לרקוד בתוך הפריים : יסודות בוידאו דאנס עם

 דפנה מירו 

ימים ראשון, שני, שלישי 10 9 8 באוגוסט

 

בעידן הנוכחי, המאופיין בריבוי מסכים, הידע והיכולת ליצירת וידיאו דאנס הם הכרחיים. התקופה האחרונה רק חידדה את הצורך במסך כבמה אלטרנטיבית דיגיטלית, המאפשרת לרקוד וליצור לחוד וביחד, בכל מצב ומכל מקום בעולם.    ביצירות הוידאו שלי אני חותרת לשמירת הגופניות, הפיזיות והטקטיליות בדימוי הדיגיטלי. בעזרת המצלמה והגוף אני חוקרת את החלל הארכיטקטוני סביבי, על מנת לנוע בתוכו ומתוכו, להטביע בו חותם ולבנות אותו מחדש. בסדנה יינתנו כלים מעשיים ליצירת וידיאו דאנס תוך לימוד מושגים בסיסיים בקולנוע.  יושם דגש על ההיבט הרעיוני קונספטואלי וכיצד להשתמש באמצעי המבע הקולנועיים על מנת להעביר רעיון בתנועה. נחקור את החלל סביבנו תוך התמקדות במושג הפריים. נעבור ביחד על שלבי היצירה החל משלב התכנון ועד ליצירת עבודת וידאו דאנס תלוית מקום   דפנה מירו היא במאית, כוריאוגרפית ורקדנית. בעלת   B.dance ותעודת הוראה מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובעלת MFA בקולנוע מ MassArt בוסטון. המרחב הוא נקודת המוצא של יצירותיה העוסקות בהוויי האנושי. סרטיה הקצרים מאופיינים בשפה חדשנית הממזגת בין ארכיטקטורה, מחול וקולנוע. הסרטים הוצגו בפסטיבלים ברחבי העולם וזכו בפרסים

 

וידאו דאנס: עם נעה שדור 

ימים רביעי, חמישי, שישי 13, 11,12 באוגוסט

 

משחר הקולנוע קיימת התנועה על המסך. במהלך הסדנה נתבונן בשימוש בתנועה בקולנוע האילם, מיוזיקלס, וידאו קליפ, וידאו ארט וכמובן – וידאו דאנס. נבחן סוגיות מעשיות של בימוי למסך כגון קומפוזציה של פריים, שימוש כוריאוגרפי במצלמה ובחירת לוקיישן ונתנסה שלב אחר שלב בחיבור יצירה קצרה.נ עה שדור יוצרת עבודות מחול לבמה ולמסך. חיה ופועלת בתל אביב. שדור מתעניינת באופן שבו מרחבים גיאוגרפיים, תרבותיים והיסטוריים מגולמים בגוף הנע של היחיד, וכן באופן שבו אלו משפיעים על התארגנויות של יחידים כקבוצה. עבודתה מתבססת על מחקר היסטורי, חזותי ותרבותי של גופי ידע קיימים ועיבוד שלהם מחדש דרך תפיסה עכשווית של גוף, יחסים ותרבות בת-זמננו.

בעבודותיה מרבה שדור להציב זה לצד זה דימויים מרובדים, סגנונות מוזיקליים מגוונים ותנועה המשתרעת בין הקפדה צורנית מדוקדקת לנביעה אותנטית ומתפרצת. כפועל יוצא, בעבודותיה בולט המתח בין מבניות צורנית מוקפדת לתנועה חופשית ומתחדשת, בין קומפוזיציה פורמליסטית, היפר-ריאליסטית, להבעה רגשית לא-אישית

  • כניסה לכל הפסטיבל – 297 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום א') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה ליום מלא (יום ב') – 195 ₪
  • כניסה למופע בודד/סדנה – 60 ₪

קורס קיץ ופסטיבל מחול קולנוע  8 עד 13 באוגוסט

10:00 – 9:00
12:00 – 10:30
19:00
  • מנקודת מבטה - מרחבים עוינים בקולנוע מחול- דפנה מירו - בסינמטק שדרות

      מנקודת מבטה – מרחבים עוינים בקולנוע מחול- דפנה מירו

      מפגש עם יוצרת בינתחומית

      דפנה מירו יוצרת בינתחומית המשלבת בין מחול לקולנוע תציג שלושה מסרטיה הקצרים העוסקים בגוף, בנשיות ובזרות מנקודת מבט חברתית. הסרטים תלויי מקום (site specific) והמרחב מהווה בהם שחקן-רקדן שווה ערך לגופים האנושיים הפועלים בתוכו.

