בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

מסלול ריפוי בתנועה \ תכנית דו שנתית

לפרטים  : 0545-294246

ליאת דרור & ניר בן גל \ שדרות אדמה

המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללת ספיר \ המכללה האקדמית ספיר

להרשמה: https://www.sapir.ac.il/content/6518

מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 077-9802802 שלוחה 2

[email protected]

מזכירות כללית: 077-9802353

רכזת הקורס:  גב' רומינה יצקייר – הוכברג
[email protected]

איך אפשר להבין מה היא תקשורת, מה הם רגשות, מה היא תודעה בהשקטת המילים. אנו חיים בעולם כל כך וורבאלי, רועש, מלא באינפורמציה שנראה שלתדר בו טמונה ההשקטה כמעט אין מקום,

זהו התדר של הריפוי. אל הריפוי אנחנו נפתחות ונפתחים לאט, בעדינות על ידי יצירת מרחב מאפשר, בצעדים קטנים, נתוודע אל הטווח שבתוכו טמונה חיוניות חיינו, אל תנועתו הטבעית של הגוף הנושם, המקשיב , המתבונן.         נאפשר לעצמנו לחוות את אשר אנו בפשטות ללא מתווכים, ללא שיפוט. אנו כפי שאנו. התנועה הנרקדת כמו גם התנועה הפנימית הבלתי נראית מחוללות את השינוי, מנשירות דפוסים שהתקבעו, אמונות שהשתרשו,

עומסים וכאב שהפכו למשא כבד. הרפיה, שחרור, חמלה יהוו את הקרקע. במהלכו של הקורס נרקוד את אשר המילים אינן יכולות להגיד, נתבונן בגוף כבית, על חוזקותיו וחולשותיו. נתבונן בחיבורה של התודעה לאנרגיה הזורמת בנו, ביכולתנו לנווט בתוך החוסר מנוחה וחוסר הוודאות אל מקום של אורך רוח, איזון, הסכמה.

תנועה וריקוד הן אמצעי, כל מה שחי מתנועע. דרך אותה תנועה אנו חוזרות להקשיב אל רחשי הלב, אל התחושות הפיזיות, אל תפיסת העולם, אל המחשבות הבוראות את עולמנו. הריקוד מאפשר לעולם המילולי לנוח לרגע,

וכך להכיר את טבענו מתוך ראשיתו. את האיכות, הקצב, אחיזת השרירים, הרפייתם, את תובנת הקואורדינציה המחברת בין הפיזי, לרגשי, למנטאלי.

המסלול מיועד לעובדים סוציאליות/ים, פסיכולוגיות/ים, אנשי ונשות חינוך, מנהלי ומנהלות צוותים, סטודנטיות/ים לכל מי שעוסקת בתנועה, בתקשורת ורוצה להגמיש ולהעצים את המנעד שמעבר למילולי.

בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר   – תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".

בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".

מערכת השעות מסלול מסלול ריפוי בתנועה

השקטת התודעה בתנועה ובאי עשייה

פועלים  בתוכנו ארבעה אלמנטים – מחשבתי, רגשי, פיזי, רוחני, ארבעתם ביחד יוצרים את המערך של מי שאנו, כאשר הקואורדינציה ביניהם מסונכרנת והרמונית יש בנו תחושה של שלמות, כאשר מופר האיזון מי שאנו נכנס כמו למאבק תמידי, זה יכול להתבטא במחשבות שאינן מרפות, בתחושות/מחלות פיזיות, בתחושה ברורה שאנו פה , אבל למעשה איננו נוכחות. אנו מאד שונות אולי בסיפור, אבל במהות כולנו דומות, המאבק המתמשך לא יאפשר שלום בין פנים לחוץ. כשאנו מתחילות לשים לב אל הנשימה, אחד הדברים הראשונים שנגלה אלינו, היא כי התודעה נודדת אל העבר ואל העתיד, להיות פה כמעט לא מוכר לנו. כשאנחנו פה בדרך שבה אנו פוגשות את עצמינו על כל מה שאנו, זהו כוח עצום שבדרך כלל אין לנו כל מידע כיצד להתמודד אתו, אפשר לקרוא לו אינטימיות , שלווה, אהבה, קבלה, אפשר לקרוא לו ריפוי.

