
בית הספר לתנועה
האתר בבניה
- מסלול ריפוי בתנועה
- מסלול כוריאוגרפיה ותנועה
מסלול ריפוי בתנועה
ליאת דרור & ניר בן גל \ שדרות אדמה
תכנית דו שנתית
המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללת ספיר \ המכללה האקדמית ספיר
פרטים על הקורס: 054-5294246
להרשמה: https://www.sapir.ac.il/content/6518
מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 077-9802802 שלוחה 2
מזכירות כללית: 077-9802353
רכזת הקורס הגב' אביבה דוידיאן [email protected]
לימודי ריפוי בתנועה, תכנית דו שנתית, בית הספר אדמה בשיתוף מכללת ספיר.
ריפוי הוא תנועה. תנועה בשאיפה למצוא מנוחה. תנועה מחוללת תמורה, משחררת כאב ומגבירה עונג. ריפוי הוא לנוע לאיזון, תוך התבוננות במידע הצף ועולה ברמות הוויה שונות; תנועת הגוף מנהיגה את הקצב ואת התכנים המבקשים מודעות. הריפוי נובע מתוך הגוף, תוך העלאת מידע, התבוננות, הכרה בו ושחרור. ריפוי בתנועה הוא מציאת המקום הנכון עבורנו במרחב, והסכמה לביטוי עצמי של היצירה הנובעת מחומרי גופנו, חיינו ומכלול הדברים שמעסיקים ומסקרנים אותנו. ריפוי עוסק בחיבור כלל החלקים המרכיבים אותנו כאורגניזם המתקיים בתוך תנועה מתמדת, מקיים בעצמו תנועה כזו, ושואף להיותנו בריאים ומאושרים (אושר מלשון אישור לקיומנו).
"טיפול הוא ניסיון לתקן בעיה הפוגעת בבריאותו או תפקודו של האדם. על פי רוב הטיפול מתבצע בעקבות תהליך האבחנה" (מתוך ויקיפדיה). זו היא אחת ההגדרות הנפוצות היום לריפוי. המילה מתחברת לטיפול, לבעיה, לתרפיה. גישה זו יכולה להיות מכשילה, ומעצם הגדרתה היא מנציחה את אשר נתפס בפנינו כחולי. היכולת להתרפא היא יכולת מופלאה, ויש משהו קסום במילה עצמה. היכולת להתרפא לא חייבת להיות מחוברת אל חולי, אלא לדרך עמוקה להגיע להבנה. אותה הבנה בה מתקיימת תבונה המאפשרת לנו יצירת חיים חיוניים, מלאים ושקטים. הריפוי הוא מעין תבלין שאנו מניחים בתוך שגרת יומנו. הוא שם במרחק נגיעה, ואנו יכולות להטמיע אותו מתוך הכרה ומודעות.
תנועה וריקוד הן אמצעי, וכל מה שחי מתנועע. לעיתים בנראה ותמיד בבלתי נראה, מתקיימת בנו כל העת תנועה מעודנת. דרך אותה תנועה אנו יכולות להתוודע אל רחשי הלב, אל התחושות הפיזיות, אל תפיסת העולם, אל המחשבות הבוראות את עולמנו. הריקוד מאפשר לעולם המילולי לנוח לרגע, וכך להכיר את טבענו מתוך ראשיתו. את האיכות, הקצב, אחיזת השרירים, הרפייתם, את תובנת הקואורדינציה המחברת בין הפיזי, לרגשי, למנטאלי.
במהלכו של הקורס נרקוד את אשר המילים אינן יכולות להגיד, ונכיר את הדרך לדברם מתוך חיבור ברור אל הגוף. נתבונן בגוף כבית, על חוזקותיו וחולשותיו. נתבונן בחיבורה של התודעה לאנרגיה הזורמת בנו, נתבונן ביכולתנו לנווט בתוך חוסר מנוחה וחוסר וודאות, בתוך האפל ובתוך המואר.
שנה ראשונה
סמסטר א' – התנסות במרחבי התנועה, השקטת התודעה
סמסטר ב' – התנסות במרחב האישי בתוך מערכים מובנים
בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".