      במפגש נצפה בשלושת הסרטים ונדון בשילוב שבין מחול לקולנוע ובדיאלוג הנוצר בפריים בין גוף, תנועה ומרחב. דיאלוג זה יוצר נקודות מבט חדשות על נושאים טעונים המוצגים בקולנוע בדרך כלל דרך המבט הגברי.

      צמר גפן מתוק (Cotton Candy) 2010 (4 דק')

      מכבסה שכונתית.

      אישה יושבת, אוכלת צמר גפן מתוק ומתבוננת בכביסה המתערבלת. ידיה נעשות דביקות, היא מתלכלכת. זיכרון מפגש אלים עם גבר זר צץ ועולה. המכבסה, חלל פנימי וחיצוני כאחד מתמלא בצמר גפן מתוק. המתוק נעשה מתוק מדי, דביק, מלכלך ומכתים. והיא … מתערבלת.

      יצירה א-ז'אנרית שנעה בין וידאו ארט, וידאו דאנס וקולנוע עלילתי.

      מכובסת (Washed)  2012 (13 דק')

      מכבסה תעשייתית.

      עובדת מכבסה חובטת שוב ושוב את בטנה המתעגלת בניסיון נואש להפטר מפרי מפגש אלים.

      גילוי תוצאות המעשה מציף בה זיכרונות שהדחיקה.

      סרט המשלב בין מחול לקולנוע עלילתי.

      נודדת (Migration) – 2015 (13 דק')

      משרדי רשות ההגירה.

      הסרט עוסק בחוויה, המוטמעת בגוף, שעוברת מהגרת במסדרונות המרחב הבירוקרטי ובחדריו בתהליך ההמתנה לאשרת כניסה. המצלמה צוללת לעולם הניירת וחוקרת בעזרת תנועה ונקודות מבט מרובות, יחסים בינאישיים מנוכרים שמעוצבים על ידי המכונה הבירוקרטית. החלל מפורק ומורכב מחדש בניסיון לחבר את הבלתי ניתן לחיבור: את הפער בין אלה המחפשים עזרה לאלה המנסים לתת אותה.

      סרט ניסיוני היברידי המשלב ריקוד וכוריאוגרפיה של חלל, במסגרת קולנוע נרטיבי.

20:30
  • מופע מחול יאטרה YATRA - מסע סובב הודו - בסינמטק שדרות

      יאטרה YATRA – מסע סובב הודו בתנועה

      שלושה סגנונות שונים של מחול הודי קלאסי מרחבי הודו על במה אחת: קאטק מהצפון, אודיסי ממזרח הודו וקוצ'יפודי מהדרוםהמופע מציג את העושר התרבותי והאמנותי של הודו, סיפורי הודו המרתקים, מוזיקה ייחודית, עולם מקצבים חדש ושפה תנועתית עשירה. מופע מרהיב המשלב בין קטעי הריקוד מצגות אוטנטיות המוקרנות על מסך, הכוללות את מפת הודו שבה סממני התרבות והריקוד של כל איזור, תמונות מהודו, קטעי וידאו קצרים וכן הסברים על הריקוד והסגנונותיו הניתנים על ידי הרקדניות עצמן, תוך חשיפה משמעותית לתרבות הודו המגוונת והרחבה

      יוצרות: אנסמבל טריקודים טריו ריקודים הודים: איילה לב, יעל טל נוטע, דינור אהרונסון

      מוזיקה: מקורית, מוקלטת בהודו.
      כוריאוגרפיה: אנסמבל טריקודים.

21:30
  • קולנוע מחול חדש – שחר משה \ הסרט – בילי אליוט Billy Elliot - בסינמטק שדרות

      קולנוע מחול חדש – שחר משה

      זיכרון פיסי
      משך:16:18
      שנה:2020
      במאית: שחר משה
      הסרט מביא את פעולת ההיזכרות והשכחה דרך חווית הגוף הפיזי במרחבים מהעבר.

