אוגוסט אינטנסיב באדמה

אוגוסט Intensive באדמה

מחול רוחני

16-19 אוגוסט

Adama August Intensive

Spiritual dance

August 16-19

  • כניסה לכל הפסטיבל – 297 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום א') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה למופע בודד/סדנה – 60 ₪

ארבעה ימים מרוכזים בסטודיו של אדמה בשדרות | מיועד למי שמעוניין לעבוד בפרויקטים של הלהקה בשנה הבאה | עם ליאת דרור ושרון פרידמן

Four concentrated days at  adama studio in Sderot  | Designed for anyone interested in working on the "Adama Dance Company" projects next year 
with Liat Dror and Sharon Fridman

16-19 אוגוסט
  • האם המחול כאמנות יכול להיות רוחני?

      כשאנחנו פותחים את השאלה, אנחנו צריכים לפרק אותה להתבוננות רחבה, שאולי לפני שהיא בונה את עצמה היא מסכימה לפרק ולהתפרק מדעות, מוסכמות, הגדרות שאנחנו נוטים לייחס למחול כאמנות. איכשהו קיימת נטייה לראות את הקיים  וכביכול להתקדם אתו קדימה, לקחת את התשתית הקיימת כבסיס מוצק,

      עצם הכנסת הרוחני בחיבור לכל דבר שהוא מביאה לשינוי מבנה הקרקע. אפשר לראות זאת כשאנו מכינים את האדמה לשתילה, המרכיב המהותי בהפרייתה הינה ה'אוורור', לאפשר לאדמה לנשום, אוורורה של האדמה מאפשרת את ההתחדשות. 'רוחני' אולי בפשטותו הינה אותה נשימה עמוקה.

      מזה שנים רבות, ככל שהמחול כביכול התפתח , הוא הלך והתהדק.

      אותו הידוק שמביא למה שאנו רואים כשלמות, כחד משמעי, כביצוע מהוקצע, משויף,

      הגופות האנושיים הלכו והתהדקו על מנת לייצר 'קווים' נקיים, מדידים, מתוך רצון עמוק לאפשר לגוף לגבור על כוח המשיכה, ולייצר כביכול את הבלתי אפשרי, לדחוף קדימה אל הקצה.

      השריר, עוצמתו וגמישותו הם המניע, דרכו מונעות תנועת המחול. העיניים, הלב, הראש שלנו  הן כצופים והן כמבצעים מורגל לחוות את אותו כוח המגיע אל הקצה הנראה.

      הדפוס המוכר, הפך לטבע, עד שטיבעה הפשוט של התנועה כמו דהה בתוך מערכי הרגלים שאט הפכו לאקסיומות המאפשרות את אותו ייצור של המחול המדיד.

      תנועת המחול מייצרת מעבר לצורה, חוויה רגשית, חוויה אנושית, בהכרח עם ההידוק הפיזי התהדק המרחב המאפשר את אותה התרחבות ורווחתו של הגוף האנושי, כמו נכנסנו למשוואה – הדוק יותר, חזק יותר, שווה יותר.

      כאשר אל אותה משוואה נכנסת השקטת התודעה, ההרפיה, מידת המאמץ הנכון, הראייה הפריפריאלית, משהו מתחיל להתפרק, כמו להפוך את האדמה, כמו אותו היפוך המביא להתחדשותה, כך מתהפכת לנו התנועה, נשמט לנו הבסיס אותו ראינו כהכרחי ואט מתחיל  להתגלות אלינו אותו בסיס טבעי, המקבל אליו את מרכז כובדו של האגן.

      כאשר אנו נושמים אל השריר, מאפשרים להרפותו, מאפשרים לקבל את משקלו של הגוף המיודד עם כוח המשיכה, מוותרים להתנגדות,

      מתחיל להיפרם שינוי באותו  הידוק שאינו יכול  יותר להדק עצמו עם זרימתה של הנשימה  מקורו של הכוח משתנה, אותה גמישות היכולה להרחיב ולרוקן מעצימה את יכולתנו ומשחררת אותנו מאותה גמישות המתבטאת רק ביכולתו של השריר למתוח עצמו אל הקצה, אנחנו חוזרים לנשום, מאפשרים לאוויר להיכנס לבטן התחתונה ואולי להתנפח, כמו אותו מפוח, המחזיר את הנפח הפיזי, הרגשי, הרוחני , ומזרים את התנועה אל שדותיה הטבעיים   אלו שהרוח שוהה בם.

