בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

מסלול ריפוי בתנועה \ תכנית דו שנתית

 

יום פתוח למסלול ריפוי בתנועה
יום ראשון 11 ביולי  בשעה  16:00

16:00 הגעה והרשמה – קפה תה צמחים מהגינה ועוגיות
16:30 התנסות בתנועה עם ליאת דרור
17:30 שיחה- שאלות ותשובות
18:00 סיום משוער

לפרטים והרשמה : 0507442579 גיל

 

ליאת דרור & ניר בן גל \ שדרות אדמה

המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללת ספיר \ המכללה האקדמית ספיר

פרטים על הקורס: 050-7442579

להרשמה: https://www.sapir.ac.il/content/6518

מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 077-9802802 שלוחה 2

[email protected]

מזכירות כללית: 077-9802353

רכזת הקורס:  גב' רומינה יצקייר – הוכברג
[email protected]

איך אפשר להבין מה היא תקשורת, מה הם רגשות, מה היא תודעה בהשקטת המילים. אנו חיים בעולם כל כך וורבאלי, רועש, מלא באינפורמציה שנראה שלתדר בו טמונה ההשקטה כמעט אין מקום,

זהו התדר של הריפוי. אל הריפוי אנחנו נפתחות ונפתחים לאט, בעדינות על ידי יצירת מרחב מאפשר, בצעדים קטנים, נתוודע אל הטווח שבתוכו טמונה חיוניות חיינו, אל תנועתו הטבעית של הגוף הנושם, המקשיב , המתבונן.         נאפשר לעצמנו לחוות את אשר אנו בפשטות ללא מתווכים, ללא שיפוט. אנו כפי שאנו. התנועה הנרקדת כמו גם התנועה הפנימית הבלתי נראית מחוללות את השינוי, מנשירות דפוסים שהתקבעו, אמונות שהשתרשו,

עומסים וכאב שהפכו למשא כבד. הרפיה, שחרור, חמלה יהוו את הקרקע. במהלכו של הקורס נרקוד את אשר המילים אינן יכולות להגיד, נתבונן בגוף כבית, על חוזקותיו וחולשותיו. נתבונן בחיבורה של התודעה לאנרגיה הזורמת בנו, ביכולתנו לנווט בתוך החוסר מנוחה וחוסר הוודאות אל מקום של אורך רוח, איזון, הסכמה.

תנועה וריקוד הן אמצעי, כל מה שחי מתנועע. דרך אותה תנועה אנו חוזרות להקשיב אל רחשי הלב, אל התחושות הפיזיות, אל תפיסת העולם, אל המחשבות הבוראות את עולמנו. הריקוד מאפשר לעולם המילולי לנוח לרגע,

וכך להכיר את טבענו מתוך ראשיתו. את האיכות, הקצב, אחיזת השרירים, הרפייתם, את תובנת הקואורדינציה המחברת בין הפיזי, לרגשי, למנטאלי.

 

המסלול מיועד לעובדים סוציאליות/ים, פסיכולוגיות/ים, אנשי ונשות חינוך, מנהלי ומנהלות צוותים, סטודנטיות/ים לכל מי שעוסקת בתנועה, בתקשורת ורוצה להגמיש ולהעצים את המנעד שמעבר למילולי.

 

בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר   – תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".

בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".

 

מערכת השעות מסלול מסלול ריפוי בתנועה

 

השקטת התודעה בתנועה ובאי עשייה

פועלים  בתוכנו ארבעה אלמנטים – מחשבתי, רגשי, פיזי, רוחני, ארבעתם ביחד יוצרים את המערך של מי שאנו, כאשר הקואורדינציה ביניהם מסונכרנת והרמונית יש בנו תחושה של שלמות, כאשר מופר האיזון מי שאנו נכנס כמו למאבק תמידי, זה יכול להתבטא במחשבות שאינן מרפות, בתחושות/מחלות פיזיות, בתחושה ברורה שאנו פה , אבל למעשה איננו נוכחות. אנו מאד שונות אולי בסיפור, אבל במהות כולנו דומות, המאבק המתמשך לא יאפשר שלום בין פנים לחוץ. כשאנו מתחילות לשים לב אל הנשימה, אחד הדברים הראשונים שנגלה אלינו, היא כי התודעה נודדת אל העבר ואל העתיד, להיות פה כמעט לא מוכר לנו. כשאנחנו פה בדרך שבה אנו פוגשות את עצמינו על כל מה שאנו, זהו כוח עצום שבדרך כלל אין לנו כל מידע כיצד להתמודד אתו, אפשר לקרוא לו אינטימיות , שלווה, אהבה, קבלה, אפשר לקרוא לו ריפוי.

