
בית הספר לתנועה
בשיתוף מכללת ספיר
מסלול ריפוי בתנועה
מסלול ריפוי בתנועה \ תכנית דו שנתית
לפרטים : 0545-294246
ליאת דרור & ניר בן גל \ שדרות אדמה
ימי לימוד: שנה ראשונה ימי א' או ג' \ שנה שניה ימי א'
שעות: 09:00 – 14:30
תאריך תחילת הלימודים: 23/10/2022
חופשת סמסטר: 20.1.2023 – 26.2.2023
תאריך סיום השנה : 16/6/2023
מקום הלימודים: מרכז התנועה שדרות 'אדמה'
רח' הפלמ"ח 11 שדרות (8 דקות הליכה מתחנת הרכבת בשדרות).
המסלול הינו של שנתיים.
היקף שעות לימוד בשנה : 224 שעות לימוד אקדמיות, 28 מפגשים
המרכז ללימודי חוץ והמשך במכללת ספיר \ המכללה האקדמית ספיר
להרשמה: https://www.sapir.ac.il/content/6518
מרכז מידע, ייעוץ והרשמה 077-9802802 שלוחה 2
מזכירות כללית: 077-9802353
רכזת הקורס: גב' רומינה יצקייר – הוכברג
[email protected]
איך אפשר להבין מה היא תקשורת, מה הם רגשות, מה היא תודעה בהשקטת המילים. אנו חיים בעולם כל כך וורבאלי, רועש, מלא באינפורמציה שנראה שלתדר בו טמונה ההשקטה כמעט אין מקום,
זהו התדר של הריפוי. אל הריפוי אנחנו נפתחות ונפתחים לאט, בעדינות על ידי יצירת מרחב מאפשר, בצעדים קטנים, נתוודע אל הטווח שבתוכו טמונה חיוניות חיינו, אל תנועתו הטבעית של הגוף הנושם, המקשיב , המתבונן. נאפשר לעצמנו לחוות את אשר אנו בפשטות ללא מתווכים, ללא שיפוט. אנו כפי שאנו. התנועה הנרקדת כמו גם התנועה הפנימית הבלתי נראית מחוללות את השינוי, מנשירות דפוסים שהתקבעו, אמונות שהשתרשו,
עומסים וכאב שהפכו למשא כבד. הרפיה, שחרור, חמלה יהוו את הקרקע. במהלכו של הקורס נרקוד את אשר המילים אינן יכולות להגיד, נתבונן בגוף כבית, על חוזקותיו וחולשותיו. נתבונן בחיבורה של התודעה לאנרגיה הזורמת בנו, ביכולתנו לנווט בתוך החוסר מנוחה וחוסר הוודאות אל מקום של אורך רוח, איזון, הסכמה.
תנועה וריקוד הן אמצעי, כל מה שחי מתנועע. דרך אותה תנועה אנו חוזרות להקשיב אל רחשי הלב, אל התחושות הפיזיות, אל תפיסת העולם, אל המחשבות הבוראות את עולמנו. הריקוד מאפשר לעולם המילולי לנוח לרגע, וכך להכיר את טבענו מתוך ראשיתו. את האיכות, הקצב, אחיזת השרירים, הרפייתם, את תובנת הקואורדינציה המחברת בין הפיזי, לרגשי, למנטאלי.
המסלול מיועד לעובדים סוציאליות/ים, פסיכולוגיות/ים, אנשי ונשות חינוך, מנהלי ומנהלות צוותים, סטודנטיות/ים לכל מי שעוסקת בתנועה, בתקשורת ורוצה להגמיש ולהעצים את המנעד שמעבר למילולי.
בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".
בסיום שנה ב’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר – תעודת "בוגר/ת מוסמכ/ת בריפוי בתנועה".