      המדיד אינו נעלם, הוא תמיד יישאר כטביעת היד האנושית, אך לא כטבעת חנק הנכרכת ומעצבת את גופינו האנושי. חופש תנועתי כרוך בעצמאות, באחריות, במודעות לכוחנו, לא רק לזה הנראה אלא לזה שנשאר בנו בסופה של הפעולה, בסופה של זרימת התנועה בה עינינו יכולת לצפות

מורים משתתפים באינטנסיב :
  • מחול רוחני עם ליאת דרור

      במהלכו של הקורס נרקוד את אשר המילים אינן יכולות להגיד ונכיר את הדרך לדברם מתוך חיבור ברור אל הגוף, נתבונן בגוף כבית, על חוזקותיו וחולשותיו,  נתבונן בחיבורה של התודעה לאנרגיה הזורמת בנו,  נתבונן ביכולתנו לנווט בתוך חוסר מנוחה, חוסר וודאות,  בתוך האפל ובתוך המואר

  • Contact to Creation עם שרון פרידמן

      במפגש זה אחלוק את הטכניקה אותה אני מפתח בשנים האחרונות, תרגילים שיובילו אותנו לבנות שפה שאתה נוכל לאלתר, ולבנות חומרים העוסקים בחלל בינינו . לתת מקום לתנועה שבאה ממה שאני מרגיש כלפי הקשר, כל מה שבדרך כלל חבוי איפשהו מאחוריי המעשה רוצה לקבל פנים . אני מחפש איכות תנועתית בחיבור שבנוי מחופש הטמפרמנט שנבנה איפשהו בין המח ללב . ארבעה ימים של טכניקה ואז forget it all !

  • Low Flow עם מיכל ארזי

      דגש על פלג גוף עליון ועבודת ידיים כדרך להוציא לפועל כוונה בתנועה. האימון מתקיים בזרימה ומשלב תרגילי זריזות וקואורדינציה מעולם המחול, היוגה והאקרובטיקה. כשאנו מבינים את הכוחות הפועלים עלינו ומשתמשים בהם, התנועה זורמת ללא מאמץ שכלול היכולת בתנועה דינאמית שכזו מאפשרת לנו לבטוח ביכולת שלנו, להכיר ולנתב את האנרגיה, לפגוש את הקרקע ברכות ומכאן גם להעז ולהשתתף בריקוד האוניברסלי

  • צורה, כוונה, תנועה עם מעיין שרייבר

      תרגול משולב של אומנויות לחימה ומוביליטי שמטרתו לתת כלים לפיתוח חוסן פיזי ומנטלי, כוח וגמישות. התרגול מטמיע עקרונות לזרימה ואפקטיביות בתנועה ומעודד פונקציונאליות גבוהה והתמודדות עם מכשולים. נלמד טכניקות לתרגול בייתי של אלמנטים מעולם הנינג'ה, פיתוח תנועתיות, טווחי תנועה, מיקוד וטכניקות הגנה עצמית מעולם הקונגפו והאגרוף התאילנדי.

  • המילים כחומר עם להב תימור

      עבודה על מילים ודיבור כחומר גלם לתנועה וכקרקע להשראה. הקורס מתמקד במיומנויות הקשבה ועובד על טקסטים תיעודיים שהמשתתפים עורכים ויוצרים מתוכם עולם בימתי אישי ואנושי

לו"ז
  • יום ראשון 16/8

      10:30 הגעה, רישום והתארגנות – חימום עצמי בסטודיו

      11:30-14:30 מפגש הכרות עם שרון פרידמן

      14:30-15:30 ארוחת צהריים ומנוחה

      15:30-18:00 ליאת דרור – סשן תנועה והרפייה

  • יום שני 17/8

       

      9:00-11:30  אמנויות לחימה – מעיין שרייבר

      12:00-14:00 רפרטואר – ליאת דרור

      14:00-15:00 ארוחת צהריים ומנוחה

      15:00-18:00 התנסות בתנועה – שרון פרידמן

       