      ——————————————–

      הסרט – בילי אליוט Billy Elliot

      בילי אליוט הוא ילד בן 11, בן למשפחת כורים בריטים בזמן השביתה של שנת 1984. אביו ואחיו של בילי משתתפים במשמרות המחאה, ונלחמים על כל פאונד בכדי להביא אוכל הביתה. בילי נתקל בטעות בכיתת הריקוד של גברת וילקינסון, החולקת עם קבוצת האיגרוף שלו את האולם המקומי, הוא מוקסם מהתנועות והרגש של הבנות בשיעור הבלט ונסחף לאיטו עד שהוא מוותר על שיעורי האיגרוף לטובת לימודי הבלט. גברת וילקינסון רואה את הפוטנציאל הטמון בבילי ומשקיעה בו את כל מרצה. אביו ואחיו לא רואים את הדבר בעין יפה ובילי צריך להילחם בקשיים ומכשולים רבים על מנת להגשים את חלומו להיות רקדן מן השורה הראשונה.

      בריטניה, צרפת 2000 | 110 דקות | אנגלית | תרגום לעברית

      משחק: ג'יימי דרייבן, ג'יימי בל, ג'ולי וולטרס

      בימוי: סטיבן דלדרי

19:00
  • מופע מחול \ הם לא יגורו בבתים שהם בונים

      הם לא יגורו בבתים שהם בונים \ עבודה כוראוגרפית מאת עירד בן גל

      'אני רואה אותם נפלטים עם שחר ממשאיות

      העפר (ממנו באו ואליו ישובו בסופו של דבר).

      אני רואה אותם נגפים בפיגומים, נחבלים

      בחבלים, נוטפים כעטלפים מכתפי המנופים.'

      \ אלי אליהו, הפועלים

       

      ע" נתוני קו לעובד, בשנת 2020 נהרגו 58 פועלים בתאונות בנייה בישראל, זה אומר שבממוצע יותר מאחת לשבוע נהרג פועל בשנה שעברה. אף אחד במדינה לא לוקח אחריות. יש מעט מאוג מפקחים על אלפי אתרי בנייה, רוב תאונות העבודה לא נחקרות על ידי המשטרה, הרשויות המקומיות לא לוקחות אחריות על אתרי בנייה בשטחן, אתרי בנייה לא נסגרים אחרי שנהרג בהם פועל, הקבלנים כמעט ולא משלמים קנסות (וכשהם משלמים זה סכומים עלובים) והרישיונות שלהם לא נשללים. האנשים שבונים לנו את הבתים, את המשרדים, את בתי הספר ואת אולמות המחול לא נספרים, הם שקופים, והכסף שווה יותר מהחיים שלהם.

      כל פועל בניין יודע שכדי לבנות בניין גבוה ויציב צריך שיהיה לו בסיס חזק. מדוע אם כך כשאנו מתסכלים על המבנה החברתי בו אנו חיים, הבסיס תמיד מוזנח, מושפל, חסר שם.

       

      רקדנים יוצרים: עדי גבירץ, איתי דלומי, רוני שפירה ועירד בן גל

20:30
  • קולנוע מחול חדש דניאלה כסיף \ Dance Or Die לרקוד או למות - בסינמטק שדרות  

      קולנוע מחול חדש \ 3 סרטים קצרים של הבמאית דניאלה כסיף:

      אינטימיות חברית
      דוקו- מחול קצר על הרקדן נועם בן-ישראל ועל קונטקט אימפרוביזציה. ירושלים, 2018. אורך: 3:45 דק'

      פנים, חוץ, סגר.
      שלוש נשים וקווים לדמותן נחשפות בסגר. ניר עוז, 2020. אורך 2:00 דק'

      פה קבור השלום
      סרט קצר על תופעת הממ"דים בשדרות כקצה הקרחון של המדיניות הישראלית המעודדת מיגון והתבצרות על פני הליך מדיני ושלום. שדרות, 2020. אורך 3:21 דק'

      דניאלה כסיף, ילידת 1993, רקדנית יוצרת, בימאית, צלמת. חוקרת ומלמדת בעולם התנועה של הקונטקט אימפרוביזציה ומחפשת לחבר בין התנועה האותנטית ליצירה, ובין הגוף לתודעה.

      ——————————————

      לרקוד או למות  Dance Or Die | דוקומנטרי

      המלים "לרקוד או למות" מופיעות בקעקוע על צווארו של אחמד ג'ודה, והן גם הכותרת של האוטוביוגרפיה שפרסם עוד לפני יום הולדתו ה-30. הוא נמלט מסוריה להולנד בגיל 26, וקודם לכן הספיק לרקוד על הריסות מבנים בדמשק עיר הולדתו, באקט של מחאה וייאוש. למזלו הוא הצליח להגיע להולנד, להתקבל לאקדמיה הלאומית למחול ולהופיע על במות שונות ברחבי אירופה.