 הפשטות

גם כשמביטים בה

אינה נראית

הנדיר

גם כשמאזינים לו

הוא נסתר

העדינות

גם אם אחזת בה

אינה נתפסת

שלושת אלה

מתחמקים מהגדרה

לא ניתן לרדת לפשרם

בכוח המחשבה

רשימת המורות והמורים 

אי עשייה עם ליאת  דרור

כשאנו חשים כי קיים בנו 'מרפא'  לנפש, נראה כי הכל מונח במקומו בשלום. מה מאפשר ל' מרפא'  להיות בשגרת חיינו מתוך נכונות ונוכחות, לא ככזה המחכה לקיצון על מנת להגיע, אלא זה השוהה בנשימה, במרווח, באורך הרוח ושוויון הנפש, אלו יבואו ויחלפו כמו הרוח, כך משתנה הרוח שבנו, כשנתחיל לחוש בה באותה ודאות, נאמן את עצמנו לפתוח ולסגור, לעלות ולהוריד, לווסת את הטמפרטורה ולאזן בין היובש לרטיבות, כמו בביתנו הפיזי כך בביתנו הגופני. ריפוי הינו פרקטי כמו גם מנטלי, רגשי רוחני, הקורדינאציה המעודנת, המאפשרת לכפות הרגליים להלך כאן בעולם, לידינו לייצר ולברוא, ולהלך הרוח להיוותר שקט וממוקד, היא זו המביאה את כלל יכולותינו לכלל ביטוי, היא זו הממקמת את ה'מרפא' עמוק בתוכנו.

לימודי האדמה עם  חגית קירט ברט

הקשר בין האדם לאדמה הנו תמידי ובראשיתי . האדמה היא המקור ובה משולבים האלמנטים כך שכולם יוצרים ,בהרכבים שונים , את מגוון צורות החיים . האדמה בתנועה מתמדת ובדינמיקה של פרוק והרכבה , השיעורים התמקדו בהעמקת ההתבוננות באדמה כמשקפת אותנו, את נפשנו וגופנו הפיזי, דרך ההשתרשות, ההנבטה, המחזור, לחות – בין הרטיבות ליובש, פריחה ומניות. הבנת האדמה גורמת לנו להבין את עצמנו . השתתפות בתהליך הצמיחה מבריא, מחייה ואנו גדלים אתו אל תוך איכויותיו של הריפוי. מטרת הלימוד היא לחבר אותנו לתעצומות ופשטות הבריאה ואגב כך  למצוא שמחת חיים פשוטה וזמינה, המזמינה אותנו להשתתף בה.

 

ריפוי בתנועה עם מיכל ארזי

בעידן המודרני הרבה דברים מרחיקים אותנו מנוכחות פשוטה בגוף ובהוויה הקצב המהיר, הלחץ, העשייה המרובה, השעות הארוכות מול המסך. התנועה המודעת עוזרת לאזן ולהחזיר אותנו לנוכחות מלאה ועוצמתית. גם אנשים שמתאמנים בריקוד או בספורט עלולים לתת עדיפות  למטרה, לנראות, או לתוצאה הסופית וכך להזניח את הנוכחות וההקשבה לעצמם ולגופם.

רייך טבע את המושג שריון שרירי שחלק מהמתאמנים ״לובשים״ כדי למסך רגעים קשים בעברם. לעתים רבות אנו ממשיכים ללבוש את השריון גם כשכבר איננו זקוקים לו… בכוונתי בקורס זה להשיל את המיותר. להתחיל את היום ממקום נוכח, נינוח ושלם.  אתייחס לכמה נושאים עיקריים: העמקת הנשימה. היכולת להתבונן ולהיות (לעומת לעשות). זיהוי התחושות והתנועה שאנו יוצרים כדי להרגיש טוב  לעומת כדי להיראות טוב. חיבור מחדש של המחשבה, התחושה, הרגש והתנועה.אירגון גופני מיטבי ( alignment) שמגדיל את אפשרויות הבחירה בתנועה.

