולנד ועוד). כתבה כחברת מערכת ב"מעקף" כתב עת מקוון למחול, מיצג ואמנות חזותית. עוסקת גם בחינוך, בתפקיד ראשת תחום חינוך וקהילה במובי: מוזיאוני בת ים.

בוגרת התכנית ללימודים מתקדמים באמנויות המופע, DasArts, אמסטרדם, ומחלקת האודיו ויז'ואל באקדמיה ע"ש ריטפילד, אמסטרדם. החלה את לימודי האמנות בגיל 5 בסדנאות מוזיאון תל אביב.

אליק ניב

תנועה ורסטילית

למידה מתרחשת מעשייה, הרגשה, ידיעה ותקשורת עם אחרים, חוויות אשר נשארות בזיכרון שלנו בצורה גופנית, רגשית ורוחנית, וממזגות את ההתפתחות הקוגניטיבית שלנו לישות שלמה ומלוכדת״. המחקר שבו אני עוסק משלב דיספלינות שונות ( אומניות לחימה, אקרובטיקה בסיסית, פרטנרינג , עבודת רצפה, בלטשילוב שמקנה חופש מירבי בשפה התנועתית שיש ברשותנו

אליק למד מחול בסדנא של קיבוץ געתון .לאחר לימודיו רקד בלהקות מוזה תחת יוסי תמים, רטיגו ודה דה דאנס ביצירה של רמי לוי. ב2005 עבר לגרמניה ורקד בשטאץ תיאטר אולדנבורג בין היתר ביצירה של ״קלאב גיא ורוני״ וסוזנה לינקה. בברלין עבד עם להקתו של ניר דה וולף ״טוטל ברוטל״ ותאטרון הקומי. ב2009 הצטרף ללהקת קונסטנזה מאקראס – דורקי פארק בה שימש כמנהל חזרות. החל מ2013 משמש כרקדן אורח בלהקת שסה וולץ. בנוסף אליק עובד ככריאוגרף עצמאי החל מ2104 וכמורה באקדמיות ותאטראות באירופה ובסדנא למחול בגעתון.

 

להב תימור

תאטרון בתנועה

קורס תיאטרון בתנועה – עבודה על מילים ודיבור כחומר גלם לתנועה וכקרקע להשראה. הקורס מתמקד במיומנויות הקשבה ועובד על טקסטים תיעודיים שהסטודנטים עורכים ויוצרים מתוכם עולם בימתי אישי ואנושי

נולד בקיבוץ סעד. בוגר לימודי בימוי והוראת תיאטרון בתכנית המצוינים במכללת סמינר הקיבוצים. כיום סטודנט לתואר M.A בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. ביים את ההצגות: "אמהות שלוש" יצירה בימתית תעודית מאת להב תימור, (פסטיבל אשה 2018 וצוותא) "בנגזי ברגן בלזן" על פי ספרו של יוסי סוכרי –(תיאטרון ‘לה מאמא’ בניו יורק); "עיין ערך אהבה" מאת דויד גרוסמן (תיאטרון הספריה); "עפר ואפר" מאת הרולד פינטר (תיאטרון יפו); "וולפינאה מומי בלום" מאת נורית זרחי (תיאטרונטו לילדים). ע. במאי: "איש חסיד היה" (בימוי איציק ויינגרטן – ת. חיפה בשיתוף הבימה); "בית ברנרדה אלבה" ו"המלך נוטה למות" (בבימוי רנה ירושלמי, סמינר הקיבוצים ואנסמבל עיתים); בנוסף מרצה במכללת סמינר הקיבוצים בחוג לבימוי והוראת תיאטרון ומרכז את מגמות האמנויות והתיאטרון בבית חינוך שער הנגב בעוטף עזה.

 

מסמך 3
מסמך 1
מסמך 5
שכיבה שחור לבן

בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

כרטיסים | הנחות | אירועים | מוסיקה וספינג' של דניס

נרשמים כאן

Top