שנה שניה
סמסטר א' – חקירה אישית ובניית מערכי עבודה
סמסטר ב' – התנסות פרקטית בהעברת תכנים
בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".
השקטת התודעה בתנועה ובאי עשייה
פועלים בתוכנו ארבעה אלמנטים – מחשבתי, רגשי, פיזי, רוחני, ארבעתם ביחד יוצרים את המערך של מי שאנו, כאשר הקואורדינציה ביניהם מסונכרנת והרמונית יש בנו תחושה של שלמות, כאשר מופר האיזון מי שאנו נכנס כמו למאבק תמידי, זה יכול להתבטא במחשבות שאינן מרפות, בתחושות/מחלות פיזיות, בתחושה ברורה שאנו פה , אבל למעשה איננו נוכחות. אנו מאד שונות אולי בסיפור, אבל במהות כולנו דומות, המאבק המתמשך לא יאפשר שלום בין פנים לחוץ. כשאנו מתחילות לשים לב אל הנשימה, אחד הדברים הראשונים שנגלה אלינו, היא כי התודעה נודדת אל העבר ואל העתיד, להיות פה כמעט לא מוכר לנו. כשאנחנו פה בדרך שבה אנו פוגשות את עצמינו על כל מה שאנו, זהו כוח עצום שבדרך כלל אין לנו כל מידע כיצד להתמודד אתו, אפשר לקרוא לו אינטימיות , שלווה, אהבה, קבלה, אפשר לקרוא לו ריפוי.
מהות הכוח הינו שהוא נוכח בעשייה ובאי העשייה באופן מאוזן הריפוי והידע הפנימי טמונים בנו, לא תמיד אנחנו מזהים, קשובים לאשר עולה. זהו אינו ידע של הבנה או ניתוח שיכלי, זהו החיבור הבלתי אמצעי של הראש אל החזה, אל הבטן, אל האגן, המאפשר מפגש נקי ופשוט עם המחשבות, הרגשות עם ההוויה הגופנית. דרך תוכנית הלימוד נפגש עם כל ארבעת המרכבים, בכל שיעור דרך דגשים שונים, מתוך הבנה כי ישנה חשיבות גדולה ליצר מרחב חקירה דרך כיווני העמקה שונים שאינם מיצרים הפרדה כי אם את מכלול השלם. הבסיס הינו תנועתי דרך תשומת הלב אל הנשימה שיאפשרו לגעת במושגים – סגור פתוח, כיווץ הרפיה, אחיזה שחרור, התמלאות התרוקנות, התבוננות ותפיסת המקום. תבונת הגוף -אימון ותרגול פיזי להכרת המבנה הגופני – כיווני המפרקים, תנועת השלד, רצפי תרגילים המכוונים אל המערכות השונות ומאפשרים יציבות, גמישות פיזית -מנטאלית, והתקרקעות, כל אלו יאפשרו לנו לחוות את הגוף שלנו בפשטות, ללא שיפוט, כפי שהוא, נאפשר לעצמנו להקשיב ולטפח אותו מתוך קבלה. לעיתים אנו נוטים לראות את הגוף הפיזי כדבר שיש בו מגבלה, כסוג של משקולת, אנו נהים תובעניים וביקורתיים כלפיו, כשאנו לומדים לפעול ולנוע עם הגוף ממקום עדין וקשוב אנו יכולים להיפגש אתו באופן חדש, לשנות ולהחליף דפוסים שהתקבעו בתנועה טבעית ואוטנטית ממקום מכבד ותומך.
השקטת התודעה בתוך תנועה (עשייה) ובתוך אי עשייה ( התנועה הפנימית) – למידת האנרגיה מהאין אל היש ומהיש אל האין, כיצד היא לובשת צורה דרך מילים, מעשים, מחשבות , ביציאתה מהכוח אל הפועל וכיצד היא משחררת עצמה, מניחה למילים, למחשבות, לרגשות בדרכה מהפועל אל הכוח, וכך מוצאת את מסלול התנועה הטבעי המאפשר לשינוי להיות נוכח בכל נשימה. אנרגיה הינה אותו כוח שאיננו יכולות לראות או לתפוס , זו המעניקה לנו את החיות והחיוניות לכל אשר אנו. אנו יכולות לדבר במונחים של 'אנרגיה טובה' או ' אנרגיה רעה' אנו חשות בברור בעוצמה מחברת, מאפשרת, מרווחת לעומת זו השואבת אותנו, מתישה, מונעת, כשאנו מתוודעות אל איכויותיה ומנעדיה אנו לומדות את השקט, האיזון והיציבות במהות הרגשית, הנפשית, המנטאלית, הרוחנית, בכל אשר איננו יכולות לאחוז , אנו לומדות לבטוח בשחרור כמקור כוח המנכיח אותנו ומחבר בין הנראה והבלתי נראה שבנו.
