בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

 

איך אפשר להבין מה היא תקשורת? מה הם רגשות? מה היא תודעה בהשקטת המילים? 

אנו חיים בעולם כל כך וורבאלי, רועש, מלא באינפורמציה שנראה שלתדר בו טמונה ההשקטה כמעט אין מקום,

זהו התדר של הריפוי. 

אל הריפוי אנחנו נפתחות ונפתחים לאט, בעדינות על ידי יצירת מרחב מאפשר, בצעדים קטנים, 

נתוודע אל הטווח שבתוכו טמונה חיוניות חיינו, אל תנועתו הטבעית של הגוף הנושם, המקשיב , המתבונן.        

 נאפשר לעצמנו לחוות את אשר אנו בפשטות ללא מתווכים, ללא שיפוט. אנו כפי שאנו. 

התנועה הנרקדת כמו גם התנועה הפנימית הבלתי נראית מחוללות את השינוי, מנשירות דפוסים שהתקבעו, אמונות שהשתרשו,
עומסים וכאב שהפכו למשא כבד. הרפיה, שחרור, חמלה יהוו את הקרקע. 

 

במהלכו של הקורס נרקוד את אשר המילים אינן יכולות להגיד, נתבונן בגוף כבית, על חוזקותיו וחולשותיו. 

נתבונן בחיבורה של התודעה לאנרגיה הזורמת בנו, ביכולתנו לנווט בתוך החוסר מנוחה וחוסר הוודאות אל מקום של אורך רוח, איזון, הסכמה. 

דרך אותה תנועה אנו חוזרות להקשיב אל רחשי הלב, אל התחושות הפיזיות, אל תפיסת העולם, אל המחשבות הבוראות את עולמנו. 

הריקוד מאפשר לעולם המילולי לנוח לרגעוכך להכיר את טבענו מתוך ראשיתו. 

את האיכות, הקצב, אחיזת השרירים, הרפייתם, את תובנת הקואורדינציה המחברת בין הפיזי, לרגשי, למנטאלי.

 

המסלול מיועד לעובדים סוציאליות/ים, פסיכולוגיות/ים, אנשי ונשות חינוך, מנהלי ומנהלות צוותים, סטודנטיות/ים לכל מי שעוסקת בתנועה, בתקשורת ורוצה להגמיש ולהעצים את המנעד שמעבר למילולי.
בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר   – תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".
בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה". 

 

המורות

 

ליאת  דרור – אי עשייה

כשאנו חשים כי קיים בנו 'מרפא'  לנפש, נראה כי הכל מונח במקומו בשלום. מה מאפשר ל' מרפא'  להיות בשגרת חיינו מתוך נכונות ונוכחות, לא ככזה המחכה לקיצון על מנת להגיע, אלא זה השוהה בנשימה, במרווח, באורך הרוח ושוויון הנפש, אלו יבואו ויחלפו כמו הרוח, כך משתנה הרוח שבנו, כשנתחיל לחוש בה באותה ודאות, נאמן את עצמנו לפתוח ולסגור, לעלות ולהוריד, לווסת את הטמפרטורה ולאזן בין היובש לרטיבות, כמו בביתנו הפיזי כך בביתנו הגופני. ריפוי הינו פרקטי כמו גם מנטלי, רגשי רוחני, הקורדינאציה המעודנת, המאפשרת לכפות הרגליים להלך כאן בעולם, לידינו לייצר ולברוא, ולהלך הרוח להיוותר שקט וממוקד, היא זו המביאה את כלל יכולותינו לכלל ביטוי, היא זו הממקמת את ה'מרפא' עמוק בתוכנו.

 

 

מיכל ארזי – ריפוי בתנועה

בעידן המודרני הרבה דברים מרחיקים אותנו מנוכחות פשוטה בגוף ובהוויה הקצב המהיר, הלחץ, העשייה המרובה, השעות הארוכות מול המסך. התנועה המודעת עוזרת לאזן ולהחזיר אותנו לנוכחות מלאה ועוצמתית. גם אנשים שמתאמנים בריקוד או בספורט עלולים לתת עדיפות  למטרה, לנראות, או לתוצאה הסופית וכך להזניח את הנוכחות וההקשבה לעצמם ולגופם.