  • יום שלישי 18/8

      09:00-11:30 המילים בחומר – להב תמיר

      12:30-14:00 Low Flow – מיכל ארזי

      14:00-15:00 ארוחת צהריים ומנוחה

      15:00-17:00 רפרטואר

      17:00-18:00 הרפייה ומדיטציה

  • יום רביעי 19/8

      09:00-14:30 מפגש מסכם – שרון פרידמן

      14:30 ארוחת צהריים

      15:30 שיחת סיכום למשתתפים הנבחרים לפרויקט

August 16-19
  • ?Can dance as art be spiritual

      When we ask this question, we need to break it down to a broader observation, that perhaps before it builds itself it will agree to disassemble and disassociate from the opinions, conventions, definitions that we tend to attribute to dance as art. Somehow there is a tendency to see the existing and to move forward with it, to take the existing infrastructure as a solid foundation, the very spiritual introduction of the connection to everything it brings about to change the structure of the land. This can be seen as we prepare the soil for planting, the essential component of its fertilization is the 'ventilation', to allow the soil to breathe, ventilation of the soil allows the regeneration. "Spiritual" perhaps in its simplicity is the same deep breath. For many years, as the so-called dance evolved, it grew tighter. The same tightening that brings about what we see as perfection, unequivocally, as a planned, delicate work, human bodies have been tightened to produce clean, measurable lines, with a deep desire to allow the body to overcome gravity, and supposedly produce the impossible, to push forward to the edge . The muscle, its strength and flexibility are the motive, through which the movement of dance prevents. Our eyes, our hearts, our heads as spectators and performers are accustomed to experiencing the same power that comes to the forefront. The familiar pattern became nature, until the simple immersion of the movement seemed to fade within the arrays of habits that became the axioms that allowed the same production of the measurable dance. The dance movement produces beyond form, an emotional experience, a human experience, necessarily with the physical tightening the space that enables the same expansion and well-being of the human body as we entered the equation – tighter, stronger, more equal. When the same equation comes into silence, consciousness, relaxation, the right amount of effort, peripheral vision, something begins to fall apart, like turning the earth, like the same inversion that brings about its renewal, so the movement reverses us, the base we saw as necessary and slowly begin to reveal to us the same natural basis , Which receives the center of gravity of the pelvis. As we breathe into the muscle, allow it to relax, allow us to gain the weight of the body with gravity, give up resistance, begin to unravel a change in the same tightness that can no longer tighten itself as the flow of breath comes from a changing force, the same flexibility that can expand and deplete our ability Releasing us from the same flexibility expressed only by the ability of the muscle to stretch itself to the edge, we breathe back, allowing the air to enter the lower abdomen and possibly swell, like the same bellows, which returns the physical, emotional, spiritual volume, and streams the movement to those natural fields in which the spirit resides. The measure does not go away, it will always remain as the human handprint, but not as a strangling ring that shapes and shapes our human bodies. Freedom of movement involves independence, responsibility, awareness of our power, not just the visible but the one that remains in us at the end of the action, at the end of the flow of traffic that our eyes could expect.

Intensive Teachers
  • Spiritual Dance with Liat Dror

      Spiritual Dance with Liat Dror

  • Contact to Creation with Sharon Fridman

      In this session I will share the technique I have been developing in recent years, exercises that will lead us to build a language that you can improvise, and build materials that deal with the space between us. To give space to the movement that comes from what I feel about the relationship, everything that is usually hidden somewhere behind the act wants to be welcomed. I am looking for movement quality in a connection built from the freedom of temperament built somewhere between the brain and the heart.

      Four days of technique and then forget it all

  • Low Flow with Michal Arazi

      Emphasis on upper body and hand work as a way to execute intent on movement. The training takes place in the flow and incorporates agility and coordination exercises from the world of dance, yoga and acrobatics. When we understand and use the forces that work on us, the movement flows effortlessly, including the ability of such dynamic movement to enable us to trust our ability, to recognize and channel the energy, to meet the ground softly and hence to dare and participate in the universal dance.

  • Form, intention, movement with Iftach Vardi

      Combined martial arts and mobility practice aimed at providing tools for developing physical and mental resilience, strength and flexibility. The practice embeds principles of flow and effectiveness in motion and encourages high functionality and tackling obstacles. We will teach home-based techniques of ninja-world elements, movement development, range of motion, focus and self-defense techniques from the world of Kung Fu and Thai boxing.

  • The words as a material with Lahav Timor

      Work on words and speech as raw material for movement and as a ground for inspiration. The course focuses on listening skills and works on documentary texts that the participants edit and create, including a personal and human stage world

Schedule
  • Sunday 8/16

      Arrival registration and organization at 10:30

      Self-warming in the studio

      A meeting with Sharon Fridman from 11:30-14:30

      Lunch and rest at 14:30

      Liat Dror – movement and relaxation session from 15:30-18:00

  • Monday 8/17

      Meditation from 9:00-9:45

      Martial Arts – Iftach Vardi from 10:00-11:30

      Repertoire – Liat Dror from 12:00-14:00

      Lunch and rest from 14:00-15:00

      Experience the movement – Sharon Fridman from 15:00-18:00

  • Tuesday 8/18

      The words as a material – Lahav Timor from 9:00-11:30

      Low Flow – Michal Arazi from 12:00-14:00

      Lunch and rest from 14:00-15:00

      Repertoire from 15:00-17:00

      Relaxation and Meditation from 17:00-18:00

  • Wednesday 8/19

      Conclusion with Sharon Fridman from 9:00-14:30

      Lunch from 14:30 15:30

      Summary talk to selected participants for the project at 15:30

  • כניסה לכל הפסטיבל – 297 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום א') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה למופע בודד/סדנה – 60 ₪
Top