Sense-sessions | לנוע למקום הנכון- התוודאות אל התנועה הפנימית והרחבת המנעד החישתי, בדגש על הבטן -מערכת העיכול , הלב- מערכת כלי הדם, הראש -המוח ומערכת העצבים. באופן זרימתן ואיזונן תוך התבוננות במידע הצף והעולה ברמות ההוויה השונות בהתאמה לפעימה הפנימית והתכנים המבקשים הכרה. כלי העבודה יהיו באמצעות קשב פנימי, הפקת קולות, התמסרות לתנועה ראשונית ואוטנטית, אימפרובזציה וקונסטלציות בתנועה ובמרחב, תוך ניהול יומן אישי. באמצעות כלים אלו תיסלל הדרך להכרת הביטוי העצמי של היצירה הנובעת מחומרי גופנו וחיינו באמצעות קיום מרחב מאפשר ומעבדת מחקר.
הפשטות
גם כשמביטים בה
אינה נראית
הנדיר
גם כשמאזינים לו
הוא נסתר
העדינות
גם אם אחזת בה
אינה נתפסת
שלושת אלה
מתחמקים מהגדרה
לא ניתן לרדת לפשרם
בכוח המחשבה
אי עשייה עם ליאת דרור
כשאנו חשים כי קיים בנו 'מרפא' לנפש, נראה כי הכל מונח במקומו בשלום. מה מאפשר ל' מרפא' להיות בשגרת חיינו מתוך נכונות ונוכחות, לא ככזה המחכה לקיצון על מנת להגיע, אלא זה השוהה בנשימה, במרווח, באורך הרוח ושוויון הנפש, אלו יבואו ויחלפו כמו הרוח, כך משתנה הרוח שבנו, כשנתחיל לחוש בה באותה ודאות, נאמן את עצמנו לפתוח ולסגור, לעלות ולהוריד, לווסת את הטמפרטורה ולאזן בין היובש לרטיבות, כמו בביתנו הפיזי כך בביתנו הגופני. ריפוי הינו פרקטי כמו גם מנטלי, רגשי רוחני, הקורדינאציה המעודנת, המאפשרת לכפות הרגליים להלך כאן בעולם, לידינו לייצר ולברוא, ולהלך הרוח להיוותר שקט וממוקד, היא זו המביאה את כלל יכולותינו לכלל ביטוי, היא זו הממקמת את ה'מרפא' עמוק בתוכנו.
לימודי האדמה עם חגית קירט ברט
הקשר בין האדם לאדמה הנו תמידי ובראשיתי . האדמה היא המקור ובה משולבים האלמנטים כך שכולם יוצרים ,בהרכבים שונים , את מגוון צורות החיים . האדמה בתנועה מתמדת ובדינמיקה של פרוק והרכבה , השיעורים התמקדו בהעמקת ההתבוננות באדמה כמשקפת אותנו, את נפשנו וגופנו הפיזי, דרך ההשתרשות, ההנבטה, המחזור, לחות – בין הרטיבות ליובש, פריחה ומניות. הבנת האדמה גורמת לנו להבין את עצמנו . השתתפות בתהליך הצמיחה מבריא, מחייה ואנו גדלים אתו אל תוך איכויותיו של הריפוי. מטרת הלימוד היא לחבר אותנו לתעצומות ופשטות הבריאה ואגב כך למצוא שמחת חיים פשוטה וזמינה, המזמינה אותנו להשתתף בה.