רייך טבע את המושג שריון שרירי שחלק מהמתאמנים ״לובשים״ כדי למסך רגעים קשים בעברם. לעתים רבות אנו ממשיכים ללבוש את השריון גם כשכבר איננו זקוקים לו… בכוונתי בקורס זה להשיל את המיותר. להתחיל את היום ממקום נוכח, נינוח ושלם.  אתייחס לכמה נושאים עיקריים: העמקת הנשימה. היכולת להתבונן ולהיות (לעומת לעשות). זיהוי התחושות והתנועה שאנו יוצרים כדי להרגיש טוב  לעומת כדי להיראות טוב. חיבור מחדש של המחשבה, התחושה, הרגש והתנועה.אירגון גופני מיטבי ( alignment) שמגדיל את אפשרויות הבחירה בתנועה.

 

דפנה ויסוקר דישי – ריפוי באומנות

אומנית, ציירת ותרפיסטית באומנות (A.M) עוסקת בשילוב של יצירה חזותית המשלבת בתוכה חיבור לתהליכים פנימיים דרך הגוף, הנשימה והתנועה.

 התהליך היצירתי מאפשר לנו לגעת ברבדים של עולם הרגש והנפש בתוכנו. זוהי דרך התבטאות שיוצרת מרחב ויזואלי המאפשר הסתכלות מבחוץ אל הפנים,  מהנראה לנסתר, מהחומר לרוח. היצירה נעה בתוך תהליך אינטואיטיבי על ידי שימוש בחומר, בקו, בצורה ובצבע. זהו תהליך המאפשר כניסה אל עולם הדמיון והמשחק, והבעה ויזואלית של תחושות  ורגשות שהן מעבר למילים.

היצירה משמשת כמעין מראה פנימית המהווה מקור להתייחסות, לחקירה ולתהליך ריפוי. תהליך הלימוד יכלול בתוכו חיבור של הגוף יחד עם התהליך הוויזואלי.

 
תמר קרסו – צ'י קונג

מחזירה נשים הבייתה לגוף. אל עצמן. את הדלתות האלה הבייתה אל עצמי אני מתרגלת, חוקרת, מלמדת ופותחת דרך הגוף כבר מעל 20 שנה. מלווה תהליכים רגשיים דרך עבודת גוף – הקשבה, מגע, התמקדות, שיטת גרינברג, צ'י קונג , מלמדת צ'י קונג ממוקד בריאות והתפתחות נשית.  מחוברת לאדמה, לומדת את השמיים.

הצ'י קונג בשבילי הוא אוסף של שבילי גישה עדינים פנימה, ובו זמנית החוצה. הוא נושא עבורי ידע עתיק על תנועת החיים שסביבי, ובתוכי.
תרגול פשוט ועוצמתי, שמזמין אותי לסנכרון רך, ער ונטול מאמץ.

האמנות הסינית של הצ'י קונג, מתבססת על הרעיון שאנחנו בלתי נפרדים מהטבע, אנחנו הטבע, מגולם בצורה אנושית.

המודל הסיני לריפוי מציע התבוננות שונה, בה גם אנחנו מגיבים לאותה דינמיקה משתנה של מערכות יחסים ומערכות של הטבע.

הגישה לריפוי עצמי דרך הצי קונג, מזמינה אותנו להעריך את מצב הבריאות שלנו באופן דומה לגנן שמעריך את הגינה שלו.

דרך כיבוד הגוף שלנו כמיקרוקוסמוס של הטבע, הצ'י קונג פותח לנו דרך לתמוך ביכולת שלנו לחיות בהרמוניה גדולה יותר עם הטבע ועם הקיום השלם.

 

 

רוית גנני -טיפול בתנועה MA 
פסיכותרפיה ממוקדת טראומה , הדרכה והנחייה . 
מתוך עניין במקורות הידע וההבנה האצורים בתוכינו ולצידנו . נחקור את מערכת היחסים שבין המתרחש , למרגיש ,לחושב את התנועה המתאפשרת המתחוללת והמניחה את הדעת. 

את מקום המילה בתהליך ואת מקורה הגופני.
את הגוף הראשון היחיד – האני המדבר, המדבר עצמו לדעת.
נתבונן איך אני מאפשר להיות עד לעצמי בנוכחות האחר, ועד לאחר בנוכחות עצמי.
נאתר הביטים והקשרים לשרות הריפוי באופן תאורטי ובמרחב התנועתי.
נלמד את מורכבותו הפשוטה של הגוף החפץ חיים.