       הבמאי רוזבה קאבולי עקב אחר חייו של ג'ודה בדמשק ואת תהליך קליטתו בהולנד בסדרת כתבות ששידר בטלוויזיה, ולבסוף יצר מהן את הסרט הזה, שזכה בפרס האמי לשנת 2019 בקטגוריית תוכניות אמנות. תהליך הקליטה של ג'ודה בהולנד אולי מוצלח, אבל הפרידה מארצו ומשפחתו אינה פשוטה. לאימו ולשכניו שנשארו בדמשק הוא שולח כסף, אבל אביו – ממוצא פלסטיני – הפך לפליט בגרמניה ותחילה אף נידה את בנו – עד הפגישה ביניהם, המתועדת בסרט. גם המחול לא תמיד קל לו, הוא מסביר: בזמן שהוא רוקד, עולים באפו ובאוזניו ריחות של פלסטיק שרוף ורעשי יריות.

      הולנד, 2018 | 54 דקות | אנגלית, תרגום לעברית

      בימוי: רוזבה קאבולי

21:30
  • קולנוע מחול חדש איתמר ברוך \ פינה Pina - בסינמטק שדרות

      קולנוע מחול חדש איתמר ברוך

      Contacts

      סרט מחול קצר שמלווה בחורה צעירה במסע חיפוש קווירי אחרי אינטימיות במגע. בחלל תעשייתי אפור ורחב ידיים היא נפגשת עם פרטנרים באים והולכים. תחילה, כל אחד קשור בתוך עצמו מבלי יכולת לגעת, ובהדרגה הם נפגשים ומתקרבים, במעין חדר מיטות. בנקודות המפגש מתקיימות צורות מתחלפות של מגע, תנועה ומרחק המשתלבות זו בזו ויוצרות ריקוד קונטקט אינטימי שבו כללי המשחק והמגדר מטשטשים.

      ————————————

       

      פינה Pina | דוקומנטרי

      "פינה"- מחווה של הבמאי המוערך וים ונדרס לרקדנית, הכוריאוגרפית ומי שנחשבת לגדולת המחול המודרני- פינה באוש אשר הלכה לעולמה בשנת 2009.

      הסרט לוקח את הצופה למסע חושני, מהמם ויזואלית ומיוחד במינו אל תוך קטעי ריקוד שמבוצעים ע"י האנסמבל האגדי של פינה באוש, ועוקב אחר הרקדנים אל מחוץ לבמה, לתוך העיר, הטבע, הבית והסביבה שבה חיה ופעלה פינה באוש במשך 35 שנים.

      גרמניה, 2011 | 106 דקות | תרגום לעברית

      בימוי: וים ונדרס

       

       

19:00
  • מופע מחול   "חגורה שחורה"

      חגורה שחורה בכורה

      כוריאוגרפיה: ליאת דרור

      רקדנים: עדי גבירץ, איתי דלומי, עירד בן גל,

       

      באומנויות לחימה שלב ה"חגורה שחורה" הוא שלב סופי המעיד על אימון ומיומנות שנרכשו מתוך ערנות, מודעות וכבוד, זהו השלב בו אנו מודעים ומקבלים את כוחנו, מבלי לפגוע באחר. התכלית אינה תוצאה סופית אלה קבלת הדרך, העבודה העצמית שלנו ברגע זה, בהווה, מתוך צניעות וסבלנות.

      לנוכח המציאות היומיומית שאנו חיים כאן, משני צידי הגדר, נראה שאנו כל כך רחוקים עדיין מהתכוונות זו, העבודה הכוריאוגרפית חיפשה את המקום בו אנו משחררים ניצחון או הכנעה ומסכימים להתמודד עם האחר מתוך הבנה כי בו משתקף האני, המאבק הינו תמיד עם עצמי. כך אנו לומדים את כוחנו על העוצמה והחמלה שבנו.

      אחד הדברים הבולטים במציאות היומיומית בתקופה של סבב מלחמתי הינו שכל בתי הקפה נסגרים כסמל לסגירת המרחב הציבורי.  הקפה נשזר בתוך הכוריאוגרפיה על הפרי שהינו ועל שינוי מצב הצבירה שלו, מהמצב בו נכתשים פולי הקפה ,מתפוררים לאבקה, בידיי הקוטפים ונודדים לידיים שאוחזות את ספלי הקפה, מהשדות הרחוקים באפריקה, דרום אמריקה לתרבות הממותגת המערבית,  שעגנה אותו כגורם מאחד למפגש ואינטימיות .

