בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

לימודי תנועה ומחול

בית הספר של 'אדמה' – מחול ככלי לשינוי חברתי

ליאת דרור & ניר בן גל

המסלול ללימודי תנועה ומחול 

 

 

לאחר כ 5 שנים בהם בית הספר של 'אדמה', בית ספר לתנועה ומחול, פועל בעיר שדרות,

החלטנו להוסיף לתוכנית הלימודים תכנים שלא רק מעמיקים את ההתנסויות התנועתיות והגופניות

אלא גם להרחיב את ההתנסויות באומנויות נוספות ובחיבור האומנות לחברה ולמרחב הציבורי.

אנחנו מאמינים כי לאומנות ולתרבות יש יכולת רבה להשפיע על המציאות, והבחירה לרקוד ולעבוד בעיר שדרות מאפשרת חיבור אחר גם לגוף וגם לחברה הישראלית.

אנחנו שואפים שהתלמידים בבית הספר יצאו עם טכניקה גבוהה, עם כלים ליצירה עצמאית ועם מחשבה על החברתי והפוליטי.

 

 

 

העצמת הגוף הרוקד: דרך אימון בטכניקות שונות לשכלול היכולת הפיזית, מתוך תפיסה של תנועה טבעית הפועלת עם הנשימה ועם יכולתנו האישית.

העבודה נעשית דרך עבודת השלד, שחרור מפרקי, דחיסה וחיזוק השריר.

השיעורים יתבססו על התנסויות מגוונות של הזמנה לפעולה במרחב הנע דרך מחול עכשווי, תנועה אקרובטית, קונטקט, אימפרוביזציה ורפרטואר.

 

 

 

עצמאות יצירתית וכלים לבנייה כוריאוגרפית: מה היא התנועה שלי, איפה אני פוגש אותה ואיך אני לומד להוציא אל הפועל מהאינטואיטיבי אל המובנה.

הדרך אותה עושה התנועה מ'הבטן' אל הבמה. נתנסה בחיבור בין הביטוי העצמי האישי אל מרחב הבמה  ונקבל כלים כדי ליצור באופן עצמאי.

 

 

 

אמנות יוצרת מציאות: שילוב בין מחול לאמנות חזותית, מתוך דגש על פרפורמנס.                                

חקירת כוחה של התנועה כמניעה סדרים חברתיים, זו המרחיבה את המנעד מהסטודיו אל הרחוב הגיאוגרפי ואל הרחוב האנושי.

כיצד האומנות משפיעה על העולם בו אנחנו חיים? איזה כוח יש לתרבות? האופציה לייצר סדר חברתי חדש בעזרת הגוף והביטוי העצמי.

 

מסלול בית הספר לתנועה ומחול הינו בימים שני, רביעי וחמישי. בימי שלישי ניתן להשלים לתואר ראשון במכללת ספיר.

 

 

לנרשמים להשלמת התואר במכללת ספיר, ניתן לקבל מלגה ללימודים בבית הספר של אדמה – מלגת מעורבות חברתית –

מלגה משולבת של מרכז התנועה 'שדרות אדמה' ומכללת ספיר, הנחיית קבוצות לבעלי צרכים מיוחדים.

 

 ————————————————————————–

מערכת שעות סמסטר א'

 ימי שני –

11:30-12:45 – יוגה – מיכל ארזי

 13:15-14:45 – התנסות תנועתית – מערכת ההצתה – נבו רומנו

15:15-16:45 – בין תנועה לפרפורמנס – נבו רומנו

ימי רביעי-

09:30-12:45 – נורמטיבי ונונורמטיבי בקול ובתנועה – רותם תש"ח

13:30-15:30 – כוראוגרפיה כלים לעבודה עצמית – עירד בן גל

 ימי חמישי

09:30-11:00 – טכניקת מחול עכשווי – עדי גבירץ

11:30-13:00 –  התנסות תנועתית ואימפרוביזציה- נעה שדור

13:30-15:00  – מחול במרחב הציבורי + עבודת מצלמה – נעה שדור

        —————————————————————————-

מערכת שעות סמסטר ב'

ימי שני- 

 12:00-14:30 – תאטרון תנועה – להב תימור
15:15-17:30 –  גופי, אני והחיים של היומיום – גל לוינסון
ימי רביעי- 
09:30-12:15 – תנועה זוגית וקבוצתית – מיכל ארזי
13:00-15:30 – כלים ליצירה – עירד בן גל
ימי חמישי-
09:30-11:00 – מיקוד עמוק -אוליביה קורט מסה
11:30-13:30 – חקירה תנועתית -אוליביה קורט מסה
14:15-15:45 – טכניקת מחול עכשווי – עדי גבירץ
 
        ————————————————————————–

תאריך תחילת הלימודים: 23/10/2022

חופשת סמסטר: 20.1.2023 – 26.2.2023

תאריך סיום השנה : 16/6/2023

מקום הלימודים: מרכז התנועה שדרות 'אדמה'

רח' הפלמ"ח 11 שדרות (8 דקות הליכה מתחנת הרכבת בשדרות).