 

 

דפנה המנדינגר – תנועה מודעת
מאז ומתמיד אהבתי והתרגשתי מאוד מגופים ותנועה ומהיחסים בין מה שאנו חשים, מה שאנו עשים ואיך שאנו מרגישים. כמתבגרת רקדתי וגם התאמנתי בספורט תחרותי ובהמשך למדתי קורס מורים ליוגה ולימדתי קבוצות ויחידים. לעולמות המחול חזרתי דרך הקונטקט אימפרוביזציה, אל תוך ריליס, אילתור לבמה ולימודים סומטיים דרך BMC וקרניוסקרל ביודינאמי מאז אני מטפלת במבוגרים, ילדים ותינוקות. האהבה שלי לעצים לקחה אותי גם לעבודת תנועה בטבע וגם לגידול וטיפול בבוסתנים ועצים. 

דרך מחול, אילתור , קונטקט אמפרובזציה , שכלול תנועתי, התחזקות, הגדלת טווח התנועה, נפגוש עם מקומות הגבול שלנו, ונחדד את האינסטינקטים התנועתיים. 

כל אלו יאפשרו שכלול חושי – פיתוח היכולת לחוש את עצמנו ואת הסביבה שלנו – מה חי בתוכי כרגע, הדינמיקהשל המרחב בו אנו נמצאות, והיכולת לחוש את השותפות לריקוד.
אני עם עצמי ואני עם האחר –מה קורה במפגש, במגע מה מעורר את המודעות שלי לעצמי, לאופן בו אני תופסת את עצמי בגוף ובמחשבות, לגבולות שלי ולדינמיות שלי בתוך מערכות יחסים, מה הם התפקידים שאני בוחרת לקחת, ומה הן הדמויות שאני מסכימה ללבוש ולפשוט.

 

 

גל לוינסון-
רקדנית, כוראוגרפית, מורה למחול ולפילטיס. גרה ועובדת במדריד וישראל. בוגרת תואר ראשון במחול והוראה סמינר הקיבוצים, תל אביב. 

השיעורים יובילו דרך שיטות תנועה וריקוד פשוטות ועוצמתיות אל איכויות אנרגטיות שיאפשרו לנו לגלות, להביע ולפתח את הריקוד האישי שלנו.
נחווה תנועה שעוברת דרך הקשבה ומודעות לגוף; מתן מבע וביטוי תנועתי ברור ותקשורתי להלכי הנפש; 

התמסרות לקצב, לתחושות, לרגשות ולכל הריקודים הנוצרים בספונטניות ונובעים מתוכנו – ריקודים שאוצרים סיפורי חיים, פחדים, כעסים, תקוות, חלומות ועד ל- still point – המקום השקט, המאוזן, השלם שבתוכנו, המקום שבו הריקוד הופך לתפילה או למדיטציה עמוקה.

 

נבו רומנו-
העבודה בסטודיו הרבה פעמים מזכירה לי עבודה בגינה. ככל שמתעמקים בטיפוחה ונותנים לה תשומת לב, ככה גם האיזורים של העשבים השוטים הולכים ומצטמצמים, ומרחבי הפריחה מתרחבים ומתעצמים. בשיעורים נלמד לטפח תנועה מיטיבה מתוך הכרה בחוזקות וביכולות שלנו. נתמקד בקשר עם האדמה וביחסי הגומלין בינה לבין התנועה המתרחשת בגוף. 
נלמד להשתמש בקרקע בשביל להגביר תנועה, להשקיט תנועה ולעורר את נתיבי הזרימה שבנו. כל גוף לגופו.

ימי לימוד: 

יום ראשון – שנה ב'

יום שני – שנה א'

שעות: 14:30 – 09:30

תאריך תחילת הלימודים: 29/10/2023

חופשת סמסטר: 2.3.2024 – 28.1.2024

תאריך סיום השנה : 10/6/2024

חופשות:

12\10-11 – חופשת חנוכה

3\24-25 – חופשת פורים

4\21-22+28-29 – חופשת פסח

היקף שעות לימוד בשנה : 150 שעות לימוד אקדמיות, 24 מפגשים ( 12 מפגשים בכל סמסטר )

המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללת ספיר \ המכללה האקדמית ספיר

מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 077-9802802 שלוחה 2

[email protected]

מזכירות כללית: 077-9802344

רכזת הקורס:  גב' כהני שקד
shakedk@sapir.ac.il

מסמך 3
מסמך 1
מסמך 5
שכיבה שחור לבן

בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

כרטיסים | הנחות | אירועים | מוסיקה וספינג' של דניס

נרשמים כאן

Top דילוג לתוכן