מהות הכוח הינו שהוא נוכח בעשייה ובאי העשייה באופן מאוזן  הריפוי והידע הפנימי טמונים בנו, לא תמיד אנחנו מזהים, קשובים לאשר עולה. זהו אינו ידע של הבנה או ניתוח שיכלי, זהו החיבור הבלתי אמצעי של הראש אל החזה, אל הבטן, אל האגן, המאפשר מפגש נקי ופשוט עם המחשבות, הרגשות עם ההוויה הגופנית. דרך תוכנית הלימוד נפגש עם כל ארבעת המרכבים, בכל שיעור דרך דגשים שונים, מתוך הבנה כי ישנה חשיבות גדולה ליצר מרחב חקירה דרך כיווני העמקה שונים שאינם מיצרים הפרדה כי אם את מכלול השלם. הבסיס הינו תנועתי דרך תשומת הלב אל הנשימה שיאפשרו לגעת במושגים – סגור פתוח, כיווץ הרפיה, אחיזה שחרור, התמלאות התרוקנות, התבוננות ותפיסת המקום.  תבונת הגוף -אימון ותרגול פיזי להכרת המבנה הגופני – כיווני המפרקים, תנועת השלד, רצפי תרגילים המכוונים אל המערכות השונות ומאפשרים יציבות, גמישות פיזית -מנטאלית, והתקרקעות, כל אלו יאפשרו לנו לחוות את הגוף שלנו בפשטות, ללא שיפוט, כפי שהוא, נאפשר לעצמנו להקשיב ולטפח אותו מתוך קבלה. לעיתים אנו נוטים לראות את הגוף הפיזי כדבר שיש בו מגבלה, כסוג של משקולת, אנו נהים תובעניים וביקורתיים כלפיו, כשאנו לומדים לפעול ולנוע עם הגוף ממקום עדין וקשוב אנו יכולים להיפגש אתו באופן חדש, לשנות ולהחליף דפוסים שהתקבעו בתנועה טבעית ואוטנטית ממקום מכבד ותומך.

השקטת התודעה בתוך תנועה (עשייה) ובתוך אי עשייה ( התנועה הפנימית) –     למידת האנרגיה מהאין אל היש ומהיש אל האין, כיצד היא לובשת צורה דרך מילים, מעשים, מחשבות , ביציאתה מהכוח אל הפועל וכיצד היא משחררת עצמה, מניחה למילים, למחשבות, לרגשות בדרכה מהפועל אל הכוח, וכך מוצאת את מסלול התנועה הטבעי המאפשר לשינוי להיות נוכח בכל נשימה. אנרגיה הינה אותו כוח שאיננו יכולות לראות או לתפוס , זו המעניקה לנו את החיות והחיוניות לכל אשר אנו. אנו יכולות לדבר במונחים של 'אנרגיה טובה' או ' אנרגיה רעה' אנו חשות בברור בעוצמה מחברת, מאפשרת, מרווחת לעומת זו השואבת אותנו, מתישה, מונעת, כשאנו מתוודעות אל איכויותיה ומנעדיה אנו לומדות את השקט, האיזון והיציבות במהות הרגשית, הנפשית, המנטאלית, הרוחנית, בכל אשר איננו יכולות לאחוז , אנו לומדות לבטוח בשחרור כמקור כוח המנכיח אותנו ומחבר בין הנראה והבלתי נראה שבנו.