Sound Healing עם הידי ליברמן
איך מתיחסים למוסיקה ככלי ריפוי. מה זה Sound Healing מה זו תנועה של צלילים , תהליך תרפויטי עם תופים אפריקאים, ראשית הקצב, החיבור לאלמנט האדמה ואלמנט האש בתוכנו , תיפוף גוף. היכולת לנוע בקצב מתוך יצירתו הבלתי אמצעי, לצד קריירה עשירה ומגוונת כאמן במה, מופיע ומקליט עם הרכבי 'מוזיקת עולם' שונים ומגוונים, פיתח הידי לאורך השנים דרך ייחודית לשילוב מוסיקה, קצב ותופים עם עבודה קבוצתית רגשית. כחלק מעבודתו צבר הידי נסיון גדול בעבודה עם סוגים שונים של מצבי גוף/נפש כגון – פוסט טראומה, תשישות נפשית, נוער ומבוגרים על הספקטרום האוטיסטי, הפרעות קשב וריכוז. ליווי תהליכי ריפוי והעצמה בעזרת תופים וקצב – Drum Therapy מפתח ה – Chakra Overtone Drum כלי נגינה טיפולי, ובמקביל את שיטת – "COD Therapy טכניקה ייחודית זו של שילוב מוסיקה וריפוי רגשי הינה מרכז עיסוקו הנוכחי של הידי, הוא מרצה, מעביר סדנאות לימוד ומנחה סשנים אישיים בארץ ובעולם.
ריפוי בתנועה עם מיכל ארזי
בעידן המודרני הרבה דברים מרחיקים אותנו מנוכחות פשוטה בגוף ובהוויה הקצב המהיר, הלחץ, העשייה המרובה, השעות הארוכות מול המסך. התנועה המודעת עוזרת לאזן ולהחזיר אותנו לנוכחות מלאה ועוצמתית. גם אנשים שמתאמנים בריקוד או בספורט עלולים לתת עדיפות למטרה, לנראות, או לתוצאה הסופית וכך להזניח את הנוכחות וההקשבה לעצמם ולגופם.
רייך טבע את המושג שריון שרירי שחלק מהמתאמנים ״לובשים״ כדי למסך רגעים קשים בעברם. לעתים רבות אנו ממשיכים ללבוש את השריון גם כשכבר איננו זקוקים לו… בכוונתי בקורס זה להשיל את המיותר. להתחיל את היום ממקום נוכח, נינוח ושלם. אתייחס לכמה נושאים עיקריים: העמקת הנשימה. היכולת להתבונן ולהיות (לעומת לעשות). זיהוי התחושות והתנועה שאנו יוצרים כדי להרגיש טוב לעומת כדי להיראות טוב. חיבור מחדש של המחשבה, התחושה, הרגש והתנועה.אירגון גופני מיטבי ( alignment) שמגדיל את אפשרויות הבחירה בתנועה.
לנוע למקום הנכון Sense-sessions עם תמר לוין
תרגול גופני המכוון פנימה לתוך מערכות הגוף. מערכת העיכול, הלב, המוח ,מערכת השלד והשרירים ומערכת היחסים ביניהן באמצעות הקשבה, נשימה, מגע, קול והתמסרות לתנועה שזורמת באופן טבעי דרך גופנו המימי ובאמצעות אימפרוביזציות וקונסטלציות במרחב אנו מקדישים זמן ותשומת לב למערכות אלו ולתפקידן, משכללים את יכולות החישה הפנימיות שלנו וזאת בכדי להעניק רווחה ונחת לתוכנו פנימה. כל מערכת וייחודה המשמעותי, כל מערכת נענית בהקשבה לצרכיה. זהו דיאלוג עם מערכת החישה הפנימית ,
שנה א': הרחבת המנעד החישתי, התמסרות לתבונת התנועה הפנימית, דרך לימוד וחקירה של שלושת המרכזים :בטן, לב וראש. באמצעות קשב פנימי, הפקת קולות, התמסרות לתנועה פנימית, ראשונית ואותנטית ,אימפרוביזציה וקונסטלציות בתנועה במרחב . תוך ניהול יומן אישי. בסוף השנה ייצרו הלומדות תרגיל המהווה פרי עמל למימוש הלימוד.