מערכת השעות מסלול מסלול ריפוי בתנועה
השקטת התודעה בתנועה ובאי עשייה
פועלים בתוכנו ארבעה אלמנטים – מחשבתי, רגשי, פיזי, רוחני, ארבעתם ביחד יוצרים את המערך של מי שאנו, כאשר הקואורדינציה ביניהם מסונכרנת והרמונית יש בנו תחושה של שלמות, כאשר מופר האיזון מי שאנו נכנס כמו למאבק תמידי, זה יכול להתבטא במחשבות שאינן מרפות, בתחושות/מחלות פיזיות, בתחושה ברורה שאנו פה , אבל למעשה איננו נוכחות. אנו מאד שונות אולי בסיפור, אבל במהות כולנו דומות, המאבק המתמשך לא יאפשר שלום בין פנים לחוץ. כשאנו מתחילות לשים לב אל הנשימה, אחד הדברים הראשונים שנגלה אלינו, היא כי התודעה נודדת אל העבר ואל העתיד, להיות פה כמעט לא מוכר לנו. כשאנחנו פה בדרך שבה אנו פוגשות את עצמינו על כל מה שאנו, זהו כוח עצום שבדרך כלל אין לנו כל מידע כיצד להתמודד אתו, אפשר לקרוא לו אינטימיות , שלווה, אהבה, קבלה, אפשר לקרוא לו ריפוי.
הפשטות
גם כשמביטים בה
אינה נראית
הנדיר
גם כשמאזינים לו
הוא נסתר
העדינות
גם אם אחזת בה
אינה נתפסת
שלושת אלה
מתחמקים מהגדרה
לא ניתן לרדת לפשרם
בכוח המחשבה
רשימת המורות והמורים
אי עשייה עם ליאת דרור
כשאנו חשים כי קיים בנו 'מרפא' לנפש, נראה כי הכל מונח במקומו בשלום. מה מאפשר ל' מרפא' להיות בשגרת חיינו מתוך נכונות ונוכחות, לא ככזה המחכה לקיצון על מנת להגיע, אלא זה השוהה בנשימה, במרווח, באורך הרוח ושוויון הנפש, אלו יבואו ויחלפו כמו הרוח, כך משתנה הרוח שבנו, כשנתחיל לחוש בה באותה ודאות, נאמן את עצמנו לפתוח ולסגור, לעלות ולהוריד, לווסת את הטמפרטורה ולאזן בין היובש לרטיבות, כמו בביתנו הפיזי כך בביתנו הגופני. ריפוי הינו פרקטי כמו גם מנטלי, רגשי רוחני, הקורדינאציה המעודנת, המאפשרת לכפות הרגליים להלך כאן בעולם, לידינו לייצר ולברוא, ולהלך הרוח להיוותר שקט וממוקד, היא זו המביאה את כלל יכולותינו לכלל ביטוי, היא זו הממקמת את ה'מרפא' עמוק בתוכנו.
לימודי האדמה עם חגית קירט ברט
הקשר בין האדם לאדמה הנו תמידי ובראשיתי . האדמה היא המקור ובה משולבים האלמנטים כך שכולם יוצרים ,בהרכבים שונים , את מגוון צורות החיים . האדמה בתנועה מתמדת ובדינמיקה של פרוק והרכבה , השיעורים התמקדו בהעמקת ההתבוננות באדמה כמשקפת אותנו, את נפשנו וגופנו הפיזי, דרך ההשתרשות, ההנבטה, המחזור, לחות – בין הרטיבות ליובש, פריחה ומניות. הבנת האדמה גורמת לנו להבין את עצמנו . השתתפות בתהליך הצמיחה מבריא, מחייה ואנו גדלים אתו אל תוך איכויותיו של הריפוי. מטרת הלימוד היא לחבר אותנו לתעצומות ופשטות הבריאה ואגב כך למצוא שמחת חיים פשוטה וזמינה, המזמינה אותנו להשתתף בה.
ריפוי בתנועה עם מיכל ארזי
בעידן המודרני הרבה דברים מרחיקים אותנו מנוכחות פשוטה בגוף ובהוויה הקצב המהיר, הלחץ, העשייה המרובה, השעות הארוכות מול המסך. התנועה המודעת עוזרת לאזן ולהחזיר אותנו לנוכחות מלאה ועוצמתית. גם אנשים שמתאמנים בריקוד או בספורט עלולים לתת עדיפות למטרה, לנראות, או לתוצאה הסופית וכך להזניח את הנוכחות וההקשבה לעצמם ולגופם.