לפרטים והרשמה 054-6956190 

נבו רומנו

טכניקה

למידת רצפים

הקניית בסיס טכני. פיתוח ושכלול של התנועה. יצירת מרחב של מודעות והקשבה אל הגוף.

 שיעורי הטכניקה והרפרטואר ,נועדו  לבנות את מיומנותו של הגוף הפיזי  כמו גם את יכולתו המנטאלית של הסטודנט

כך שיוכל לרכוש את הכלים הדרושים לרקוד ולהופיע על במה. '

הקורס עוסק בפיתוח וגיבוש השפה הבימתית האישית של כל סטודנט. מטרת השיעור היא לחשוף את
מנעד האיכויות של כל משתתף ולהפוך אותן לזמינות בעבורו. באמצעות תרגילי אימפרוביזציה נלמד להכיר בכוחות שמניעים אותנו
ולהתבונן בבחירות שלנו. במהלך הקורס יבנה כל סטודנט סולו-דיוקן המורכב מהחומרים שהתגלו והתגבשו במהלכו.
בקורס נלמד לשלב בין חומר תנועתי מובנה ומוגדר לבין המשחקיות של האימפרוביזציה.
נעסוק בפיתוח היכולות הטכניות אל מול נוכחות בימתית, וניצור בטווח שבין אלתור חופשי לבין שינון ולמידת קומבינציות עכשוויות. 
נחבר את היכולת האישית שלנו להתבטא אל העבודה הקבוצתית וההקשבה לאנסמבל.

אמן, יוצר, למד בבית הספר החזותי בירושלים ובבית הספר של אדמה ,כאמן,

אני עושה שימוש בגוף הנע. אני תופס תנועה כמגרש המשחקים של התודעה, שהגוף הוא כלי האימון הראשוני שלה.

אני מעמיד במרכז הבמה את שולי הגוף, את המחתרות הגופניות, המבוכה והמידור הגופניים.

מיכל ארזי 

אקרובטיקה

בתנועה עם פרטנר נשלב מיומנויות מאמנויות לחימה, יוגה, תרפיה ומחול. דרך משחקים פיזיים ותרגילים טכניים עם פרטנר נלמד רצפים תנועתיים,

נגדיל את טווחי התנועה, נלמד לחלוק משקל בהרמות, קפיצות, הישענות ועוד. נלמד להקשיב זה לזה, להוביל וגם להיות מובלים.

נלמד להשתמש במומנטום ונחקור מעברים אקרובטיים בדואטים ובקבוצות קטנות.

בוגרת בהצטינות בטכניון חיפה אדריכלות נוף, מתמחה בהוראת יוגה מטעם מכון וינגייט ישראל – הנהלת אורית סנגופטה,

בוגרת לימודי תרפיה בתנועה באקדמיה למחול ברוטרדם הולנד ,למדה בבודפסט עם פריי פאוסט, יוגה באמסטרדם עם טרזה קאלאדם,

מורה מתמחה בהוראת מיומנויות הקרקס: אקרובטיקה אווירית, חבל, טיסו וטרפז.

מלמדת תנועת התודעה ואקרובטיקה במרכז אדמה בשדרות ובמסלול כוריאוגרפיה ותנועה 

 

עדי גבירץ

טכניקת רליס

תנועה אינטואיטיבית

שילוב של טכניקת ריליס, רצפה ותנועה אינטואיטיבית. נתעסק בשחרור לתוך מומנטום יציבות מתוך שלד עבודה עם הרצפה בצורה זורמת ושימוש במפרקים כדי ליצר טווחי תנועה

עדי גבירץ למדה בקבוצה ביפו  ובסדנא להכשרת רקדנים בחיפה.

בוגרת  קורס ריליס ואימפרוביזציה של שלומית פונדמנסקי  וקורס קיץ HGS באמסטרדם.

רקדה בקבוצת המחול 'כרמלה' ובלהקת 'ביתא'.

השתתפה בעבודות של נעה שילה , גלעד ירושלמי, מיה ברינר, שרון פרידמן, ועירד בן גל

כיום רוקדת בלהקת המחול אדמה

נעה שדור

טכניקה

תנועה ומצלמה

משחר הקולנוע קיימת התנועה על המסך. במהלך הקורס נתבונן בשימוש בתנועה בקולנוע האילם, מיוזיקלס, וידאו קליפ, וידאו ארט וכמובן – וידאו דאנס.