Sense-sessions | לנוע למקום הנכון- התוודאות אל התנועה הפנימית והרחבת המנעד החישתי, בדגש על הבטן -מערכת העיכול , הלב- מערכת כלי הדם,  הראש -המוח ומערכת העצבים.  באופן זרימתן ואיזונן תוך התבוננות במידע הצף והעולה ברמות ההוויה השונות בהתאמה לפעימה הפנימית והתכנים המבקשים הכרה. כלי העבודה יהיו באמצעות קשב פנימי, הפקת קולות, התמסרות לתנועה ראשונית ואוטנטית, אימפרובזציה וקונסטלציות בתנועה ובמרחב, תוך ניהול יומן אישי.  באמצעות כלים אלו תיסלל הדרך להכרת הביטוי העצמי של היצירה הנובעת מחומרי גופנו וחיינו באמצעות קיום מרחב מאפשר ומעבדת מחקר.

הפשטות

גם כשמביטים בה

אינה נראית

הנדיר

גם כשמאזינים לו

הוא נסתר

העדינות

גם אם אחזת בה

אינה נתפסת

שלושת אלה

מתחמקים מהגדרה

לא ניתן לרדת לפשרם

בכוח המחשבה

רשימת המורות ומורים שלימדו בשנת 2021-2020

 

אי עשייה עם ליאת  דרור

כשאנו חשים כי קיים בנו 'מרפא'  לנפש, נראה כי הכל מונח במקומו בשלום. מה מאפשר ל' מרפא'  להיות בשגרת חיינו מתוך נכונות ונוכחות, לא ככזה המחכה לקיצון על מנת להגיע, אלא זה השוהה בנשימה, במרווח, באורך הרוח ושוויון הנפש, אלו יבואו ויחלפו כמו הרוח, כך משתנה הרוח שבנו, כשנתחיל לחוש בה באותה ודאות, נאמן את עצמנו לפתוח ולסגור, לעלות ולהוריד, לווסת את הטמפרטורה ולאזן בין היובש לרטיבות, כמו בביתנו הפיזי כך בביתנו הגופני. ריפוי הינו פרקטי כמו גם מנטלי, רגשי רוחני, הקורדינאציה המעודנת, המאפשרת לכפות הרגליים להלך כאן בעולם, לידינו לייצר ולברוא, ולהלך הרוח להיוותר שקט וממוקד, היא זו המביאה את כלל יכולותינו לכלל ביטוי, היא זו הממקמת את ה'מרפא' עמוק בתוכנו.

 

לימודי האדמה עם  חגית קירט ברט

הקשר בין האדם לאדמה הנו תמידי ובראשיתי . האדמה היא המקור ובה משולבים האלמנטים כך שכולם יוצרים ,בהרכבים שונים , את מגוון צורות החיים . האדמה בתנועה מתמדת ובדינמיקה של פרוק והרכבה , השיעורים התמקדו בהעמקת ההתבוננות באדמה כמשקפת אותנו, את נפשנו וגופנו הפיזי, דרך ההשתרשות, ההנבטה, המחזור, לחות – בין הרטיבות ליובש, פריחה ומניות. הבנת האדמה גורמת לנו להבין את עצמנו . השתתפות בתהליך הצמיחה מבריא, מחייה ואנו גדלים אתו אל תוך איכויותיו של הריפוי. מטרת הלימוד היא לחבר אותנו לתעצומות ופשטות הבריאה ואגב כך  למצוא שמחת חיים פשוטה וזמינה, המזמינה אותנו להשתתף בה.

 

ריפוי בתנועה עם מיכל ארזי

בעידן המודרני הרבה דברים מרחיקים אותנו מנוכחות פשוטה בגוף ובהוויה הקצב המהיר, הלחץ, העשייה המרובה, השעות הארוכות מול המסך. התנועה המודעת עוזרת לאזן ולהחזיר אותנו לנוכחות מלאה ועוצמתית. גם אנשים שמתאמנים בריקוד או בספורט עלולים לתת עדיפות  למטרה, לנראות, או לתוצאה הסופית וכך להזניח את הנוכחות וההקשבה לעצמם ולגופם.