שנה ב' : המשך העמקה וחקירה תוך מתן דגש על נוכחות המנחה/פרפורמר שבכל אחת ואחד. במהלך השנה כל לומדת תחקור לעומק נושא אותו תבחר, בהכוונת תרגילי חיבור, מתן כלים וקרקע פורייה לחקירה והתפתחות. דרך תנועה פנימית אותנטית, אימפרוביזציה וקונסטלציות במרחב ,בסוף השנה ייצרו הלומדות תוצר המהווה פרי עמל למימוש הלימוד. (גוף ידע להעביר /קומפוזיציה בתנועה)
Healing Contact עם שרון פרידמן
הטכניקה אותה אני מפתח בשנים האחרונות, תרגילים שיובילו אותנו לבנות שפה שאתה נוכל לאלתר, ולבנות חומרים העוסקים בחלל בינינו. לתת מקום לתנועה שבאה ממה שאני מרגיש כלפי הקשר, כל מה שבדרך כלל חבוי איפשהו מאחוריי המעשה רוצה לקבל פנים. אני מחפש איכות תנועתית בחיבור שבנוי מחופש הטמפרמנט שנבנה איפשהו בין המח ללב.
שעות
9:00-16:00
פתיחת הקורס
25/10/2020
חופשת סמסטר
פברואר 2021
סיום משוער
20/6/2021
שעות לימוד
224 שעות לימוד אקדמיות, 28 מפגשים
שנה א'
סמסטר א' – התנסות במרחבי התנועה, השקטת התודעה
סמסטר ב' – התנסות במרחב האישי בתוך מערכים מובנים בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".
שנה ב'
בית הספר אדמה
מסלול כוראוגרפיה ותנועה
ליאת דרור & ניר בן גל
לימודי תעודה 3 שנים, עם אופציה להשלמת תואר ראשון במכללת ספיר
0545294246 לפרטים והרשמה
אז למה להגיע לבית הספר של אדמה למסלול כוריאוגרפיה ותנועה
מתלבטים/מתלבטות איפה ואיך לרקוד, תוהות ותוהים מה אני אקבל ועד כמה אני אשתכלל ואתקדם, איפה הכי כדאי לי. ב"אדמה" אנו קצת משנים את נקודת המבט. עכשיו יותר מתמיד המפגש בין האמנות, בין ההתבטאות למציאות הגיע כמו אל הקצה. ההבנה -כי ההתפתחות האישית מחויבת להתפתחות החברתית והאנושית -נהייתה מוחשית.
מה זה אומר?
*להגיע ללמוד בפריפריה, בשדרות. לתרום ולהיות חלק מקהילה שמאמינה שאיכות וצמיחה אינם נחלת המרכז בלבד.
* עבודה פיזית שעיקרה מציאת 'המרכז' האישי שבנו, דרך תנועה טבעית, בריאה, עבודת רצפה ועבודה במרחב, דרך אתגרים תנועתיים המביאים להבנה אנטומית כמו גם שכלולה והעצמתה של יכולתנו הפיזית.
*מורים ומורות שמביאות מידע רב מתחום המחול והפרפורמנס מכיוונים שונים וטווחי תנועה רחבים, המתקשרים עם עולם האקרובטיקה, אומנויות לחימה, תיאטרון, מדיטציה, מצלמה.
* נקודת המבט משתנה כשאנו רוקדים ללא מראות, מתוך הסתכלות פנימה, כשאנו חווים את השהייה לפני ואחרי המצלמה, כשאנו מבינים שלתת זה לקבל, כשאנו חוקרים את מהות הפנים והחוץ, האורבני והטבע, כשאנו לומדים את מהות הפרפורמנס על הביצוע והדיוק ובמקביל את החופש ליצור , מתוודעים אל האינטואיטיבי חסר הגבולות ובמקביל אל המידע כיצד לבנות ולעגן כוריאוגרפיה.
אנו לומדים דרך הרגליים שאין ניגודים כי אם מלא אפשרויות שעלינו ללמוד לבחור בתוכן.