נבחן סוגיות מעשיות של בימוי למסך כגון קומפוזציה של פריים, שימוש כוריאוגרפי במצלמה ובחירת לוקיישן ונתנסה שלב אחר שלב בחיבור יצירה קצרה.

יוצרת עבודות מחול לבמה ולמסך. חיה ופועלת בתל אביב. שדור מתעניינת באופן שבו מרחבים גיאוגרפיים, תרבותיים והיסטוריים מגולמים בגוף הנע של היחיד,

וכן באופן שבו אלו משפיעים על התארגנויות של יחידים כקבוצה. עבודתה מתבססת על מחקר היסטורי, חזותי ותרבותי של גופי ידע קיימים

ועיבוד שלהם מחדש דרך תפיסה עכשווית של גוף, יחסים ותרבות בת-זמננו. בעבודותיה מרבה שדור להציב זה לצד זה דימויים מרובדים,

סגנונות מוזיקליים מגוונים ותנועה המשתרעת בין הקפדה צורנית מדוקדקת לנביעה אותנטית ומתפרצת. כפועל יוצא,

בעבודותיה בולט המתח בין מבניות צורנית מוקפדת לתנועה חופשית ומתחדשת, בין קומפוזיציה פורמליסטית, היפר-ריאליסטית, להבעה רגשית לא-אישית.

תחת פני השטח המאופקים, רוחשת מציאות רווית קונפליקטים, גרוטסקית, המאיימת להתפקע, ובה מקפידה שדור להותיר מרחב פעולה ליחיד המצוי בה,

אפשרות לשינוי. בשנים האחרונות יצרה שדור מספר עבודות לבמה, לצד עבודות וידאו ושיתופי פעולה עם אמנים נוספים. 

 

רותם תש"ח

טכניקה

פרופורמנס

שיעור טכניקה משולב

שיעור של טכניקות מעורבות המשלב מחול עכשווי עם יוגה, אקרובטיקה ועבודת רצפה. השיעור יתחיל מחימום

הכולל נשימה, אסאנות יוגיות, וטכניקת שליבת גוף ייחודית עם דגש על חימום וחיזוק מפרקי כף היד, המרפקים וחגורת הכתפיים כדיי להכין אותם לשאת את משקל הגוף.

בהמשך נתרגל גילגולים, עמידות ידיים וגלגלונים שונים, כמו גם חיבורים שימושיים ביניהם לבין אלמנטים מוכרים ממחול כגון פירואטים, החלקות אל הרצפה, נפילות וקפיצות.

בחלק האחרון של השיעור נתרגל משפטים תנועתיים הכוללים את האלמנטים שתורגלו במהלך  השיעור.

הרבה פעמים כשאנחנו מאלתרים, נעים או רוקדים אנחנו שואפים לחוות, ולהראות את 'הטוב' ו'היפה' ועל ידי כך אנחנו גם מנסים להסוות את החולשות הגופניות,

להעלים את כישלונות וגמגומי הגוף, ולהחביא את הצדדים הפחות נורמטיביים או את העוצמות הפחות אטרקטיביות של הווייתנו.

על ידי תרגול קול, תנועה והבעה מאולתרים כוונת הסדנה היא לאפשר התיידדות עם והתענגות על כל קשת ההוויה שלנו, כדיי שנוכל ביתר שאת לתרגל יופי,

ומצד שני גם לגלות את אותם צדדים בנו שאנחנו רגילים להסתיר. זאת מתוך הנחה שעוצמותנו הן כבני אדם והן כפרפורמרים מתממשות ברגע שבו אנחנו מאפשרים לכל הצדדים שבנו להיות.

אוליביה קורט מסה

מיקוד עמוק

חקירה תנועתית

אוליביה  קורט מסה מלמדת עבודת רצפה Partnering וקונקט. היא מציעה כלים שונים לארגון הגוף באופן בו ניתן לבצע דפוסי תנועה מורכבים ללא מאמץ.  

השיעור מוקדש להגברת המודעות הגופנית על מנת להיות מסוגלים לעבוד עם הגבולות האישיים שלנו ולשמור על הגוף.  

נכנסים לחלל בו אנו יכולים לנוח תוך כדי תנועה, ללמוד תוך כדי עשייה ולגלות אפשרויות חדשות.