 

תנועה ברוח שבטית עם קרן זוהר

בשיעור זה נחקור ונחפש איכויות תנועה השואבות השראה מן הפולקלור הערבי\ צפון אפריקאי נבסס את כפות הרגליים שלנו באמצעות צעדים בניחוח מקצבים שבטיים.
נתרגל את תנועת המים בגוף  ובמיוחד באגן ונחפש כיצד המים משפיעים על הגוף כולו. נעמיק את הקשר לקבוצה דרך ריקוד במעגל המחבר לרוח שבטית, שמחה וחיבור
נטעם מעט מעקרונות בשימוש עם הריצפה וניעזר בה לריכוך הגוף ולנשימה. השיעור ינסה לקחת למסע הנע בין ארבעת האלמנטים: אדמה, אש, מים ואויר 
כמעגל תנועתי המזין את עצמו, וכהשראה לריקוד הפרטי של כל אחד ואחת מאיתנו.
 

Healing Contact עם שרון פרידמן

הטכניקה אותה אני מפתח בשנים האחרונות, תרגילים שיובילו אותנו לבנות שפה שאתה נוכל לאלתר, ולבנות חומרים העוסקים בחלל בינינו.  לתת מקום לתנועה שבאה ממה שאני מרגיש כלפי הקשר, כל מה שבדרך כלל חבוי איפשהו מאחוריי המעשה רוצה לקבל פנים.  אני מחפש איכות תנועתית בחיבור שבנוי מחופש הטמפרמנט שנבנה איפשהו בין המח ללב. 

 

ריפוי באמנות עם דפנה ויסוקר דישי

אומנית, ציירת ותרפיסטית באומנות (A.M) עוסקת בשילוב של יצירה חזותית המשלבת בתוכה חיבור לתהליכים פנימיים דרך הגוף, הנשימה והתנועה.

 התהליך היצירתי מאפשר לנו לגעת ברבדים של עולם הרגש והנפש בתוכנו. זוהי דרך התבטאות שיוצרת מרחב ויזואלי המאפשר הסתכלות מבחוץ אל הפנים,  מהנראה לנסתר, מהחומר לרוח. היצירה נעה בתוך תהליך אינטואיטיבי על ידי שימוש בחומר, בקו, בצורה ובצבע. זהו תהליך המאפשר כניסה אל עולם הדמיון והמשחק, והבעה ויזואלית של תחושות  ורגשות שהן מעבר למילים.

היצירה משמשת כמעין מראה פנימית המהווה מקור להתייחסות, לחקירה ולתהליך ריפוי. תהליך הלימוד יכלול בתוכו חיבור של הגוף יחד עם התהליך הוויזואלי.

 

טיפול בתנועה MA עם רוית גנני –
פסיכותרפיה ממוקדת טראומה , הדרכה והנחייה . 
מתוך עניין במקורות הידע וההבנה האצורים בתוכנו ולצידנו .    נחקור את מערכת היחסים שבין המתרחש , למרגיש , לחושב . את התנועה המתאפשרת המתחוללת והמניחה את הדעת . 
את מקום המילה בתהליך ואת מקורה הגופני . את הגוף הראשון היחיד – האני המדבר . המדבר עצמו לדעת . 
את האיך המאפשר להיות עד לעצמי בנוכחות אחר , ועד לאחר בנוכחות עצמי  . נאתר היבטים והקשרים גופניים ונפשיים לשרות הטיפול , באופן תאורטי ובמרחב התנועתי . 
ונלמד ממורכבותו הפשוטה של הגוף החפץ חיים . 

שעות

9:30-14:30

פתיחת הקורס

10/10/2021

חופשת סמסטר

13.2.2022  –    7.1.2022

סיום השנה

3.6.2022

שעות לימוד

224 שעות לימוד אקדמיות, 28 מפגשים

שנה א'

סמסטר א' – התנסות במרחבי התנועה, השקטת התודעה
סמסטר ב' – התנסות במרחב האישי בתוך מערכים מובנים בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".

שנה ב'

סמסטר א' –  
העמקה בחוויה האישית, התנסות בעבודת תנועה מרחבית, התמקדות בשיעורים יעודיים לאוכלוסיות שונות
סמסטר ב' –
התנסות בעבודה מרחבית, בניית מערכי שיעורים, הגשת עבודות מחקר
בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".
מסמך 3
מסמך 1
מסמך 5
שכיבה שחור לבן

בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

כרטיסים | הנחות | אירועים | מוסיקה וספינג' של דניס

נרשמים כאן

Top