רייך טבע את המושג שריון שרירי שחלק מהמתאמנים ״לובשים״ כדי למסך רגעים קשים בעברם. לעתים רבות אנו ממשיכים ללבוש את השריון גם כשכבר איננו זקוקים לו… בכוונתי בקורס זה להשיל את המיותר. להתחיל את היום ממקום נוכח, נינוח ושלם.  אתייחס לכמה נושאים עיקריים: העמקת הנשימה. היכולת להתבונן ולהיות (לעומת לעשות). זיהוי התחושות והתנועה שאנו יוצרים כדי להרגיש טוב  לעומת כדי להיראות טוב. חיבור מחדש של המחשבה, התחושה, הרגש והתנועה.אירגון גופני מיטבי ( alignment) שמגדיל את אפשרויות הבחירה בתנועה.

 

לנוע למקום הנכון Sense-sessions עם תמר לוין

תרגול גופני המכוון פנימה לתוך מערכות הגוף. מערכת העיכול, הלב, המוח ,מערכת השלד והשרירים ומערכת היחסים ביניהן באמצעות הקשבה, נשימה, מגע, קול והתמסרות לתנועה שזורמת באופן טבעי דרך גופנו המימי  ובאמצעות  אימפרוביזציות וקונסטלציות במרחב אנו מקדישים זמן ותשומת לב למערכות אלו ולתפקידן, משכללים את יכולות החישה הפנימיות שלנו וזאת בכדי להעניק רווחה ונחת לתוכנו פנימה. כל מערכת וייחודה המשמעותי, כל מערכת נענית בהקשבה לצרכיה. זהו דיאלוג עם מערכת החישה הפנימית ,

שנה א': הרחבת המנעד החישתי, התמסרות לתבונת התנועה הפנימית, דרך לימוד וחקירה של שלושת המרכזים :בטן, לב וראש. באמצעות קשב פנימי, הפקת קולות, התמסרות לתנועה פנימית, ראשונית ואותנטית ,אימפרוביזציה וקונסטלציות בתנועה במרחב . תוך ניהול יומן אישי. בסוף השנה ייצרו הלומדות תרגיל המהווה פרי עמל למימוש הלימוד.

שנה ב' : המשך העמקה וחקירה תוך מתן דגש על נוכחות המנחה/פרפורמר שבכל אחת ואחד. במהלך השנה כל לומדת תחקור לעומק נושא אותו תבחר, בהכוונת תרגילי חיבור, מתן כלים וקרקע פורייה לחקירה והתפתחות. דרך תנועה פנימית אותנטית, אימפרוביזציה וקונסטלציות במרחב ,בסוף השנה ייצרו הלומדות תוצר המהווה פרי עמל למימוש הלימוד. (גוף ידע להעביר /קומפוזיציה בתנועה)

 

Healing Contact עם שרון פרידמן

הטכניקה אותה אני מפתח בשנים האחרונות, תרגילים שיובילו אותנו לבנות שפה שאתה נוכל לאלתר, ולבנות חומרים העוסקים בחלל בינינו.  לתת מקום לתנועה שבאה ממה שאני מרגיש כלפי הקשר, כל מה שבדרך כלל חבוי איפשהו מאחוריי המעשה רוצה לקבל פנים.  אני מחפש איכות תנועתית בחיבור שבנוי מחופש הטמפרמנט שנבנה איפשהו בין המח ללב. 

שעות

9:30-14:30

פתיחת הקורס

10/10/2021

חופשת סמסטר

13.2.2022  –    7.1.2022

סיום השנה

3.6.2022

שעות לימוד

224 שעות לימוד אקדמיות, 28 מפגשים

שנה א'

סמסטר א' – התנסות במרחבי התנועה, השקטת התודעה
סמסטר ב' – התנסות במרחב האישי בתוך מערכים מובנים בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".

שנה ב'

סמסטר א' –  
העמקה בחוויה האישית, התנסות בעבודת תנועה מרחבית, התמקדות בשיעורים יעודיים לאוכלוסיות שונות
סמסטר ב' –
התנסות בעבודה מרחבית, בניית מערכי שיעורים, הגשת עבודות מחקר
בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".
מסמך 3
מסמך 1
מסמך 5
שכיבה שחור לבן

בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

כרטיסים | הנחות | אירועים | מוסיקה וספינג' של דניס

נרשמים כאן

Top