עירד בן גל

כוריאוגרפיה

כלים לעבודה עצמית

עירד בן גל יוצר צעיר שמשלב בעבודותיו הכוריאוגרפיות נושאים חברתיים ופוליטים ומותח קו בינהם לבין חייו האישים

בקורס נקבל כלים ליצירה עצמאית, נתנסה בבנית כוריאוגרפיה דרך גישות שונות ומגוונות, 

נקבל השראה מעבודה על טקסטים ושימוש בחפצים  וננסה לחבר בין הפוליטי לאישי

להב תימור

תאטרון תנועה

'הקם להרגך – הקם אותו לתחיה // ודאי שלא יאמין – הרי לא התנסה בכך // על כן קום עליו
יום יום // וצעק: אתה חי! אתה חי!' יהודה שביט)
מטרת הקורס היא עבודה פיזית עם טקסט. דרך תהליך יצירה המשלב בין מילים לגוף נחקור בשיעורים את כוח הדיבור על במה, 

נברר מהי אמת של מופע באמצעות התנסות בטכניקות ותיאוריות משחק שונות ונלמד עקרונות בימתיים של גוף, כוונה ושינוי כנקודת מוצא ליצירה.

הקורס יילך בתהליך הדרגתי ליצירת בטחון אישי פנימי ופומבי, תוך מתן וקבלה של הכרה,
משוב והתיחסות, ובדגש על ביסוס קבוצה בטוחה, עובדת, חיה ויוצרת.

נולד בקיבוץ סעד. בוגר לימודי בימוי והוראת תיאטרון בתכנית המצוינים במכללת סמינר הקיבוצים. כיום סטודנט לתואר M.A בתיאטרון באוניברסיטת תל אביב. 

ביים את ההצגות:  

-"אמהות שלוש" יצירה בימתית תעודית מאת להב תימור, (פסטיבל אשה 2018 וצוותא)

 -"בנגזי ברגן בלזן" על פי ספרו של יוסי סוכרי –(תיאטרון ‘לה מאמא’ בניו יורק)

– "עיין ערך אהבה" מאת דויד גרוסמן (תיאטרון הספריה)

-"עפר ואפר" מאת הרולד פינטר (תיאטרון יפו)

-"וולפינאה מומי בלום" מאת נורית זרחי (תיאטרונטו לילדים)

 

 בנוסף מרצה במכללת סמינר הקיבוצים בחוג לבימוי והוראת תיאטרון ומרכז את מגמות האמנויות והתיאטרון בבית חינוך שער הנגב בעוטף עזה.

גל לוינסון

כלים ליצירה

אני, גופי והחיים של היומיום

רקדנית, כראוגרפית, מורה למחול ולפילאטיס. ילידת שנת 1991. גרה ועובדת במדריד וישראל.
בוגרת תואר ראשון במחול והוראה סמינר הקיבוצים, תל אביב, מסלול מורים בפועל.
תואר שני Performing Arts and Visual Culture ; אוניברסיטה Castilla La Mancha.
בוגרת מסלול Surfing The Creative, Golden Bridge בעיר בולדר, קולורדו. 

פרקטיקה של קהילה וסומטיקה, דרך שיטת חמשת המקצבים.

יוצרת מחול ופרפורמנס.
כרקדנית עבדה עם אמנים שונים ביניהם: תיאטרון קליפה, תיאטרון החנות, לילך פנינה
ליבנה, דניאל שפירא ורקדנית לשעבר בלהקה של ניר בן גל וליאת דרור.

בקורס נעמיק בדרכים שונות ליצור.

נמצא כל אחד פרקטיקה ייחודית, דרך יצירה, אשר משלבת כל הזמן בין החיים בסטודיו לחיים מחוצה לו.
נביא את הגישמיות \טרשיות\ פשטות\ יומיומיות \סתמיות שמלווה אותנו בחיים אל תוך מחקר אמנותי מעמיק,
ולצידו תמיד נחפש את רלוונטיות והחיות של הגוף ככלי בסיסי ומרכזי.
הקורס בנוי כך שנתנסה בחומרים שונים קונקרטיים כנקודות יציאה ליצירה-
בינהם: סרטוני טיקטוק\טיקטוק, סרטים קלאסים, טקסטים, שירים, סיטואציות יומיומיות, יצירות במה אייקוניות והרבה הרבה חפצים.
נבחן את מקום ורלוונטיות הגוף לצידם ונבנה בעזרתם חומרים אמנותיים שונים.
מטרת הקורס היא לתהות ולשחק בתוף הפער הקיים בין עולם היצירה ועולם היומיום לצד הגוף שלנו, להזין לתת משמעות או לגרוע משמעות זה מזה.

2לאתר
6לאתר
קרן בתנועה
לשיעור של ניר

בית הספר לתנועה

בשיתוף מכללת ספיר

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

כוריאוגרפיה ותנועה לתואר ראשון

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

ריפוי בתנועה לימודי תעודה

כרטיסים | ניוז לטר | אירועים | אינפורמציה

נרשמים כאן

Top דילוג לתוכן