      בתוך עולם הניגודים ,הקונפליקטים וההתכתשויות, התנועה מחפשת הבנה להתמודד קודם כל עם האדם שאני, כאן ועכשיו, ללמוד את עצמאותי ועוצמתי, להתנער מהאשליה, מהחלום, להתבונן בעיניים פקוחות ושקטות במציאות הקוראת, גם כאשר אנו תלויים באוויר

      \
20:30
  • קולנוע מחול חדש רוני שפירה \ העורב הלבן White Crow - בסינמטק שדרות

      קולנוע מחול חדש רוני שפירה

      סרט מחול קצר המתאר חוויה סובייקטיבית ואין סופית של המתנה בתור מול משרדי ממשלה בירוקרטים. הסרט מתמקד בגילי, בחורה צעירה בעלת אופי אנתרופולוגי אשר מגיעה למשרד הפנים. בזמן ההמתנה האין סופית היא מתעופפת בדמיונות. דרך משחק "פיצוחים", חוסר מענה של המערכת וריבוי קצוות הישראלי הנוכח בחדר, מתלקחת המולה המכניסה את גילי עמוק אל נבכי נפשה. הממתינים בתור יוצאים מדעתם וגילי מחליטה בסוף לצאת מהפסיביות ולכאורה לעשות מעשה אקטיבי.
      קרדיטים:
      משתתפים / משחק
      שני סופיה שרם, גל עטיה, יעל פרימר-סביר, תומר שאו, שלהבת קאהאן, שלמה קופצ'יק, שחר יצחק,  יערה יצחק שרוני,  אוהד ווינקלר. ניצבים – מאיה הלוי, עדן כהן.
      הפקה- עמית חי בן שלמה
      בימוי ותסריט – רוני שפירה
      צילום- אדוה אודיה עוגן
      עריכה- זוהר ימין
      עריכת פסקול – ליאורה לנדזבאום
      מוזיקה מקורית – עדי בר
      תאורה – דניאל סולודודה
      ארט – ברית ליבוביץ'
      עוזרת במאית – נועה שגיא

       

      ————————————

      העורב הלבן White Crow

      מבוסס על סיפור חייו המרתק של גדול רקדני הבלט בעולם, רודולף נורייב ועריקתו מבריה״מ למערב. בחור צעיר בן 22, חובש כובע ברט שחור ולבוש חליפה צרה כהה, עולה על מטוס בדרכו מסנט פטרסבורג לפריז. השנה היא 1961 ורודולף נורייב, רקדן בתחילת דרכו, הוא חבר בלהקת הבלט הרוסית, בעלת השם העולמי – קירוב בלט. נורייב יוצא בפעם הראשונה אל מחוץ לגבולות ברית המועצות. העיר פריז והחיים החופשיים כובשים במהרה את ליבו. הרקדן הצעיר להוט לצרוך את התרבות, האמנות והמוסיקה שיש לעיר להציע. קציני הק.ג.ב שמלווים את הלהקה, צופים בכל צעד שלו והופכים לחשדניים יותר ויותר בגלל התנהגותו וחברותו עם הפריזאית הצעירה קלרה סנט. כאשר הם לבסוף מתעמתים עם נורייב, הם מציבים בפניו דרישה שתאלץ אותו לקבל החלטה שוברת לב, העשויה לשנות את חייו לנצח ולשים את בני משפחתו בסכנה. נורייב, ילד שנולד ברכבת למשפחה עניה. גדל בחוסר כל בעיר אופה הסובייטית, מחליט לא לחזור לביתו. העורב הלבן הוא הסיפור האמיתי על מסע מדהים של אמן ייחודי ששינה את עולם הבלט לנצח.

      אנגליה 2018 | 122 דקות | אנגלית | תרגום לעברית

      משחק: אדל אקסרקופולוס, אולג איבנקו, סרגיי פלוטנין

      בימוי: רייף פיינס

       

       

       

       

10:30-10:45
19:00
  • קולנוע מחול חדש עירד בן גל \ שיר אשיר בגשם -  בסינמטק שדרות 

      קולנוע מחול חדש עירד בן גל

      ——————————————

      שיר אשיר בגשם Singin' in the Rain | קלאסיקה קולנועית

      בוודאי המיוזיקל הטוב בכל הזמנים, וללא ספק אחד מהסרטים הנפלאים שנוצרו. מהתלה קומית מעולה המתרחשת על קו התפר שבין הראינוע לקולנוע המדבר. לתוך העלילה הזו, שעוסקת בניסיון למצוא את הנערה שתדובב כוכבת ראינוע בעלת קול חורק במיוחד, מולחמים כמה שירים קלאסיים. זהו ללא ספק המיוזיקל השלם ביותר – שילוב נדיר בין התפתחות עלילתית מלאה ומרגשת לבין קטעי מוסיקה ומחול סוחפים, פשוט בלתי נשכחים.