אז… בואו לרקוד מתוך שמחה ואהבה,
בואו לרקוד מתוך שמחה ואהבה, בואו לשאול שאלות ולבדוק האם אנחנו רק רקדנים או שאנחנו גם בני ובנות אדם? אינטליגנטים, יוצרים, רוקדים, נעים, בואו נחליף "טכניקה " חונקת ומגבילה ב" מיומנות " פותחת ומאפשרת, נשתכלל גופנית , נלמד את רוחב המנעד התנועתי , הרגשי, ואת רוחבו של הלב, נתנסה בלמידה המכוונת אל הפרפורמנס הבמה ומיומנות התוצר לבין שיעורים ולמידה המכוונים אל העצמת הנפש, שאלת החזק והחלש, הרעש והשקט, הכוח והרכות, חד משמעיות ובלבול, איסוף ופיזור, כל אלו כאשר הם מתקיימים זה לצד, הם מיצרים הוויה, מיצרים הווה.
תאריך תחילת הלימודים: 25/10/2020
חופשת סמסטר: פברואר 2021
תאריך סיום משוער: 20/6/2021
מקום הלימודים: שדרות אדמה
רח' הפלמ"ח 11 שדרות (8 דקות הליכה מתחנת הרכבת בשדרות).
השלמת לימודים לתואר ראשון בשיתוף מסלול תרבות יצירה והפקה במכללת ספיר
במקביל ללימודים בבית הספר של אדמה ישנה האפשרות להשלים לימודים לתואר ראשון במחלקה לתרבות – יצירה והפקה, במכללת ספיר
תלמידי התכנית המשולבת יזכו להכשרה מקצועית בכוראוגרפיה ותנועה במרכז "אדמה" בשדרות. תלמידים שעמדו בכל דרישות הלימודים במרכז "אדמה", ושזכאים לתעודה בכוראוגרפיה ותנועה,
יזכו בפטור בגובה 30 נ"ז מקורסי בחירה עיוניים בלימודי התואר הראשון בתרבות – יצירה והפקה.
התכנית המשולבת תיפתח בשנת הלימודים תש"ף (אוקטובר 2019).
תכנית לימודים מלאה תארך שלוש שנים באופן הבא: קורסי החובה העיוניים לתואר ראשון בספיר ירוכזו ביום לימודים אחד בשבוע – יום שלישי למשך שני סמסטרים בשנה (לא כולל לימודים לקבלת "פטור" באנגלית לתלמידים שלא קיבלו פטור מאנגלית בבחינות המיון), ולימודי התעודה במרכז "אדמה" יתפרשו על פני שלושה ימים נוספים- שני ,רביעי וחמישי. בשנה השנייה ירוכזו הלימודים לתואר ראשון בספיר ביום וחצי בשבוע, ולימודי התעודה במרכז "אדמה" יתפרשו על פני יומיים וחצי נוספים. בשנה השלישית יתפרשו לימודי התואר הראשון בספיר על פני שלושה ימים בשבוע, ובמקביל ישלימו שנת הכשרה מקצועית (פרקטיקום) במסגרת לימודי כוריאוגרפיה ותנועה במרכז "אדמה". בסיום שלושת השנים תינתן תעודה מטעם מכללת ספיר: בוגר בית הספר של אדמה במסלול כוריאוגרפיה ותנועה
המחלקה לתרבות – יצירה והפקה במכללה האקדמית ספיר הוסמכה על ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל (מל"ג) להעניק תואר ראשון (BA) בתרבות, יצירה והפקה לתלמידים שמילאו אחר כל הדרישות האקדמיות.