רייך טבע את המושג שריון שרירי שחלק מהמתאמנים ״לובשים״ כדי למסך רגעים קשים בעברם. לעתים רבות אנו ממשיכים ללבוש את השריון גם כשכבר איננו זקוקים לו… בכוונתי בקורס זה להשיל את המיותר. להתחיל את היום ממקום נוכח, נינוח ושלם. אתייחס לכמה נושאים עיקריים: העמקת הנשימה. היכולת להתבונן ולהיות (לעומת לעשות). זיהוי התחושות והתנועה שאנו יוצרים כדי להרגיש טוב לעומת כדי להיראות טוב. חיבור מחדש של המחשבה, התחושה, הרגש והתנועה.אירגון גופני מיטבי ( alignment) שמגדיל את אפשרויות הבחירה בתנועה.
ריפוי באמנות עם דפנה ויסוקר דישי
אומנית, ציירת ותרפיסטית באומנות (A.M) עוסקת בשילוב של יצירה חזותית המשלבת בתוכה חיבור לתהליכים פנימיים דרך הגוף, הנשימה והתנועה.
התהליך היצירתי מאפשר לנו לגעת ברבדים של עולם הרגש והנפש בתוכנו. זוהי דרך התבטאות שיוצרת מרחב ויזואלי המאפשר הסתכלות מבחוץ אל הפנים, מהנראה לנסתר, מהחומר לרוח. היצירה נעה בתוך תהליך אינטואיטיבי על ידי שימוש בחומר, בקו, בצורה ובצבע. זהו תהליך המאפשר כניסה אל עולם הדמיון והמשחק, והבעה ויזואלית של תחושות ורגשות שהן מעבר למילים.
היצירה משמשת כמעין מראה פנימית המהווה מקור להתייחסות, לחקירה ולתהליך ריפוי. תהליך הלימוד יכלול בתוכו חיבור של הגוף יחד עם התהליך הוויזואלי.
מחזירה נשים הבייתה לגוף. אל עצמן. את הדלתות האלה הבייתה אל עצמי אני מתרגלת, חוקרת, מלמדת ופותחת דרך הגוף כבר מעל 20 שנה. מלווה תהליכים רגשיים דרך עבודת גוף – הקשבה, מגע, התמקדות, שיטת גרינברג, צ'י קונג , מלמדת צ'י קונג ממוקד בריאות והתפתחות נשית. מחוברת לאדמה, לומדת את השמיים.
הצ'י קונג בשבילי הוא אוסף של שבילי גישה עדינים פנימה, ובו זמנית החוצה. הוא נושא עבורי ידע עתיק על תנועת החיים שסביבי, ובתוכי.
תרגול פשוט ועוצמתי, שמזמין אותי לסנכרון רך, ער ונטול מאמץ.
האמנות הסינית של הצ'י קונג, מתבססת על הרעיון שאנחנו בלתי נפרדים מהטבע, אנחנו הטבע, מגולם בצורה אנושית.
המודל הסיני לריפוי מציע התבוננות שונה, בה גם אנחנו מגיבים לאותה דינמיקה משתנה של מערכות יחסים ומערכות של הטבע.
הגישה לריפוי עצמי דרך הצי קונג, מזמינה אותנו להעריך את מצב הבריאות שלנו באופן דומה לגנן שמעריך את הגינה שלו.
דרך כיבוד הגוף שלנו כמיקרוקוסמוס של הטבע, הצ'י קונג פותח לנו דרך לתמוך ביכולת שלנו לחיות בהרמוניה גדולה יותר עם הטבע ועם הקיום השלם.
שעות
9:00-14:30
פתיחת הקורס
23/10/2022
חופשת סמסטר
26.2.2023 – 20.1.2023
סיום השנה
16.6.2023
שעות לימוד
224 שעות לימוד אקדמיות, 28 מפגשים
שנה א'
סמסטר א' – התנסות במרחבי התנועה, השקטת התודעה
סמסטר ב' – התנסות במרחב האישי בתוך מערכים מובנים בסיום שנה א’ יקבלו הסטודנטים תעודה מטעם מכללת ספיר תעודת "בוגר/ת לימודי בסיס, ריפוי בתנועה".
שנה ב'







בית הספר לתנועה
בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון
כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה
ריפוי בתנועה לימודי תעודה
כרטיסים | הנחות | אירועים | מוסיקה וספינג' של דניס
נרשמים כאן