      ארה"ב 1952| 102 דקות | אנגלית | תרגום לעברית

      משחק: ג'ין קלי, דבי ריינולדס

      בימוי: סטנלי דונן, ג'ין קלי

       

21:00
  • אסופת סרטי מחול קולנוע צעיר - בסינמטק שדרות

       

      שלושה סרטים קצרים ברצף:

      1. גבולות

      אנחנו מתכנסות לנוע בחלל משותף. מותחות את הגבולות שבין הגופים. התנועה מביאה איתה מנעדים של משחק, קרבה, שקט והתמסרות.

      תקציר

      ישראל | 2020 | 17 דקות | ניסיוני

      פרויקט 'גבולות' הינו מחקר כוריאוגרפי-קולנועי אשר נוצר בעבודה שיתופית, בה כל חברי.ות הקבוצה היו שותפות לבניית הכוריאוגרפיה, התסריט, הבימוי וההפקה, והועלה כהתרחשות בימתית במרכז 'אדמה' בשדרות ביוני 2019. בהמשך, הקבוצה יצרה יחד פרשנות מחודשת והפכה את המופע ליצירה קולנועית. הפרויקט מבקש לבחון את היחסים הדינמיקות הפנימיות של הקבוצה ואת מנעד הרגשות והתחושות שמתעוררות אצל כל אחת ואחד. הפרויקט נעשה במסגרת סדנת בימוי למסלול כוריאוגרפיה שנה ב' בהנחיית ד"ר ארז פרי

      – אנחנו נעים במרחב כמו תאים בגוף, החלל עוטף וממסגר אותנו. מנסים למצוא את מקומנו בתוך המארג האנושי. איפה הגוף מתחיל ואיפה הוא נגמר? מהו הגבול ביני ובין האחר? –

      כוריאוגרפיה, בימוי, ביצוע והפקה: לורן שהרבני, גל עמר, יגל בסוק-טושינסקי גל פלדמן, רבקה בלום, עמיחי יוסף בן-אברהם, ארז פרי

      יפות עינייך, 28 דק',  2020, תיעודי, מחול, גיל שלישי.

      מתוך אסופת רגעים יומיומיים עולה לעיני הצופה הקשר העמוק והייחודי בין רוני ג'ו לולה לסבתא מלכה. על אף התרחשותו של המפגש בחלל אחד, נדמה כי התנועה בסרט היא אינסופית ומכילה בתוכה, מעבר למרחב הפיזי, מרחב של תחושות ורגשות. הקרבה בין השתיים, המבוססת על זיכרונות משותפים וקשר עמוק וארוך השנים, ממשיכה לייצר תנועה גם לעת זיקנתה של הסבתא. רוני, שכל עולמה תנועה, פוגשת במפגש קרוב את סבתהּ, שתנועתיה מצומצמות ומוגבלות בשל גילה, אך המפגש שלהם בורא מרחב של רגשות וזיכרונות בעל עומק אינסופי. כמו שיר, בשורות קצרות ומדויקות, נשזרים רגעי ריקוד ושקט למבט חדש ואוהב על הזיקנה.

      בימוי:
      רוני ג'ו לולה שניידר, ילידת 1993, רקדנית יוצרת, בימאית, עורכת.


      3. הקרנת בכורה של הסרט 'ותקח מרים' בבימוי רבקה אלבה

      הסרט "ותקח מרים" הוא סרט תנועה המחולק ל4 חלקים המובססים על ארבעת האלמנטים: אש, מים, אדמה ואוויר.
      כל אחד מהפרקים מציג בעזרת צילום ותנועה חוויה יהודית של נשים בגילאים שונים המתפתחת לביטוי תנועתי רגשי.
      באדמה-  נראה ילדה עם משפחתה שבוצרים ביחד ענבים עד שהיא נשארת לבדה בכרם.
      במים- נערה טובלת במקווה,
      באש- הדלקת נרות
      וברוח- אשה מבוגרת בתפילה של "שירת מרים".

      סרט נשי המבטא דרך תנועה את המורכבות בחיבור בין הדת היהודית לתנועה נשית במרחב.

Top