להעצים את הקרקע עליה אתה פועל
מקום. בואו נפנה מקום למקום, כל התנועות ביקום נדרשות למקום ואילו המקום, למה הוא נדרש? מקום הוא נקודה במרחב או איזור, נקודה מתרחבת לאיזור, איזור מקומי נקודת המוצא של התנועה היא מקום. מקום הוא גם שמו של אלוהים, הוא היא הם נמצא בכל מקום, כמה מקום יש סך הכל בעולם?, איך מתפנה בתוכנו מקום? מנין נובעת התחושה של העדר מקום?, לאן נעלם המקום?, לכמה מקום אנחנו זקוקים? האם אנחנו מעזים לקחת מקום ? ומהי הסכנה הגלובלית כשאנחנו מוותרים על מקומנו? מאבק הוא תמיד על מקום. כשאני על מקומי, אני בשלום. כשיש מקום יש תנועה, תנועה היא ביטוי לשינוי, שינוי הוא התפתחות . זוהי הזמנה ללימוד שהוא תהליך חקירה ,התפתחות וריפוי עצמי. דרך הרחבת המקום הפנימי ומציאת המקום הנכון לנו במרחב, זוהי הזמנה לחבור לתהליך למידה של ריפוי דרך תנועה, של ריווח פנימי לטובת רווחה יומיומית של יצירת "ארגז כלים" לתמיכה אישית, קהילתית, תרבותית וסביבתית . זוהי הזמנה לקחת מקום בתנועה. לעורר את הסקרנות הפועמת בנו. לשכלל את היכולת לחוש את גופנו ואת המרחב. להניע את מערכות היחסים שלנו עם עצמנו, עם אחרים, עם המקום.
תנועת התודעה
כאן במרכז התנועה בשדרות פתחנו פרק חדש ששמו באופן מקיף הינו "תנועת התודעה" ההווה, הנוכחות , מחברים אותנו אל התנועה המחזורית בה השלם וחוסר השלמות נוכחים כל העת זה לצד זו, האפל והמואר משתנים
כל העת על תנועת המעגל מתוך אמונה שדווקא כאשר דבר אינו משתלט על דבר, מעלים או מדכא, מתחילה לצמוח מיומנות פרקטית, של עשיה ויצירה השאלה שעולה לעיתים קרובות הינה- האם אנחנו רוצים שינוי?
איך אנו מבחינים בין הדדיות להשתלטות, האם אנו גמישים מספיק כדי ללמוד, להכיר ולפעול עם מה שיש לנו , לעיתים, בתוכו פחות מיומנות?, מהות החיים הינה זרימה, זרימה הינה אנרגיה, אותה אנרגיה שאינה נראית
אך נוכחת באופן ממשי בהווייתנו, תנועת התודעה מאפשרת לנו להתוודע אל התנועה הבלתי נראית , להתוודע אל התנועה הספונטנית, האינטואיטיבית, הפראית , ממש כמו זו המזוככת, המדויקת, הנוכחת, לשכלל את זרימת התנועה לכדי שלם על סך כל חלקינו. הבסיס לשיטה היא תפיסת עולם הטרוגנית, זו המאמינה שדווקא השוני מביא את השפע והרווחה. לעיתים אנו נצמדים לדומה , מתוך תחושת שייכות וזהות, האחר הדומה לנו מעניק לנו את ההשתקפות כך שבפניו אנו רואים את עצמנו. אלא שכל אחד ואחת מאתנו אינו בעל זהות אחת. יש בנו מרחב של 'אני' , היכולת לאפשר לעצמנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני בתוכנו, היא יכולתנו להכיר, ללמוד, לאהוב את השוני במרחב סבבנו. בגוף הפיזי, במחשבה, בנפש קיימות איכויות שונות, לעיתים זו החזקה, כמו משתלטת, היא זו הנותנת את הטון ובאופן מסוים יוצרת את מי שאנחנו, מתוך הסכמה לראות ולגעת באותן איכויות נסתרות, אלו שבצל, אנו יכולים לפתוח פתח להדדיות. להרחיב את המבט ולראות , אני עץ אחד, יחיד ומיוחד ועדיין קיים יער מסביבי. תנועת התודעה נוגעת הן בהתבוננות והן בכוח המתפרץ , הן בחמלה והן בעוצמה, אנו נותנים לעצמנו את האופציה לשכוח ולאפשר כמו גם לזכור ולדייק, לא כדברים ניגודיים, אלא כאיכויות משלימות. זהו תרגול שאינו מונע מהתנגדות, מרצון לגבור על משהו, אלא תרגול המעניק לנו את היכולת לפעול עם הכוח המניע בתוכנו.
שיטת האימון תהיה מובלת ע"י צוות, שיתוף הפעולה ובניית ההדדיות בין המורים מהווה מפתח ללמידה



בית הספר לתנועה
בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון
כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון
